بهترین مارک ساعت مچی چیست؟

افرادی که به خودشان اهمیت می‌دهند، همیشه به دنبال بهترین‌ها هستند مخصوصا برای استایلشان. از نحوه ست کردن استایل، پوشیدن کفش، نوع شلوار، اکسسوری‌هایی نظیر دستبند، گردنبند حتی عطرشان می‌توان فهمید که چقدر به خودشان و نحوه پوششان اهمیت می‌دهند. معمولا کسانی‌که به استایل خودشان اهمیت می‌دهند سعی می‌کنند از برندهای معروف در آن استفاده کنند. مثلا اگر کفش می‌پوشند کفش کلارک به پا می‌کنند، اگر لباس می‌پوشند، برندهای معروف کاوالی، زارا و… را به تن می‌کنند و همچنین اگر از اکسسوری مثل ساعت استفاده می‌کنند، از برندهای معروفی مثل همیلتون، تیسوت، سیکو و… استفاده می‌کنند. اما چون این مقاله صرفا برای معرفی بهترین برند ساعت‌ مچی است، ما بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

اول از همه باید راجع به یک موضوع مهم با هم صحبت داشته باشیم. اینکه دسته بندی برندهای ساعت مچی چگونه است؟ دسته بندی‌ها به این صورت است که یکسری از برندها در تمام دنیا به عنوان برندهای لاکچری یا ساعت‌های لاکچری شناخته می‌شوند، مثل رولکس که احتمالا زیاد در بین برندهای مختلف ساعت زیاد به گوشتان خورده است. دسته دیگر ساعت‌های رده بالا هستند که مثل ساعت‌های لاکچری گران قیمت نیستند اما به نسبت دیگر برندها گران تر محسوب می‌شوند. بعضی از برندهای سوئیسی در این دسته قرار میگیرند مانند برند تیسوت. دسته دیگر برندهای میان رده هستند، که برای افرادی هستند که می‌خواهند اقتصادی‌تر خرید کنند، ساعت‌هایی با کارآیی بالا و دوام و کیفیت فوق العاده مثل برندهای سیکو یا کاسیو. دسته دیگر از و آخرین دسته از برند ساعت‌ها، اکونومی یا به شدت اقتصادی هستند که قیمت‌های بالایی ندارند اما کیفیت و کارآیی مناسبی دارند مثل برندQ&Q.

ساعت مچی‌ برندهای لاکچری

همانطور که گفته شد ساعت‌هایی هستند که قیمت بسیار بالایی دارند و ساخت آنها بسیار با ظرافت و دقت و استفاده از متریال‌های با کیفیت و حتی استفاده از نگین‌ها یا سنگ‌های قیمتی انجام می‌شود. معمولا افرادی که متمول هستند و می‌خواهند بالا ۳۰۰۰ دلار برای ساعت‌ هزینه کنند به سراغ این ساعت‌های می‌روند که حتی جنبه سرمایه گذاری نیز دارد. مثلا ساعت امگا اسپید مستر یا انواع رولکس گزینه‌هایی هستند که به عنوان سرمایه در تمام دنیا از آنها یاد می‌شود. به عنوان مثال کشورهای مختلف به ساعت رولکس وام می‌دهند اگر شما ساعت را بعنوان ضمانت نزد بانک قرار دهید. خیلی از بیزینس من‌ها، تجار، سیاسیون، سلبریتی‌ها و… از این مدل ساعت‌ها استفاده می‌کنند که با توجه به نرخ ارز در کشورمان قیمت‌های عجیب و غریبی پیدا می‌کنند. اما چند نمونه از برندهای بسیار لاکچری را برای شما معرفی می‌کنیم. برندهایی مثل رولکس، امگا، پتک فیلیپ، اودمار پیگه، کارتیه، بلک پین، هابلوت، نوردگرین و… .

ساعت مچی برندهای رده بالا

برندهای رده بالا شاید در برخی از دسته بندی‌ها، جزو لاکچری ها هم به حساب بیایند، آن هم به این دلیل که برخی از محصولاتشان جزو دسته لاکچری هاست. اما عموم ساعت‌هایی که تولید می‌کنند، لاکچری نیست برای همین نه میان رده هستند که ساعت‌های اقتصادی تولید کنند و نه لاکچری که ساعت چند هزار دلاری داشته باشند. کیفیت این ساعت‌ها فوق العاده بالاست و زیبایی و جلوه بسیاری دارد و مناسب برای برندباز ها و کسانی است که می‌خواهند در استایلشان یک برند معروف داشته باشند. این ساعت‌ها بیشتر برای کسبه بازار، مهندسین، مدیرعامل، پزشکان و… می‌تواند انتخاب خوبی باشد. برندهایی نظیر تیسوت، سیکو، همیلتون، لونژین، اورینت و… که در این دسته قرار می‌گیرند.

ساعت‌ مچی برندهای میان رده

دسته میان رده در دنیا بسیار پرطرفدار است چون با پرداخت مبلغ مناسب، یک ساعت بسیار زیبا و پرکاربرد داشته باشید. معمولا این ساعت‌ها قیمت‌هایی بین ۶۰ دلار تا چیزی حدود ۱۵۰ دلار دارند که خرید آن برای عموم مردم امکان پذیر است. اگر بدنبال داشتن یک برند خوب هستید به شما پیشنهاد میکنم که این سری از ساعت مچی ها را خریداری کنید. برندهایی نظیر کاسیو، اوماکس، رومانسون، آرمانی، جاست کاوالی، پولو و… جزو این دسته از ساعت‌ها هستند.

ساعت مچی برندهای اکونومی

این دسته از ساعت‌ها برای افرادی است که می‌خواهند کمتر از ۶۰ دلار هزینه کنند اما برند دست کنند. البته این دسته افراد بسیار باهوش هستند چون به فکر خرید ساعت فیک نیستند و می‌خواهند ساعت برند داشته باشند. برندهایی نظیر Q&Q ، نیوی فورس، هامان و… جزو این دسته هستند.

سخن آخر

برای خرید یک ساعت مارک خوب، حتما بودجه ای مد نظر داشته باشید و بر اساس آن به فکر خرید ساعت مچی باشید. باتوجه به نکاتی که بیان کردیم دید که دنیای ساعت‌ها چقدر متفاوت است و تقریبا می‌شود با بودجه ۳ یا ۴۰ دلاری تا بودجه ۱۰۰ هزاردلاری ساعت خریداری کرد. اما نکته که از همه مهم‌تر است خرید از یک فروشگاه معتبر است. برای اینکه ساعت با مارک خوب داشته باشید، پیشنهاد میکنم حتما از فروشگاه‌هایی معتبر خریداری کنید. در آخر امیدواریم که نرخ ارز در ایران کنترل بشود و همه بتوانند ساعت‌هایی با کیفیت از برندهایی لاکچری تهیه کنند.