به سبک مینیمال خونتو نورپردازی کن! | نکات مهم در نورپردازی مینیمال

اگر از چند سال اخیر تا به امروز را مرور کنید، نورپردازی خانه ها به کلی تغییر کرده است. شاید در سی چهل سال پیش کمتر کسی حتی لامپ داشت و پس از آن فقط افراد لاکچری می توانستند لوستر بخرند. اما امروزه رشد چشمگیری در دکوراسیون خانه ها شاهد هستیم و افراد زیادی با سبک های مختلفی به دنبال دکوراسیون هستند. در این مطلب از باملین قصد داریم سبک مینیمال نورپردازی را به شما آموزش دهیم که یک سبک ترند و پرطرفدار برای نورپردازی خانه در سال ۲۰۲۴ است.

 

 

۱- ایجاد توهم با نورپردازی دیوار

این نورپردازی ملایم، بسیار ظریف و در عین حال چشمگیر است. در این مفهوم روشنایی به گونه ای تنظیم شده است که علاوه بر پخش شدن در تمام فضای اتاق، نورپردازی ملایمی نیز در زیر گیاهان ایجاد شود. علاوه بر این، پنل پشتی نیز علاوه بر مشعل به عنوان یک عنصر تزئینی بر روی دیوار عمل می کند و به زیباتر شدن فضای اتاق کمک می کند. لایه بندی یک عنصر کلیدی در نورپردازی است که در نورپردازی ملایم مورد استفاده قرار می گیرد. لایه بندی و استفاده از لوازم روشنایی به صورت پشت سرهم فضای مینیمال جذابی را ایجاد خواهند کرد.

 

 

 

۲- نورپردازی در زیر مجسمه دیوارکوب

دیوارهای گچ کاری شده، مبلمان و نورپردازی همچنان در میان مردم محبوب هستند. پنهان کردن منبع نور در زیر مجسمه های دیوارکوب راه‌حلی عالی برای افرادی است که به دنبال اضافه کردن نور مینیمال به فضا هستند، اما نمی خواهند هزینه و زمان زیادی را برای نورپردازی صرف کنند.

 

 

۳- نورپردازی سفارشی

این اتاق نشیمن با حداقل نورپردازی منجر به حلق فضایی مینیمال شده است. این نورپردازی سفارشی در دو طرف شومینه ظاهری مجسمه مانند و درخشنده به فضای اتاق نشیمن بخشیده است. شومینه تزئین شده با چوب در مقابل دیوار گچی و نور پردازی LED سفارشی زیبایی و درخشندگی خاصی برای این اتاق نشیمن مدرن به ارمغان می آورد.

 

 

۴- نورپردازی سقف

برخلاف شیوه های نورپردازی معمول که سعی در روشن نشان دادن دیوار و قسمت های پایینی را دارد، نورپردازی سقف نیز می تواند نمایی زیبا و ظریف در فضای اتاق شما ایجاد کند. در این تصویر مشاهده می کنید که چگونه با استفاده از نور حداقلی و پنهان می توان یک سقف مینیمال خلق کرد.

 

 

۵- ترکیب نور و هنر

نورپردازی های مینیمالیستی تمرکز زیادی روی وسایل روشنایی چند منظوره دارند. این مجسمه‌های زیبا علاوه بر روشن‌کردن محیط اطراف، فضایی جذاب، مینیمالیستی و هنری در فضای اتاق خلق می کنند. هدف از این گونه نورپردازی تلفیق نور و هنر است که معماری داخلی برجسته ای را در فضای اتاق شما به ارمغان می آورد.