بهترین و باکیفیت ترین هاست ایرانی چه ویژگی هایی دارد؟

بهترین و باکیفیت ترین هاست ایرانی چه ویژگی هایی دارد؟ بسیاری از افراد به دنبال راه اندازی سایت خود هستند و می خواهند از این طریق به کسب درآمد برسند. یکی از مهمترین بخش های هر سایت، خرید هاست مناسب برای آن است. شرکت های مختلفی به ارائه خدمات هاستینگ در ایران مشغول هستند و سرویس های مختلفی را به مشتریان ارائه می کنند و برای انتخاب یک هاست مناسب باید ویژگی های اصلی یک هاست باکیفیت ایرانی را در نظر داشته باشید. در این مقاله به بررسی بهترین و باکیفیت ترین هاست ایرانی و ویژگی های مهم آنها می پردازیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

 

چرا باید یک هاست با کیفیت انتخاب کنیم؟

خرید هاست باکیفیت از اهمیت بالایی برخوردار است و می تواند بر روی سرعت، امنیت و دیگر موضوعات مربوط به سایت ما تاثیر زیادی داشته باشد. همچنین اگر بخواهید شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ خود را پس از مدت ها تغییر دهید، ممکن است روند طولانی داشته باشد و همچنین با ریسک های مختلفی در میانه راه روبرو شود. به همین دلیل باید در انتخاب هاست مناسب در ابتدا دقت کافی داشته باشید و ویژگی های با کیفیت ترین هاست ایرانی را در نظر داشته باشید.

ویژگی های بهترین و باکیفیت ترین هاست ایرانی چیست؟

همانطور که اشاره کردیم خرید هاست از اهمیت بالایی برخوردار است و بهترین هاست های ایرانی دارای ویژگی ها و شاخصه های مشخصی هستند که در خرید هاست باید آنها را در نظر داشته باشیم. برخی از مهمترین ویژگی های هاست ایرانی باکیفیت عبارتند از:

 

توجه به امنیت سرور و هاست

بی شک یکی از اصلی ترین ویژگی های یک هاست باکیفیت ایرانی، امنیت سرور و هاست آن است و شرکت های برتر باید عملکرد مناسبی در این موضوع داشته باشند. بسیاری از شرکت های هاستینگ دارای ضعف های امنیتی هستند که این موضوع می تواند برای کاربران مشکل ساز شود. هک شدن سایت می تواند ضرر مادی و معنوی جبران ناپذیری را برای کاربران ایجاد کند و به همین دلیل باید موضوع توجه به امنیت سرور و هاست توسط شرکت ها را در اولویت قرار دهید.

میزان پهنای باند ارائه شده

یکی از مهمترین ویژگی های شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ، میزان پهنای باند ارائه شده به کاربران است که می تواند تاثیر زیادی بر روی کیفیت سایت داشته باشد. میزان اهمیت پهنای باند ارائه شده به کاربران زمانی مشخص خواهد شد که تعداد بازدیدکنندگان سایت زیاد باشد و سایت شما دچار اختلال نشود. برخی از شرکت ها نیز در ازای ارائه پهنای باند اضافه از کاربران خود هزینه دریافت می کنند که این نکته را نیز باید در نظر داشته باشید.

کنترل پنل هاست

موضوع کنترل پنل هاست برای استفاده درست و راحت کاربران نیز اهمیت بالایی دارد. بسیاری از سایت های ایرانی که از طریق شرکت های هاستینگ پشتیبانی می شوند، دارای پنل کاربری دایرکت ادمین و پنل کاربری سی پنل هستند که کاربران می توانند بسته به شرایط از هر کدام از آنها استفاده کنند البته میزان استفاده از پنل کاربری سی پنل برای مدیریت سایت توسط کاربران بیشتر از دایرکت ادمین است. انتخاب شرکت مناسب برای در اختیار قرار دادن این پنل های کاربری بسیار با اهمیت است و می تواند تاثیر زیادی بر روی انتخاب کاربران به عنوان باکیفیت ترین هاست ایرانی داشته باشد.

پشتیبانی مناسب و حرفه ای

در بسیاری از موارد ممکن است که سایت شما با مشکلات مختلفی روبرو شود و در این شرایط نیاز به پشتیبانی حرفه ای از سوی نیروهای شرکت ارائه دهنده هاستینگ خواهید داشت. دسترسی به نیروهای پشتیبانی و ارائه راهنمایی های درست می تواند مشکلات سایت شما را در اسرع وقت حل کند اما در صورتی که شرکت هاستینگ خدمات پشتیبانی مناسبی نداشته باشد، ممکن است که کاربران خود را از دست بدهد. ارائه خدمات ۲۴ ساعته و پشتیبانی شبانه روزی در طول ۷ روز هفته از بخش هایی است که شرکت های مختلف در آن با یکدیگر رقابت دارند بنابراین بهتر است که شرکت هایی با خدمات ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی را انتخاب نمایید.

