حتما از آبشارهای هفت قلوی پلیه بازدید کنید

باملینا _ خدمات توریستی: یکی از این جاذبه‌های طبیعی ایوان، آبشارهای هفت قلوی پیه است که مانند هفت برادر افسانه‌ای که دست در دست هم گرفته‌اند، همیشه در مقابل گردشگران رقص آب اجرا می‌کنند.

هفت آبشار پلیا با عرض ۲۵ متر و هفت تا ۹ فواره که تنها جلوه کوچکی از زیبایی خاص این دیار است، منطقه ای بکر و کمتر شناخته شده است که حتی اکثر مردم استان ایلام آن را نمی شناسند. وجود این شاهکار طبیعی

این هفت آبشار که از جاذبه‌های طبیعی شهر ایوان محسوب می‌شوند، قطعاً با ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگران و مسافران از سوی مراجع ذی‌ربط و یا بخش خصوصی به یکی از مراکز گردشگری این شهر در آینده تبدیل خواهند شد.

آشنایی با آبشارهای هفت قلوی پلیا

آبشار پلیه ایلام یا آبشار معروف هفت قولو در استان ایوان ۲۵ متر عرض و ۷ کانال آبی دارد.

علت نامگذاری آن به آبشار هفت قالو نیز همین است زیرا آبشار پیله ایلام دارای ۷ سرچشمه است که مجموعاً آبشار پیله ایلام را تشکیل می دهند و هر کدام با آهنگی خاص می توانند شادی و آرامش را در ذهن مردم ایجاد کنند. .

این هفت برادر با هم توانسته اند گردشگران زیادی را به خود جذب کنند. و ساعاتی که این آبشار طول می کشد به بهترین ساعات گردشگری برای مسافران تبدیل می شود.

حتما از آبشارهای هفت قلوی پلیا دیدن کنید

یکی از مهمترین رودخانه هایی که آبشار پیله از آن سرچشمه می گیرد رودخانه ای (کنگیر) است که این رودخانه یکی از رودخانه های دائمی و نسبتا پرآب این منطقه ایوان به شمار می رود که البته مانند بسیاری از نقاط دیگر کشورمان کنگیر سوشی را تجربه کرده است

این رودخانه از چشمه آب (سراب بازان) ایوان سرچشمه می گیرد و پس از عبور از دشت ایوان و آبیاری آن به منطقه (سومار) می رود.

تمام قسمت های این آبشار هفت قولو به دریاچه زیر آن می ریزد و منظره زیبایی را در دامان طبیعت شکل می دهد.

بهترین زمان برای سفر به منطقه گردشگری پلیه ایلام فصل بهار است. زیرا تمامی پوشش گیاهی این منطقه به اوج زیبایی رسیده و نقش مکمل آبشار زیبای پلیر را ایفا می کند. این منطقه محیطی بسیار زیبا و آرام را برای دوستداران طبیعت فراهم می کند.

ویژگی های جالب آبشار هفت قلوی پلیا

اگر مسیری را که در قسمت قبل به شما معرفی کردیم دنبال کردید و به هفت آبشار پلیر رسیدید، وقت آن است که از موسیقی آب لذت ببرید. آبشار پولیه از هفت آبشار کوچک تشکیل شده است که مجموعا به آنها آبشار هفت قلوی پولیه می گویند.

شاید بی دلیل هم عده ای آن را با هفت برادر افسانه ای مقایسه می کنند که با هم از گردشگران پذیرایی می کنند و مهمانان خود را با نمایش آبی پذیرایی می کنند و آنها را برای چند ساعت از فضای شلوغ زندگی شهری بیرون می برند و وسیله سرگرمی آنها این است که می دهند. هدیه به این مهمانان

آبشار هفتگانه پالیا ۲۵ متر عرض دارد و ۷ تا ۹ کانال آب دارد. درباره سرچشمه این آبشار باید بگوییم که آبشار پلیه از رودخانه ای به نام «گنگیر» سرچشمه می گیرد.

رودخانه گنگیر یکی از رودخانه های مهم این منطقه است که رودخانه ای دائمی و نسبتا پرآبی به حساب می آید که مانند بسیاری از آب های کشورمان دچار خشکسالی نیز شده است.

این رودخانه از سرچشمه آب «سراب بازان» ایوان سرچشمه می گیرد و پس از عبور از دشت ایوان و آبیاری آن به منطقه «سومار» می رود و از آنجا وارد کشور عراق می شود. این رودخانه دارای موقعیت استراتژیک در استان ایلام است.

تمام هفت قسمت آبشار پلیر در فصل بارندگی در زیر آبشار به دریاچه می ریزد و منظره زیبایی را در دامان طبیعت شکل می دهد که برای هر گردشگر طبیعت دوستی مایه لذت است.

حتما از آبشارهای هفت قلوی پلیا دیدن کنید

اما در مواقعی از سال که بارندگی کم است، ممکن است تنها سه یا چهار ایستگاه از این میکرو آبی فعال باشند.

همانطور که گفتیم به طور کلی استان ایلام استانی کوهستانی با طبیعت سرسبز است و منطقه ای که آبشار پلیه در آن قرار دارد نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وجود پوشش گیاهی انبوه، درختان جنگلی و باغ های میوه فراوان نقش مضاعفی بر صدای دلنشین آب جاری شده از آبشارها دارد تا محیطی بسیار زیبا و جذاب را برای علاقه مندان به طبیعت گردی و ماجراجویی فراهم کند.

توصیه ما به شما طبیعت دوستان عزیز در فصل بهار است که طبیعت بیش از هر زمان دیگری چهره زیبای خود را نشان می دهد و باران رودخانه ها و چشمه ها و آبشارها و مقاصد طبیعی فراوان را سرسبزتر می کند. زیبا در کشور ما، در برنامه خود از آبشارهای هفت قلوی پلیا در شهر ایوان دیدن کنید.

حتما از آبشارهای هفت قلوی پلیا دیدن کنید