حضور وزرای گردشگری کشورهای آسیایی در یزد

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: یزد می تواند در راستای توسعه گردشگری، اقتصادی، فرهنگی و علمی ظرفیت خود را به ۳۵ کشور آسیایی عضو ACD ارائه دهد.

به گزارش باملین، «فاطمه حقیر السادات» در نشست دبیرکل ACD (مجمع گفت وگوی آسیایی) با فعالان گردشگری، افزود: با توجه به اینکه یزد به عنوان پایتخت گردشگری ACD انتخاب شده است، وجود دارد. نیاز به ظرفیت یزد در حوزه گردشگری، اقتصادی، علمی و فرهنگی که توسط فعالان گردشگری برای اجلاس وزرای گردشگری اردیبهشت ماه ارائه می شود.

وی ادامه داد: دبیرکل ACD برگزاری اجلاس وزرای گردشگری یزد در اردیبهشت ماه را فرصتی برای یزد و همچنین کشور ایران برای ارائه تمامی ظرفیت ها و زیرساخت های گردشگری خود به ۳۵ کشور آسیایی می داند. و فرهنگی در ممکن است حوزه های مرتبط با بخش ACD معرفی شود.

حقیرالسادات با اشاره به اینکه در این جلسه گزارشی از فعالیت های گردشگری شهرداری و کمیته گردشگری شورا ارائه شد، گفت: یزد به عنوان تنها شهر ایرانی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو دارای شاخص های ویژه بسیاری بود. و میراث کهن به مردم یزد در زمینه علم و فناوری در آسیا حرف های زیادی برای گفتن دارد و با توجه به وجود شرکت های مبتکر و خلاق در زمینه علم و فناوری و گردشگری این امکان وجود دارد. ارتباط علمی و فناوری یزد و ۳۵ کشور آسیایی عضو ACD در سال های آینده.

رئیس کمیته گردشگری شورای شهر یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه ۶ خواهر خوانده یزد از کشورهای ACD هستند، بنابراین از مدیرکل ACD درخواست شد تا ارتباط بین خواهرخواندگان یزد و ACD قرار داده و خواهرخوانده های جدید مشخص شود. سازگار با شهر یزد در دستور کار قرار دارد از ظرفیت گردشگری و اقتصادی شهر یزد به نحو احسن استفاده شود.

Purnchai Dhanvivatana دبیر کل ACD نیز در این نشست اظهار داشت: این سومین بار است که وزرای گردشگری کشورهای آسیایی با یکدیگر دیدار می کنند، بنابراین فرصت بسیار خوبی برای کشور ایران و شهر یزد فراهم شده است. از موقعیت استفاده کنید.

انتهای پیام