ایده های جذاب برای نمای دیوار راه پله داخل ساختمان

دیوار راه پله فضایی است که می تواند در دکوراسیون خانه نقش مهمی داشته باشد. از خانه های دوبلکس گرفته تا آپارتمان ها شامل راه پله می شوند که معمولا اهمیتی به تزئین آنها داده نمی شود، در صورتی که با ایده های جذاب برای نمای دیوار راه پله داخل ساختمان می توانید خانه خود را زیباتر از آن چیزی که هست نشان دهید. یکی از گرایش‌های جالب طراحی داخلی که انتظار داریم در سال ۲۰۲۴ شاهد آن باشیم، در رابطه با فضاهای جمعی است و انتظار می رود مردم در سال جدید بر روی تزئین مکان‌های مشترک خانه مانند راه پله ها بیشتر متمرکز شوند.

در این مطلب از باملین می توانید ایده های جذاب و خلاقانه برای نمای دیوار راه پله داخل ساختمان را مشاهده کنید.

 

 

۱- فضای عمودی را با آثار هنری به حداکثر برسانید

به کمک یک اثر هنری بزرگ به عنوان نقطه کانونی، حس درام را به راه پله خود القا کنید. این اثر هنری می تواند یک نقاشی، عکس یا یک مجسمه منحصربه فرد باشد. با قرار دادن آثار هنری بر روی دیوار راه پله به صورت استراتژیک یک گالری جذاب بصری ایجاد کنید و با این کار به برانگیختن احساسات و تقویت کلی فضا کمک کنید.

 

۲- از نورپردازی برای ایجاد یک نقطه کانونی کمک بگیرید

راه پله ها معمولا تاریک هستند و نور طبیعی ندارند. بنابراین استفاده از نورپردازی مناسب که نور روز را تقلید کند، از اهمیت بالایی برخوردار است. در این تصویر یک آویز مستطیلی بزرگ با یک قطعه هنری اصیل نمای جذابی به فضای راه پله شما می بخشد. دقت کنید که فضای راه پله را بیش از حد شلوغ نکنید. از چراغ های دیواری و چراغ های خطی برای تزئین دیوارهای راه پله کمک بگیرید. با این کار یک راه پله کم نور را به فضایی کاربردی و زیبا تبدیل خواهید کرد.

 

۳- یک دیوار گالری ایجاد کنید

دیوار گالری سبک و شخصیت منحصر به فردی به دیوار راهرو شما می بخشد. دیوار راه پله یک بوم عالی برای ایجاد یک دیوار گالری جذاب است که به دیوارهای فراموش شده راهرو سبک و شخصیت می بخشد. داشتن یک طرح رنگی فراگیر بر روی دیوار راهرو ایده جالبی است. اما از آنجایی که لزومی ندارد دیوار را با مبلمان و دکور اتاق تطبیق دهید، در تزئین دیوار راهرو با رنگ ها و طرح های غیرمنتظره آزادی زیادی دارید. از دیوار راه پله برای ایجاد یک دیوار گالری تزئین شده با آثار هنری قاب‌بندی شده، تصاویر و دیگر لوازم تزئینی استفاده کنید. می توانید از دیوار راه پله برای نمایش نقاشی ها و آثار هنری کودکان دلبندتان نیز استفاده کنید.

 

۴- از کاغذ دیواری استفاده کنید

بی شک یکی از چشم‌نوازترین راه‌ها برای زیباتر کردن دیوارها استفاده از کاغذ دیواری است. از آنجایی که دیوارهای راه پله با سایر بخش های اتاق ارتباط زیادی ندارد، می توانید در انتخاب رنگ و الگوی آن شجاعانه تر عمل کنید.

 

۵- از پانل های دیواری استفاده کنید

پانل های دیواری به راه پله ها عمق می بخشند و بدون به خطر انداختن فضا ظاهر زیبایی را برای آن به ارمغان می آورند. در این تصویر پانل های دیواری در کنار کاغذ دیواری گلدار با طرح و رنگ مشابه جلوه جذابی بر روی دیوار راه پله به نمایش گذاشته است. لایه بندی روشی عالی برای تابلوسازی با افزودن سبک های معاصر به فضا است. اگر در زیر پله ها کمد ذخیره سازی یا سرویس بهداشتی مهمان دارید، می توانید از پانل های دیواری برای پنهان کردن آنها و افزودن جذابیت بصری استفاده کنید.

 

۶- از تکنیک های رنگ آمیزی کمک بگیرید

از تأثیر رنگ غافل نشوید. می توانید با رنگ آمیزی مناسب راه پله را به فضایی چشم نواز تبدیل کنید. از دو رنگ مکمل برای رنگ آمیزی دیوار راه پله استفاده کنید. استفاده از یک رنگ تیره در قسمت پایین و یک سایه روشن تر در قسمت بالای دیوار جلوه بصری جذابی در راهرو شما ایجاد خواهد کرد.