از این ۷ رنگ در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کنید!

انتخاب رنگ در دکوراسیون داخلی می تواند نقش بسیار مهمی داشته باشد. استفاده از یک پالت رنگی جذاب در دکوراسیون می تواند علاوه بر جذابیت، باعث افزایش نور و حتی بزرگتر دیده شدن خانه ها شود. به گفته آکادمی چشم پزشکی آمریکا چشم انسان می تواند حدود ۱۰ میلیون رنگ را درک کند. با این حال تفاوت ظریف بین رنگ ها موجب شده تا انتخاب پالت رنگی مناسب برای چیدمان خانه اغلب مساله ای چالش برانگیز باشد. اگر شما هم نیمدانید از چه ترکیب رنگ هایی برای دکوراسیون داخلی منزل خود استفاده کنید توصیه میکنیم این مطلب از باملین را تا انتها مطالعه کنید.

 

 

۱- مشکی، سفید، بژ و قرمز

اگر به رنگ های خنثی علاقه دارید، اما نمی خواهید فضای خانه تان را بی روح جلوه دهید، استفاده از این ترکیب رنگ را به شما پیشنهاد می کنیم. ترکیب رنگ مشکی، سفید و بژ پایه مناسبی برای خلق یک فضای داخلی ایده آل هستند و کنتراست مناسبی در فضا ایجاد می کنند. به کار بردن رنگ قرمز در کنار مشکی انرژی بصری زیادی ایجاد می کند. اگر رنگ قرمز را دوست ندارید، می توانید سفالی را جایگزین آن نمایید. این ترکیب رنگ، در عین سادگی بسیار انعطاف پذیر است و شما می توانید رنگ ها را تقریبا با هر نسبتی مطابقت دهید. اگر به فضای آرام علاقه دارید، می توانید از رنگ‌های سفید و بژ به عنوان رنگ‌های اصلی استفاده کنید و مشکی و سفالی را در کنار آنها به کار ببرید. برای ایجاد یک فضای جسورانه و دراماتیک باید مسیر مخالف را پیش بگیرید و از رنگ های مشکی و سفالی به عنوان رنگ های پایه استفاده کنید.

 

 

 

۲- سبز و نارنجی

رنگ سبز یکی از آرامش بخش ترین رنگ ها در دنیاست که استفاده از آن در دکوراسیون داخلی فضایی دلپذیر، زیبا و در عین حال شیک را برای شما به ارمغان می آورد. این رنگ می تواند در انواع سبک های طراحی از امروزی و معاصر گرفته تا کلاسیک به کار برود. از آنجایی که سایه‌های سبز جنگلی بسیار آرام‌بخش هستند، اغلب زمانی که با رنگ‌های خنثی ترکیب می شوند، انرژی بصری کافی ندارند. بنابراین توصیه می شود برای افزودن مقدار انرژی بصری بیشتر، این رنگ را در کنار نارنجی به کار ببرید. نارنجی در چرخه رنگ تقریبا در قسمت مخالف سبز قرار دارد و استفاده از آن در دکوراسیون داخلی تضاد زیبایی با رنگ سبز ایجاد می کند.

 

۳- سبز جنگلی، بژ، قهوه ای و برنجی

اگر آرامش رنگ سبز جنگلی را دوست دارید، اما به استفاده از رنگ های آتشین در پالت رنگی خود علاقه ای ندارید، می توانید با ست کردن این رنگ با رنگ های بژ، قهوه ای و برنجی رویکردی کلاسیک‌تر و کم‌رنگ‌تر را در نظر بگیرید. می توان گفت بی نقص ترین پالت های رنگی، رنگ های موجود در طبیعت هستند. ترکیب رنگ سبز و قهوه ای همیشه عالی است. این دو رنگ ذاتاً برای قرار گیری در کنار یکدیگر طراحی شده اند و قرارگیری آنها در کنار مقداری رنگ بژ و برنجی به زیباتر شدن پالت رنگی شما و خنثی شدن سردی رنگ سبز کمک می کند.

 

۴- سبز و صورتی

اگر به رنگ های شاد و سرزنده علاقه دارید، به سراغ صورتی بروید. صورتی و سبز در چرخه رنگ مقابل یکدیگر قرار گرفته اند و ترکیب رنگی فوق‌العاده دلپذیری را ایجاد می‌کنند. «جذب تضادها» یک ضرب المثل رایج است که در خصوص رنگ ها کاملا صادق است. چه با یک پالت صورتی سنگین آغاز کنید، یا بخواهید سبز بیشتری را به کار ببرید و یا فقط بخواهید از این دو رنگ به مقدار کم در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید، در هر صورت حال و هوای خوبی را در دکوراسیون داخلی منزل خود خلق خواهید کرد. صورتی خنکی سبز را کاهش می دهد و سبز به از بین بردن گرمای صورتی کمک می کند. سبز در کنار زرد یا نارنجی نیز عالی عمل می کند.

 

۵- نارنجی ملایم، بنفش و زرد

رنگ ها می توانند به طرز چشمگیری انرژی داخلی فضا را تغییر دهید. اگر می خواهید یک پالت رنگی برجسته داشته باشید، توصیه می کنیم از ترکیب رنگ های نارنجی، زرد و بنفش در دکوراسیون داخلی خود استفاده کنید. بر اساس یک مقاله منتشر شده در انجمن علوم روانشناسی در سال ۲۰۲۲، دو رنگ زرد و نارنجی معمولاً با شادی همراه هستند. علاوه بر این، روانشناسان رنگ بنفش را با لذت مرتبط می دانند، این رنگ معانی دیگری مانند تجمل، خرد و ثروت نیز دارد. قرار گیری بنفش در کنار رنگ های زرد و نارنجی موجب کاهش گرمای این دو رنگ روشن و افزایش تعادل پالت رنگی خواهد شد.

 

۶- آبی پاستلی و بژ

آیا می دانستید که آبی محبوب ترین رنگ در سراسر دنیاست؟ اگر شما هم عاشق رنگ آبی هستید و دوست دارید یک فضای آرامش بخش در دکوراسیون داخلی منزل خود ایجاد کنید، توصیه می کنیم از ترکیب آبی پاستلی و بژ استفاده کنید. آبی کم رنگ در کنار سفید یک پالت رنگی زیبا را ایجاد می کند، اما اگر به استفاده از رنگ سفید علاقه ای ندارید، می توانید از بهترین جایگزین آن یعنی رنگ بژ استفاده کنید. این رنگ گرمای ملایمی را برای متعادل کردن سردی رنگ آبی ارائه می دهد. این پالت رنگی ساده، می تواند با انواع رنگ های خنثی و رنگ های چوبی بخوبی ترکیب شود. میز و صندلی و کفپوش های چوبی در کنار آبی پاستلی عالی هستند.

 

۷- بنفش، سبز، زرد و قرمز

اگر به دنبال یک ترکیب رنگ جسورانه و متفاوت هستید، بنفش، سبز، زرد و قرمز را در کنار یکدیگر به کار ببرید. این ترکیب رنگ قدرتمند، دو مجموعه از رنگ های متضاد را به نمایش می گذارد. اگر چرخه رنگ را بررسی کنید، خواهید دید که بنفش و زرد دقیقاً در مقابل یکدیگر قرار دارند، قرمز و آبی نیز همینطور. به همین دلیل می توان گفت این رنگ ها ذاتا به یکدگیر تعلق دارند و پویایی بصری فوق العاده ای ایجاد می کنند.