موضوع مربوط به پایگاه داده

برخی از کاربران به دنبال استفاده از چندین پایگاه داده بر روی یک هاست هستند و ای موضوع برای آنها اهمیت زیادی دارد. برخی از شرکت های هاستینگ خدماتی را به کاربران خود ارائه می دهند که چندین دیتابیس بر روی هاست مدنظر شما پشتیبانی می شود و اگر این موضوع برای شما اهمیت دارد، باید شرکت هایی را انتخاب کنید که این ویژگی را در اختیار کاربران قرار می دهند و این ویژگی باعث می شود تا بهترین هاست ایرانی را برای خود انتخاب کنید.

بکاپ گیری از اطلاعات به صورت منظم

اطلاعات هر سایت برای مدیران اهمیت زیادی دارند و شرکت های هاستینگی که اطلاعات روی سایت را به صورت منظم بکاپ گیری می کنند، جزو بهترین و باکیفیت ترین هاست ایرانی شناخته می شوند. بکاپ گیری از اطلاعات بسیار اهمیت دارد و می تواند کاربران را برای انتخاب شرکت های مختلف ترغیب کند. از دست دادن اطلاعات مهم می تواند مشکلات مختلفی را برای شما ایجاد نماید پس بهتر است که شرکت های هاستینگ با ارائه خدمات بکاپ گیری به صورت منظم را انتخاب کنید.

میزان در دسترس بودن سرور

میزان در دسترس بودن سرور یک سایت از مهمترین ویژگی های یک هاست با کیفیت است و میزان در دسترس بودن سرور یعنی سایت شما بر روی سرور بدون هیچ مشکلی قابل استفاده است و سرور در هر زمانی قابل استفاده است. اگر می خواهید درباره میزان در دسترس بودن سرور و اطلاعاتی را کسب کنید، باید از سایر کاربران و نظرات آنها باخبر شده و یا مدت زمان کوتاهی از خدمات شرکت های هاستینگ استفاده کنید و در صورت رضایت، از خدمات بلند مدت آنها بهره ببرید. عدم امکان دسترسی به سایت می تواند مشکلات مختلفی را برای سایت شما ایجاد کند پس این موضوع نیز از مهمترین ویژگی های بهترین هاست های ایرانی است.

مصرف منابع سرور به صورت متناسب 

بهتر است که قبل از انتخاب شرکت هاستینگ در رابطه با مصرف منابع سرور و میزان بازدید از سایت خود اطلاعاتی را کسب کنید تا بتوانید بهترین هاست ایرانی را برای خود انتخاب کنید. مصرف بیش از حد منابع سرور می تواند هزینه اضافی برای شما به همراه داشته باشد و به همین دلیل مصرف منابع سرور به صورت متناسب اهمیت بالایی دارد و باید درباره آن اطلاعاتی را کسب کنید.

گواهینامه ssl و ارائه رایگان آن

ssl  یک پروتکل امنیتی برای ایجاد ارتباط امن بین سرور و مرورگر است و این گواهینامه از اطلاعات حساس محافظت می کند. این ویژگی توسط اکثر شرکت های هاستینگ به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد و سایت شما با استفاده از پروتکل https ایمن سازی می شوند. همچنین از این پروتکل برای ویژگی های سئو نیز استفاده می شود. بنابراین گواهینامه ssl  و ارائه رایگان آن جزو ویژگی های بهترین و باکیفیت ترین هاست ایرانی به شمار می رود که در انتخاب شرکت های مختلف باید آن را در نظر داشته باشید.

 

سخن پایانی

در انتخاب بهترین و باکیفیت ترین هاست ایرانی باید ویژگی ها و معیارهای مختلفی را در نظر داشته باشید. امنیت بالا، پشتیبانی مناسب، ارائه خدمات ویژه به کاربران، بکاپ گیری منظم و بسیاری از موارد دیگر از مهمترین ویژگی های هاست های باکیفیت ایرانی هستند. در این مقاله سعی کردیم تا با ویژگی های اصلی بهترین هاست ها آشنا شده و بهترین انتخاب را برای سایت خود داشته باشید.