آیفون ۱۶ با این ۵ تغییر برای قدرت‌نمایی آماده می‌شود + عکس

به گزارش باملین به نقل از زومیت، آیفون مهم ترین و پرفروش ترین محصول اپل است و هر ساله شاهد معرفی نسل جدیدی از آن هستیم. آیفون ها همیشه در لیست بهترین گوشی ها قرار می گیرند.

ما انتظار داریم سری آیفون ۱۶ که علاوه بر مدل معمولی شامل آیفون ۱۶ پلاس، آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس می شود، با ویژگی های هیجان انگیزتری نسبت به سری آیفون ۱۵ وارد بازار شود. در ادامه به پنج تغییر مهمی که انتظار داریم اشاره می کنیم. برای دیدن در سری آیفون ۱۶٫

دکمه گرفتن

طبق گفته MacRumors، هر چهار مدل آیفون ۱۶ به دکمه موسوم به کپچر مجهز خواهند بود که در سمت راست دستگاه زیر دکمه پاور قرار دارد. دکمه Capture برای گرفتن عکس و فیلم زمانی که گوشی در حالت افقی قرار دارد استفاده می شود و به نظر می رسد برای ضبط ویدیوهای سه بعدی برای هدست Vision Pro در نظر گرفته شده است، اما برای گرفتن عکس ها و فیلم های معمولی نیز مفید خواهد بود.

آیفون 16 با این 5 تغییر/عکس آماده نشان دادن قدرت خود می شود

شایعه شده است که دکمه کپچر مانند دکمه های پاور و ولوم مکانیکی است، اما از چندین سطح فشار پشتیبانی می کند. برای مثال، می‌توانید برای فوکوس کمتر فشار دهید و برای گرفتن عکس یا شروع ضبط، بیشتر فشار دهید. همچنین گفته می شود که اپل دکمه اکشن را به تمامی اعضای خانواده آیفون ۱۶ اضافه خواهد کرد.در حال حاضر این دکمه فقط در آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس موجود است. به این ترتیب احتمال می رود تمامی گوشی های سری آیفون ۱۶ به دکمه های «Action» و «Capture» مجهز شوند.

ابعاد نمایش

آیفون 16 با این 5 تغییر/عکس آماده نشان دادن قدرت خود می شود

از زمان معرفی آیفون ۱۲، اپل از صفحه نمایش های ۶٫۱ اینچی و ۶٫۷ اینچی برای تمام نسل های آیفون استفاده کرده است، اما اندازه صفحه نمایش ممکن است در سال ۲۰۲۴ کمی افزایش یابد. صفحه نمایش آیفون ۱۶ پرو احتمالاً ۶٫۳ اینچ خواهد بود و آیفون صفحه نمایش ۱۶ Pro Max حدود ۶٫۹ اینچ خواهد بود. احتمالاً ابعاد آیفون های جدید تغییر خواهد کرد. آیفون ۱۶ پرو و ​​پرو مکس حدود سه میلی متر بلندتر و حدود یک میلی متر پهن تر خواهند بود.

ضخامت احتمالا افزایش نخواهد یافت، اما وزن آنها به دلیل نمایشگر بزرگتر کمی افزایش می یابد.تغییر اندازه صفحه نمایش ظاهرا محدود به آیفون ۱۶ پرو و ​​پرو مکس خواهد بود، در حالی که آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس همچنان ۶٫۱ – دارند – صفحه نمایش اینچی و ۶٫۷ اینچی

دوربین

شایعه شده است که اپل در تمام مدل های آیفون ۱۶ دوربین را تغییر می دهد. یکی از مهم ترین شایعات در مورد سری آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس، قرارگیری عمودی دوربین ها است که قرارگیری موربی را که اپل در چند سال گذشته از آن استفاده کرده بود، می شکند. سال ها.

