تور هوایی کربلا چقدر قیمت دارد؟ + جدول

به گزارش باملین، بررسی قیمت تور هوایی کربلا برای سفر در روزهای پایانی بهمن به شرح زیر است؛

کربلا یکی از معروف ترین شهرهای عراق است. این شهر به دلیل وجود حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) بسیار محبوب شد. کربلا یکی از مهم ترین مراکز گردشگری و مذهبی در جهان به ویژه در میان شیعیان است. به همین دلیل گردشگران زیادی در طول سال به این شهر سفر می کنند و یا از تور کربلا استفاده می کنند.

کربلا در جنوب عراق و در غرب رود فرات واقع شده است. این شهر در ۹۷ کیلومتری بغداد، پایتخت عراق است. بر اساس آماری که در سال ۲۰۱۴ گرفته شده است، کربلا ۶۹۰۱۰۰ نفر جمعیت دارد. کربلا بارها مورد حمله تروریست ها قرار گرفته و این امر باعث کندی توسعه آن شده است. با این حال، محبوبیت خود را از دست نداده است.

تاریخ شهر کربلا به قبل از اسلام و دوران بابل برمی گردد. این شهر قبل از اسلام قبرستان مسیحیان بوده است. تاریخ توسعه شهری به ۱۲ محرم سال ۶۱ هجری قمری برمی گردد. ساخت و ساز شهر ۲ روز پس از واقعه عاشورا آغاز شد.

به طور کلی، عراق آب و هوای بیابانی دارد. زمستان های این شهر خنک و سرد و تابستان ها گرم و خشک است. دمای هوا در تابستان گاهی به ۴۵ درجه سانتیگراد می رسد. در زمستان دما از ۲۱ درجه سانتی گراد بالاتر نمی رود و در شب به ۲ درجه سانتی گراد می رسد.

اگر می خواهید بدانید بهترین زمان سفر به کربلا از نظر آب و هوا چه زمانی است، باید بگوییم که بهترین زمان برای سفر به کربلا فروردین، مهر و آبان است. اما سفر در فصل زمستان نیز توصیه می شود.

دیدنی ها و گردشگری کربلا

حرم امام حسین (ع)

صحن امام حسین (ع) توسط مختار تقفی ساخته شد. این بارگاه با وجود اینکه بارها مورد حمله و تخریب قرار گرفته اما فضای بسیار خوب و آرامش بخشی دارد. پیکر پاک فرزندان امام حسین (ع) علی اکبر و علی اصغر نیز در این حرم به خاک سپرده شده است.

حرم حضرت عباس (ع)

حرم حضرت عباس فرزند بزرگوار حضرت علی (ع) که در واقعه کربلا حضور داشت در این شهر قرار دارد. این امامزاده در فاصله ۳۷۸ متری و در ضلع شمال شرقی حرم امام حسین (ع) قرار دارد. فاصله این دو حرم را بین الحرامین می گویند.

محل قتلگاه امام حسین و حضرت عباس (ع)

قتلگاه محل شهادت امام حسین است. این مکان در قسمت جنوب غربی حرم واقع شده است. جریان القمه نیز جایی است که حضرت عباس در آن به شهادت رسید.

تل زینبیه

در نزدیکی حرم امام حسین (ع) تپه ای به نام زینبیه وجود دارد. اینجاست که حضرت زینب برای تماشای جنگ ایستاده بود.

خیمه امام حسین

در فاصله ۲۵۹ متری حرم امام حسین (ع) مکانی است که لشکر امام حسین در روز عاشورا در آنجا اردو زدند. این منطقه با زیارتگاه پوشیده شده است. چاه بطرل عباس در زیر این مکان قرار دارد.

معبد کودکان مسلمان

قبر دو فرزند مسلم بن عقیل که بعد از عاشورا اسیر شدند در کربلاست. این دو کودک در کنار رود فرات به شهادت رسیدند.

مزار شهدای کربلا

علاوه بر حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس، پیکر ۷۲ شهید کربلا نیز در جوار حرم دفن شده است. پنجره ای نقره ای در قسمت جنوب غربی حرم امام حسین (ع) وجود دارد که قبور شهدا در آن دیده می شود.

از دیگر اماکن زیارتی کربلا می توان به زیارتگاه حربن یزید ریاحی، سید ابراهیم مجاب، حبیب بن مظهر، ابن فهدعلی، ابن حمزه و امامزاده احرس بن کاظم اشاره کرد.

اما اگر قصد سفر هوایی به کربلا را دارید این قسمت را از دست ندهید. قیمت تور هوایی کربلا به شرح زیر است؛

قیمت تور ویژه کربلا نیمه شعبان (هوایی و زمینی) برای اقامت ۷ روزه از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان شروع می شود. این در حالی است که قیمت تور هوایی کربلا از مشهد برای اقامت ۸ روزه ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است.

سه شب اقامت در هتل الریان (کربلا) ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. همچنین سه شب اقامت در هتل قلعه کاظمی (کاظمین) برای هر نفر ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.

در زیر قیمت تورهای هوایی کربلا را می خوانید;

*لازم به ذکر است قیمت های درج شده در جدول مربوط به سایت های فروش آنلاین می باشد و ممکن است به دلیل نوسانات قیمت و سایر عوامل با قیمت های امروزی متفاوت باشد.*

تور ویژه هوایی کربلا برای زمستان ۱۴۰۲
عنوان تور اقامت کردن تاریخ خروج حمل و نقل قیمت
تور کربلا ویژه نیمه شعبان (هوایی و زمینی) ۷ روز از ۲۹ فوریه تا ۶ مارس _ از ۷,۵۰۰,۰۰۰
تور هوایی کربلا از مشهد ۸ روز مارس

ایران ایرتور

از ۱۴,۱۰۰,۰۰۰
تور هوایی کربلا از قم ۸ روز مارس عطا از ۱۴,۲۰۰,۰۰۰
تور هوایی کربلا از تهران ۸ روز فوریه مارس عطا از ۱۴,۲۰۰,۰۰۰
تور هوایی کربلا از کرج ۸ روز مارس درخشان از ۱۴,۵۰۰,۰۰۰
تور ویژه کربلا شب جمعه ۸ روز فوریه مارس پرواز بغداد از ۱۴,۵۰۰,۰۰۰