به گزارش باملین به نقل از ایسنا، همه کاربران تلگرام از این پس میتوانند حساب کاربری خود را به حساب تجاری تبدیل کنند تا به ویژگیهایی دسترسی داشته باشند که پیدا کردن و ارتباط با آنها را برای مشتریان آسانتر میکند. شرکت ها همچنین می توانند ساعات کاری خود را در نمایه خود نشان دهند و مکان خود را روی نقشه پین کنند. مشتریان با درج ساعات کاری در نمایه خود، می توانند در یک نگاه بررسی کنند که آیا هنوز باز هستند یا بسته.
شرکتهای تلگرام تجاری میتوانند صفحه اصلی خود را سفارشی کنند و اطلاعات مربوط به محصولات و خدمات خود را در چتهای خالی نمایش دهند و به مشتریان این امکان را میدهند که قبل از تماس با آنها، آنچه را که ارائه میدهند، ببینند. برای آسانتر کردن پاسخگویی به درخواستهای متعدد، حسابهای تجاری تلگرام میتوانند پیامهای از پیش تعیین شده را طراحی و ذخیره کنند تا بتوانند به سرعت پاسخها را برای مشتریان خود ارسال کنند.
البته، شرکت ها می توانند پیام های خوشامدگویی و خداحافظی را از قبل بنویسند که به طور خودکار برای مشتریانی که با آنها تماس می گیرند ارسال می شود. شرکت ها می توانند از ربات تلگرام برای چت با مشتریان خود استفاده کنند. تمامی این ویژگی ها رایگان است اما فقط برای کاربرانی که با پرداخت پنج دلار در ماه مشترک «تلگرام پریمیوم» می شوند.
بر اساس گزارش Engget، تلگرام علاوه بر معرفی ویژگی های خاص شرکت، اعلام کرد که ۵۰ درصد از درآمد حاصل از تبلیغات نمایش داده شده در کانال های خود را به صاحبان کانال هایی که حداقل هزار مشترک دارند، می دهد. طبق اطلاعاتی که قبلا توسط پاول دوروف، موسس تلگرام منتشر شده بود، این شرکت از وضعیت مالی خوبی برخوردار است و می تواند این پرداخت را انجام دهد. او به فایننشال تایمز گفت که انتظار دارد این اپلیکیشن پیام رسان تا سال آینده به سوددهی برسد و در حال حاضر در حال بررسی عرضه اولیه عمومی است.