به گزارش باملین به نقل از فرارو، بیبیسی نوشت: ماجرا از این قرار بود که ایمیلهای دهها کسبوکار ایرانی در فضای مجازی منتشر شده بود و به ایمیلهای مقامات قضایی پاسخ داده بودند. عموماً در تمام نقاط جهان، چنین ایمیلهایی برای کسبوکارهای اینترنتی، بهویژه پلتفرمها و ارائهدهندگان خدمات زیرساخت ارسال میشود و این ارائهدهندگان خدمات ملزم به رعایت قوانین وضع شده توسط مقامات نظارتی مناطق و کشورهایی هستند که در آن خدمات ارائه میکنند. . در همین حال، برخی از ایمیلهای ابراروان نیز منتشر شده که واکنشهایی را در میان کاربران شبکههای اجتماعی برانگیخته است.
در همین راستا این شرکت تاکید کرد که تنها به خدمات خود دسترسی و نظارت دارد و تنها امکان خاموش کردن سرویس ابری کاربران خود را دارد. در این فرآیند، اجرای حکم دادگاه به معنای قطع سرویس ابری کاربران است نه اعمال فیلترینگ اینترنت. این قطع سرویس در محصول CDN / DNS در دامنه کاربر و در سرویس زیرساخت ابری، در IP ابری کاربر (سرور ابری) رخ می دهد.
اکنون با گذشت نزدیک به یک سال و نیم از این موضوع، خبری در فضای مجازی مبنی بر خروج این شرکت از تحریم های اعلام شده منتشر شده است. این شرکت در اطلاعیه خود توضیح داد که در پی شکایت اروانکلاد و ارائه مدارک فنی و حقوقی به دادگاه اروپا، این شرکت از لیست تحریم های اتحادیه اروپا خارج شد.
ابراوان اعلام کرد که از این تصمیم شورای اروپا استقبال می کند و به اقدامات قانونی خود در دادگاه ها و مراجع بین المللی ادامه می دهد.