اگر قصد سفر در عید نوروز را دارید بخوانید

به گزارش اختاز آنلاین به نقل از مهر، سید کمال هادیان فر معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در دومین نشست ستاد سفرهای نوروزی که صبح امروز (۲۲ اسفندماه) در محل این وزارتخانه برگزار شد، گفت: بر اساس آمار سفرها و میزان تقاضا در نوروز در گذشته برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ با توجه به مصادف شدن مسیر نوروزی با ایام مبارک رمضان بین ۳ تا ۵ درصد افزایش پیش بینی شده است.

هادیانفر با تاکید بر توزیع عادلانه بلیت ها و دسترسی آسان مردم به خدمات حمل و نقل، گفت: تمامی بلیت ها نباید در روز خاصی فروخته شود، بلکه باید ۲۰ تا ۳۰ درصد بلیت ها قبل از ساعت ۴۸ یا ۲۴ در هر روز و تا روز آخر تهیه شود. از طرح نوروزی بلیط وجود دارد. ۶۰ تا ۷۰ درصد بلیت ها باید به صورت دو طرفه فروخته شود.

هادیان فر افزود: باید آموزش هایی برای کارشناسان و مسئولان سفر برای ارائه خدمات بهینه ارائه شود. از فروش بلیط هواپیما چارتر برای سفرهای داخلی و خارجی به مقاصد زیارتی به ویژه نجف خودداری کنید.

انجام اقدامات لازم در خصوص تامین سوخت

معاون حمل و نقل جاده ای و شهرسازی یادآور شد: بازرسی وزارت راه و شهرسازی در خصوص نحوه فروش عادلانه و قیمت دولتی بلیت هواپیما نظارت لازم را خواهد داشت. زیرساخت ها و سیستم ها باید با سرعت بالا آماده شوند تا برای حوادث غیر مترقبه کاملا آماده شوند.

هادیانفر تصریح کرد: پاسخگویی باید به بهترین شکل در میزهای ارتباطی مردمی انجام شود و نقش فضای مجازی، پیام رسان ها و شبکه های مجازی در سفرهای نوروزی پر رنگ تر شود و نظارت کامل بر فضای مجازی صورت گیرد تا واکنش ها و پاسخ های روشنگرانه ای صورت گیرد. می توان در این زمینه ارائه کرد. در ایام نوروز باید کارت پمپ بنزین فعال شود تا سهمیه سوخت آسان و راحت باشد.

آمادگی بیش از ۱۰ هزار نیروی راهداری برای ارائه خدمات در سفرهای نوروزی

حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از آمادگی بیش از ۱۰ هزار نیروی راهداری برای خدمات رسانی در سفرهای نوروزی خبر داد و گفت: بیش از هزار دوربین برای ثبت تخلفات رانندگی نصب شده است.

افزایش نظارت در ایام نوروز

در این جلسه حسین مذناب مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و حقوق شهروندی وزارت راه و شهرسازی گزارشی از بازدیدهای خود از تجهیزات فرودگاهی ارائه و اقدامات و برنامه های نظارتی در این حوزه در ایام نوروز را تشریح کرد. بازرسی ها و بازرسی ها در ایام نوروز برای اجرای هرچه بهتر طرح نوروزی و سفرهای ایمن برای مسافران تشدید می شود.