آموزش گویندگی و دوبلوری در تهران

آموزش گویندگی و دوبلوری 

یکی از ویژگی هایی که برای شناسایی گروه های حرفه ای گویندگی می توان در نظر گرفت میزان حضور فعال آنان در عرصه تولید محتوای صوتی است به عبارت دیگر صرفا آموزش دهنده مفاهیم گویندگی نیستند بلکه در دنیای واقعی و مارکتینگ محتوای صوتی از جمله دوبله، نریشن، کتاب صوتی، اجرای زنده و…فعالیت چشمگیر دارند و حجم سفارش گویندگی بالایی دارند و پس از اتمام دوره، از هنرجویانشان حمایت واقعی به عمل می آوردند.

هنرآموزان در دوره های معتبر گویندگی علاوه بر افزایش مهارت های اجرایی، دانش تئوری شان در زمینه گویندگی نیز بالاتر می رود و با شناخت ژانرهای مختلف گویندگی می توانند با توجه به علاقه و استعدادشان، هدف گذاری دقیق تری برای تلاش هایشان داشته باشند و نیز نباید فراموش کرد که یکی از اقدامات تعیین کننده در زمینه کسب هنر گویندگی، تمرین مستمر و مداوم است. گویندگی نیز مانند تمامی مهارت های دیگر تنها از طریق تجربه و تلاش فراوان کسب می شود.

با وجود تقاضای بسیار در این زمینه، گروه های مختلفی خود را تولید کننده آثار صوتی معرفی می کنند در حالی که تخصص لازم و امکانات مورد نیاز در این زمینه را ندارند و با تولید آثار صوتی در استودیو های خانگی و بدون رعایت شرایط لازم، آثار بی کیفیت و با کم ترین تاثیرگذاری را تحویل سفارش دهنده می دهند.

در ادامه به معرفی ویژگی های گروه های حرفه ای تولید آثار صوتی و استودیو های حرفه ای می پردازیم تا علاقمندان راحت تر آموزش گویندگی و دوبلوری در تهران  را شناسایی کنند. یکی از ویژگی های دوره آموزش گویندگی که از لحاظ آموزشی معتبر و حرفه ای است حضور مدیریت دوبلاژ در مجموعه است که نام دیگر آن سرپرست گویندگان می باشد .

مدیریت دوبلاژ در حرفه دوبلاژ وظیفه کلیدی و مهمی است . یک مدیر دوبلاژ شایسته باید شناخت درستی به سینما و کاراکتر شناسی داشته باشد تا بتواند کست گویندگان صحیح و به جایی را انتخاب کند ، جدا از این موضوع باید تسلط به گفتار صحیح و صدابازیگری داشته باشد تا بتواند از گویندگان خود نسبت به فیلم ، بازی درستی بگیرد و کار با کیفیتی جمع کند .

غیر از مسائل فنی یک مدیر دوبلاژ باید قوانین مربوطه سیستم کاری خود را بداند تا موقع پخش اثر دچار مشکل و ممیزی نشود و یک اثر شایسته برای خانواده های ایرانی خلق و مدیریت کند. برای تولید محتوایی با بیشترین تأثیرگذاری بر مخاطب، گوینده ایی مناسب انتخاب می شود که صدا و اجرایش متناسب با پرسونای مخاطب و هدف سفارش دهنده باشد و همچنین پروژه ها به طور پیوسته توسط مدیردوبلاژ، کیفیت سنجی و بازبینی می شود. همچنین با درنظر گرفتن بودجه سفارش دهنده، مناسب ترین قیمت برای پروژه ها در نظر گرفته می شود تا در پایان کار، سفارش دهنده از قیمت و کیفیت رضایت کامل داشته باشد.

گروهی برای آموزش گویندگی شایسته است که ارتقای هنر گویندگی را اولویت آموزش های خود بداند و همچنین هنگام ضبط کیفیت آثار را به دریافت هزینه بالا ترجیح دهد.ارتقای هنر گویندگی، بالا بودن کیفیت پروژه ها و رضایت سفارش دهندگان سه اولویت مهم و هدف اساسی گروه دوبلاژ معتبر است هنرآموزان گویندگی برای شناسایی مجموعه معتبر برای یادگیری دوبلوری می توانند نمونه آثار و پروژه های تولید شده در آن مجموعه را کیفیت سنجی کنند.

