اخطار جدی به سایت‌های اینترنتی

به گزارش باملین به نقل از ایسنا، اسماعیل برات گفت: با توجه به سیاست های دولت برای مهار تورم و با توجه به دستور اکید وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نظارت بر ارائه خدمات گردشگری در طول سال ایام نوروز افزایش یافته و با هرگونه تخلف بویژه در زمینه گران‌فروشی و فروش مجدد بدون اغماض برخورد می‌شود.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در خصوص الکترونیکی شدن فهرست بهای تسهیلات گردشگری افزود: تمامی سایت های گردشگری موظفند فهرست قیمت های خود را در سامانه یانا و فهرست قیمت های فیزیکی ثبت کنند. ، که در سیستم ثبت نشده اند نامعتبر است. بنابراین در صورت عدم ثبت فهرست بها در سامانه الکترونیکی، مبنای فروش این واحد، فهرست بهای سال گذشته است. این مشکل طی بخشنامه ای به اداره کل استان اعلام شده و تشکل های تخصصی گردشگری در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی در خصوص نحوه عملکرد سایت ها و بسترهای اینترنتی گفت: گاهی اوقات مشاهده می شود که هتل یا واحد گردشگری در هنگام فروش خدمات به تعرفه مصوب پایبند است اما سایت های اینترنتی و رزرواسیون خدمات را با قیمتی بالاتر از قیمت مصوب به فروش می رسانند که به این صورت است. برای تخلف در نظر گرفته شده و نمونه ای از فروش بالاست.

معاون نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری افزود: برای مقابله با گران فروشی در فضای مجازی و سایت های متخلف از تمامی ابزارهای قانونی استفاده کرده ایم و علاوه بر این مشکل تخلف هر سایت از طریق رسانه های عمومی از جمله صدا و سیما، اخبار منتشر شده است. آژانس ها، روزنامه ها و غیره اطلاع رسانی می کنیم. بنابراین توصیه ما به مدیران سامانه ها و سایت های اینترنتی رعایت مقررات و تجارت و فروش خدمات گردشگری در چارچوب لیست قیمت های مصوب می باشد.

برادر همچنین بیان کرد: بسیاری از تخلفات در حوزه گردشگری مربوط به فعالیت های غیرمجاز و غیرمجاز از سوی وزارت گردشگری است. لذا درخواست ما از مردم و هموطنان عزیز ارائه خدمات مسافرتی و بسته های مسافرتی از طریق مراکز معتبر و دارای مجوز می باشد.