به‌روزرسانی بزرگ اندروید / گوشی‌های خاموش را نیز پیدا کنید

به گزارش باملین زومیت نوشت: گوگل سرانجام تاریخ راه اندازی شبکه مورد انتظار Find My Device را اعلام کرد. این شبکه باید از جمعیت عظیم دستگاه های اندرویدی برای کمک به یافتن گوشی ها، گوشی ها و ردیاب های گم شده استفاده کند.

Find My Device سال گذشته به طور رسمی معرفی شد، اما راه اندازی آن به تعویق افتاد زیرا گوگل و اپل روی یک استاندارد مشترک کار می کردند تا اطمینان حاصل شود که از ردیاب های مبتنی بر بلوتوث سوء استفاده نمی شود.

راه اندازی AirTag اپل در سال ۲۰۲۱ باعث می شود برخی افراد به طور مخفیانه دیگران را ردیابی کنند. این مشکل بیشتر در بین کاربران اندروید دیده می شود زیرا دستگاه های اندرویدی بر خلاف گوشی های اپل توانایی تشخیص ردیاب های ناشناس مانند Airtags را ندارند.

همچنین به روز رسانی اصلی اندروید / تلفن های مرده را پیدا کنید

تنظیمات وب Google Find My Device

از سوی دیگر، محصولات اپل توانایی تشخیص Airtag های ناشناخته را دارند. اما آنها قادر به تشخیص آشکارسازهای مختلف نیستند. در همین راستا، گوگل راه اندازی ویژگی ردیابی خود را به تاخیر انداخت تا به اپل اجازه دهد ویژگی های ضد ردیابی را به iOS اضافه کند.

اپل در نهایت با iOS 17.5 تدابیر امنیتی لازم را به محصولات خود اضافه کرد و به همین دلیل گوگل تصمیم گرفت شبکه Find My Device را راه اندازی کند.

به گفته ۹to5Google، تنظیمات شبکه Find My Device برای کاربران بتا خدمات Google Play ظاهر شده است. این شرکت در ایمیلی به برخی از کاربران از عرضه Find My Device در سه روز آینده خبر داد. این بدان معناست که تاریخ عرضه به احتمال زیاد یکشنبه ۷ آوریل (۱۹ آوریل) یا دوشنبه ۸ آوریل (۲۰ آوریل) خواهد بود.

ایمیل گوگل به مزایای اصلی شبکه Find My Device اشاره می کند. از جمله اینکه کاربران می توانند دستگاه های خود را حتی اگر آفلاین باشند پیدا کنند. همچنین می‌توانید لوازم جانبی سازگار با Fast Pair – مانند هدفون، هدفون و ردیاب‌هایی که می‌توانند به کیف پول یا دوچرخه وصل شوند – در صورت قطع ارتباط با آنها پیدا کنید.

پیوندی در ایمیل Google برای انصراف زودهنگام از Find My Device وجود دارد. به نظر می رسد که این ویژگی به طور پیش فرض برای همه دستگاه های متصل به حساب Google فعال خواهد بود.