این حرکت‌های ساده ورزشی هم در درمان افسردگی موثر است

وقتی موجی از افسردگی انسان را فرا می گیرد، ورزش سخت ترین و آخرین چیزی است که در ذهن شماست. اما یک مطالعه جدید نشان داده است که حرکات ساده و کوچک می تواند کمک زیادی به ایجاد احساس بهتر در شما کند.

به گزارش ایسنا، بر اساس نتایج مطالعه منتشر شده در BMJ، بسیاری از انواع ورزش – از جمله پیاده روی، آهسته آهسته دویدن، یوگا، ورزش های هوازی و تمرینات قدرتی- به اندازه یک روش درمانی معتبر در درمان افسردگی موثر است.

در این مطالعه جدید، کارشناسان داده های ۲۱۸ مطالعه در مورد ورزش و افسردگی را که بیش از ۱۴۰۰۰ نفر در آن شرکت داشتند، تجزیه و تحلیل کردند.

مایکل ناتل، نویسنده ارشد این مطالعه و مدرس ارشد روانشناسی در دانشگاه کوئینزلند استرالیا می گوید: افسردگی بین ۱۰ تا ۲۵ درصد افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و بیش از هر مشکل دیگری مانند بدهی، طلاق و حتی دیابت به سلامت انسان آسیب می رساند.

مایکل ناتل افزود: داده ها نشان داد که ورزش به عنوان یک گزینه درمانی کاملا موثر در درمان افسردگی نقش دارد.

اگرچه این مطالعه نشان داد که ورزش بیشتر و شدیدتر بهتر است، اما داده ها نشان می دهد که نیازی به شروع تمرین مانند یک ورزشکار حرفه ای ندارید.

مایکل ناتل می گوید: افراد هر چقدر هم ورزش کنند، حتی پیاده روی هم تاثیر مثبت دارد و هر ورزش بهتر از هیچ است. اما نوتل نیز توصیه هایی داشت. او می‌گوید: «بسیاری از مردم در یافتن انگیزه برای ورزش مشکل دارند و افزودن افسردگی به آن می‌تواند شروع را سخت‌تر کند.

او اضافه می‌کند که می‌توانید با پیوستن به یک گروه تناسب اندام، گرفتن یک مربی یا درخواست از یکی از عزیزانتان برای قدم زدن با شما انگیزه پیدا کنید.

روانشناس استرالیایی می گوید با خود و آینده خود مهربان باشید و ورزش را تا حد امکان آسان و جذاب کنید، مانند ساخت یک کتاب صوتی جذاب برای گوش دادن به آن هنگام راه رفتن یا دویدن. به یاد داشته باشید که برای ادامه دادن باید فعالیت های ورزشی خود را لذت بخش کنید.

به گزارش یورونیوز، نوتل می گوید: وقتی مسیر ورزش را انتخاب می کنیم، همیشه فراموش می کنیم که زندگی چقدر آسان تر است. بنابراین یک برنامه پشتیبان تهیه کنید که گویی خوشبختی شما به آن بستگی دارد، همانطور که واقعاً انجام می شود.

طبق مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، هر چه بیشتر از تمرینات ورزشی خود لذت ببرید، اعتماد به نفس بیشتری برای غلبه بر موانع ورزشی خواهید داشت. مثل اینکه حتی حاضرید رژیم بگیرید، حتی اگر سخت باشد.