اگه دوست داری با اصطلاحات عطر و ادکلن آشنا شی بخون!

احتمالا شما هم با افرادی برخورد کرده باشید که اطلاعات زیادی درباره عطر و ادکلن ها دارند و می توانند با اصطلاحاتی که درباره عطرها بیان میکنند شما را شگفت زده کنند. اما شما نمی توانید هیچ کدام از این اصطلاحات را متوجه شوید و به قول معروف به عنوان یک عطرباز شناخته نمی شوید. در این مطلب از باملین قصد داریم شما را با تمام اصطلاحات عطر و ادکلن ها آشنا کنیم تا در زمان خرید عطر بتوانید بهترین گزینه را با ارائه این اطلاعات خریداری کنید.

 

اصطلاحات مربوط به عطر و ادکلن ها

از آنجا که فرانسه یکی از زادگاه‌های بهترین رایحه‌هاست روی خیلی از این عطرها عبارات فرانسوی را خواهید دید که شاید حتی تلفظشان هم برای شما سخت باشد. با یک مرور سطحی و جزیی بهتر متوجه مشخصات عطرتان، گرم و سرد بودنش، تلخ و شیرین بودن آن، جنسیت عطر و در کل تمام ریزه کاری‌های آنها خواهید شد.

 

parfum

یک واژه فرانسوی که به معنای پرفیوم بودن محصول موردنظر است. عطرهای پرفیوم ماندگاری بسیار بالایی دارند. غلیظ هستند و معمولا تا ۲۴ ساعت بوی آنها به صورت اولیه باقی خواهد ماند.

Toilette

عطرهای تویلت خیلی سبکتر از پرفیوم‌ها هستند. غلظت آنها کمتر است و نمی‌توانید انتظاری که از پرفیوم دارید با تویلت مقایسه کنید.

 

 

Eau de cologne

حتما زیاد این کلمه را به کار برده‌اید: ادوکلن! اما تفاوت آن با بقیه عطرها در چیست؟ غلظت ادوکلن‌ها از تویلت‌ها کمتر است! به همین سادگی!

 

Pour

حتما این واژه را زیاد دیده‌اید معادل انگلیسی آن For است و به فارسی «برای» معنا می‌شود معمولا برای معرفی جنسیت عطر لحاظ می‌شود.

Homme

بعد از واژه Pour باید منتظر یک کلمه باشید که نشانگر زن یا مرد بودن است. Homme در فرانسوی به معنی مرد است و وقتی این واژه را روی عطری دیدید یعنی با یک عطر مردانه روبه رو هستید.

 

Femme

تکمیل کننده‌ی مورد قبل و این واژه هم در کنار Pour خواهد آمد. به معنی «زن» و عطری که پیش روی شماست مخصوص بانوان است.

 

Elixir

وقتی روی عطری با این کلمه برخورد کردید یعنی غلظت این عطر زیاد است. بیانگر این است که با عطری غلیظ روبه رو هستید که حتی از نسخه‌ی پرفیوم هم درصد بالاتری دارد.

 

Tender

معمولا این واژه در دو معنا به کار خواهد رفت: ۱- وقتی عطر موردنظر شما یک نسخه‌ی قبلی هم داشته است و حالا با این عبارت می‌خواهند به اطلاع شما برسانند که نسبت به آن از بویی لطیف‌تر و ملایم‌تر برخوردار است. ۲- در کل قرار است شما بدانید که عطر مذکور بویی شیرین و ملایم دارد!

Nuit

در زبان فرانسه این واژه به معنای «شب» است. وقتی عطری برای مجالس رسمی و سنگین و به اصطلاح شب تهیه شده است با این عبارت روبه رو خواهید شد.

 

Prive

در معنای خاص و ویژه و منحصربه فرد بودن به کار می‌رود و شما عطری در دست دارید که مشابهی ندارد!

 

Intense

ساده بخواهیم معنی کنیم یعنی: شدید! یک بوی قوی، شدید و سنگین به مشامتان خواهد رسید که نسبت به نسخه‌های گذشته فرق‌هایی دارد.

 

Noir

رنگ سیاه در فرانسوی به این صورت نوشته می‌شود. اما چرا سیاه؟ اگر طالب عطرهایی با بوی تلخ هستید این واژه را خوب دقت کنید.

 

Fraiche

معنای تحت اللفظی این کلمه «تازه» است. اگر شما از طرفداران عطرهایی با بوی خنک هستید این اصطلاح را به خاطر بسپارید.