این تغییر به آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس اجازه می دهد تا ویدیوهای سه بعدی ضبط کنند، این ویژگی در حال حاضر محدود به آیفون ۱۵ پرو و ​​پرو مکس است. دوربین فوق عریض آیفون ۱۶ پرو و ​​پرو مکس احتمالاً ۴۸ مگاپیکسلی خواهد بود تا در نور کم تصاویری با کیفیت بهتر ثبت کند. انتظار می رود این دوربین مانند دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی عمل کند که از ترکیب داده های چهار پیکسلی برای کیفیت تصویر بهتر استفاده می کند.

آیفون 16 با این 5 تغییر/عکس آماده نشان دادن قدرت خود می شود

از آنجایی که قابلیت فیلمبرداری سه بعدی از دو دوربین اصلی و فوق عریض استفاده می کند، انتظار می رود کیفیت این دو دوربین در آیفون ۱۶ پرو و ​​پرو مکس بهبود یابد. ظاهرا اپل همچنان از دوربین تله فوتو با زوم ۵ برابر در آیفون های جدید استفاده خواهد کرد. با این تفاوت که زوم اپتیکال ۵ برابری به آیفون ۱۶ پرو اضافه خواهد شد. این ویژگی در حال حاضر تنها در آیفون ۱۵ پرو مکس موجود است.

اتصال ۵G سریعتر

آیفون 16 با این 5 تغییر/عکس آماده نشان دادن قدرت خود می شود

اپل قصد دارد از مودم جدید کوالکام اسنپدراگون X75 برای آیفون ۱۶ پرو و ​​پرو مکس استفاده کند. تراشه X75 سریعتر خواهد بود و انرژی کمتری مصرف می کند و می تواند تأثیر مثبتی بر عمر باتری آیفون داشته باشد. مودم X75 نسبت به نسل فعلی تاخیر کمتر و توان عملیاتی بیشتری دارد و مجهز به موتور هوش مصنوعی نسل دوم کوالکام است که سرعت، پوشش و دقت را بهبود می بخشد و مشکلات آنتن دهی در پارکینگ، آسانسور و مترو را کاهش می دهد.

X75 از هر دو نسخه mmWave و Sub-6Ghz شبکه ۵G پشتیبانی می کند و از فضای PCB 25 درصد کمتری استفاده می کند. شایعات حاکی از آن است که X75 به مدل های آیفون ۱۶ پرو محدود می شود، در حالی که مدل های استاندارد همچنان از مودم X70 استفاده می کنند. اپل ممکن است پشتیبانی از Wi-Fi 7 را به آیفون ۱۶ پرو و ​​پرو مکس اضافه کند که سرعت آن تا ۴۰ گیگابیت بر ثانیه است. مدل استاندارد و پلاس آیفون ۱۶ احتمالاً از Wi-Fi 6E پشتیبانی می کند.

هوش مصنوعی

در سال ۲۰۲۴، اپل برای رقابت بهتر با مایکروسافت، گوگل و OpenAI بر هوش مصنوعی تمرکز کرده است. با iOS 18، شایعه شده است که اپل در حال انجام برخی بهبودهای اساسی مبتنی بر هوش مصنوعی در سیستم عامل است و برخی از پیشرفته ترین ویژگی ها ممکن است به دلیل قدرت پردازشی مورد نیاز به سری آیفون ۱۶ و تراشه A18 محدود شود.

آیفون 16 با این 5 تغییر/عکس آماده نشان دادن قدرت خود می شود

انتظار می رود هر چهار مدل آیفون ۱۶ به تراشه A18 مجهز شوند (شاید مدل های پرو و ​​پرو مکس از تراشه A18 پرو بهره مند شوند). A18 بر اساس لیتوگرافی ۳ نانومتری ساخته شده است که عملکرد و بهره وری را افزایش می دهد. تراشه جدید به اپل اجازه می دهد تا ویژگی های هوش مصنوعی را حتی به پرچمداران ارزان تر خود بیاورد. انتظار می‌رود A18 موتور عصبی سریع‌تری با هسته‌های بیشتر داشته باشد.

مشخص نیست تغییرات ذکر شده چه تاثیری بر قیمت آیفون خواهد داشت. باید دید اپل گوشی های جدید خود را چقدر قیمت گذاری می کند.