دوره های معتبر قبل از ثبت نام هنرآموزان، تست گویندگی برگزار می کنند. پس از تست گویندگی هنر آموزان بیشتر با نقاط قوت و ضعف خود آشنا می شوند. گویندگی ژانر های مختلفی دارد که برای موفقیت در هر کدام از آنها نیازمند استعداد ویژه و هدف‌گذاری دقیق است.

 

برخی از ژانرهای حرفه‌ صداپیشگی:

دوبله انیمیشن، دوبله فیلم، دوبله مستند، نریشن و تبلیغات، نمایشنامه و رادیو، برنامه‌های تلویزیونی، بازی‌های ویدئویی، کتاب‌های صوتی، پادکست، سیستم‌های تلفن

هنر آموزان پس از ارائه تست تحت نظر اساتید بنام و شرکت در دوره آموزشی معتبر، با ژانر های مختلف گویندگی آشنا می شوند و با افزایش خودشناسی و مطابق استعدادشان می توانند هدف گذاری واقع بینانه ایی کنند و مسیر گوینده شدن را سریع تر و با اطمینان خاطر بیشتری طی کنند.

یکی از حیاتی‌ترین و مهم‌ترین عامل پیشرفت در عرصه صدا، کسب آموزش‌ حرفه‌ای است. اساتید و بزرگان دوبله مانند چراغی پرنور، راه پیشرفت را برای شما روشن می‌کنند تا با واضح تر دیدن مسیر، هدف‌گذاری دقیق‌تری داشته باشید و تلاش‌هایتان مثمرثمر باشد به همین علت مجموعه های خوب گویندگی معمولاً توسط اساتید برجسته و ثابت شده در عرصه دوبله برگزار می شوند.هنرآموزان گویندگی برای تمرین اصولی به محیط تخصصی نیاز دارند.

یکی از بارزترین ویژگی‌های یک استودیوی حرفه‌ای، مجهز بودن به اتاق آکوستیک است اتاقی که توسط تجهیزات آکوستیکی کاملاً عایق بندی شده‌است و هیچ صدایی از خارج به آن نفوذ نمی کند و همچنین با کنترل ارتعاشات صدای داخل اتاق، مانع اِکویی شدن آن می‌شود.

استودیو ساینا یکی از مجهزترین استودیو های کشور است که برای ضبط انواع پروژه های صوتی، تمامی امکانات لازم را دارد. میکروفون های فوق حرفه ای، چند اتاق آکوستیک، سیستم ها و نرمافزار های ضبط و ادیت صدا، مانیتور ها و سایر تجهیزات تخصصی، بخشی از امکانات استودیو ساینا است که برای ضبط حرفه ای پروژه ها فراهم شده است.

همچنین دیگر سازندگان آثار صوتی میتوانند از طریق رزرو استودیو، محیط استودیو ساینا را به طور ساعتی اجاره کنند و به کمک تجهیزات فوق تخصصی آن، به تولید محتواهای صوتی بپردازند و همچنین می توانند درخواست همراهی مدیردوبلاژ  استودیو ساینا را برای هدایت پروژه خود داشته و یا درخواست ضبط و ادیت صدا توسط صدابردارن استودیو ساینا را داشته باشند.

استودیو ساینا saynastudio.com به عنوان یکی از معتبرترین مجموعه های تولید محتواهای صوتی از جمله دوبله، کتاب صوتی، نریشن و… چندین سال است که برای ارتقای هنر گویندگی اقدام به برگزاری دوره های آموزش گویندگی برای نسل جوان و مستعدان کشورمان کرده است.

داشتن استودیویی آکوستیک تجهیز شده با امکانات تخصصی ضبط صدا و همچنین حضور بنام ترین گویندگان کشور به عنوان اساتید آموزشی موجب شده دوره های آموزش گویندگی استودیو ساینا بالاترین بازدهی را داشته باشد و کارآموزان پس از اتمام دوره، علاوه بر رشد اجرایی و بالاتر رفتن مهارت هایشان، بتوانند. وارد بازار کار تولید محتوای صوتی شوند و در این عرصه به فعالیت حرفه ای بپردازند.