خرید ارز مسافرتی برای سفر به ترکیه

به گزارش باملین، این قانون که از دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۳ برای مسافران نوروزی کشورهایی مانند ترکیه اجرا می شود، شرایط سفر و هزینه های مالی آنها را بسیار آسان می کند. برای این منظور مسافران می توانند به یکی از شعب بانک های ملی، ملت یا سامان مراجعه و ارز مسافرتی خود را با مدارک زیر خریداری کنند. این اسناد عبارتند از:

  • اصل و عکس شناسنامه و کارت ملی
  • یک شماره تلفن همراه معتبر
  • یک حساب بانکی معتبر
  • اصل و عکس پاسپورت معتبر (حداقل ۶ ماه اعتبار)
  • ویزای اصلی کشور مقصد (در صورت نیاز)
  • پر کردن و ارسال فرم درخواست ارز مسافرتی در بانک یا آنلاین از درگاه های معتبر
  • بلیط هواپیما با مهر آژانس مسافرتی
  • رسید مالیات خروجی

شرایط و راه های اخذ ارز گردشگری

به طور کلی ارز مسافرتی برای هر مسافر بالای ۱۲ سال که تابعیت ایرانی داشته باشد سالی یکبار پرداخت می شود. همچنین در صورت نیاز به ارز بیشتر، می توانید مابقی را از بازار آزاد و صرافی های معتبر خریداری کنید. از سوی دیگر، با توجه به اینکه می توانید معادل ۱۰۰۰ یورو را در سایر ارزهای رایج خارجی (مثلا پوند یا دلار) دریافت کنید، دیگر نیازی به تبدیل آنها نخواهید داشت. به همین دلیل برای مثال در سفر به ترکیه باید حداقل ۵۰۰۰ دلار همراه خود داشته باشید که بخشی از آن از طریق ارز توریستی تامین می شود.

برای دریافت ارز توریستی می توانید به همراه مدارک ذکر شده به شعب یکی از بانک های طرف قرارداد مراجعه کنید، بنابراین پس از تکمیل فرم درخواست و پرداخت ریالی معادل ارز مورد نظر خود، تنها می توانید ارز توریستی خود را برداشت کنید. در دروازه خروجی فرودگاه ها یا دستگاه های خودپرداز ارز در Take Airports؛ تمامی این مراحل را می توان به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن بله انجام داد.

خرید ارز توریستی برای سفر به ترکیه

مزایای دریافت ارز مسافرتی

یکی از مهم ترین مزیت های دریافت ارز مسافرتی به خصوص برای سفرهای نوروزی به کشور محبوبی مانند ترکیه و شهر تاریخی استانبول این است که می توانید برای کاهش هزینه های سفر خود در استانبول خودرو اجاره کنید. برای این منظور می توانید مابقی مبلغ کرایه خودرو را هنگام دریافت از دفتر شرکت مربوطه با ارز توریستی خود پرداخت کنید؛ همچنین پرداخت عوارض بزرگراه، پارکینگ، جریمه و … که باید نقداً پرداخت شود، باید با ارز مسافرتی تسویه شود.

از جمله دلایلی که می توان از آن به عنوان مزیت اجاره خودرو نام برد، قیمت بالای بلیط تاکسی (به ویژه در سفر به چند نقطه در یک روز)، عدم اطلاع از مسیرها و توقفگاه های اتوبوس و مترو، محدودیت زمانی در ارائه خدمات است. حمل و نقل عمومی و چند چیز دیگر متفاوت است. بنابراین می توانید با همان قیمتی که برای تاکسی از فرودگاه صبیها تا میدان تقسیم می پردازید، برای کل روز یک ماشین کرایه کنید و در هر ساعت از روز به چندین مکان مختلف بروید.

مزایای دریافت ارز مسافرتی برای اجاره آپارتمان در ترکیه

هنگامی که تصمیم به سفر به خارج از کشور می‌گیرید، بسیار مهم است که اقامتگاه با کیفیتی را انتخاب کنید که آسایش و راحتی مورد نیاز شما را با قیمت مناسب ارائه دهد. به همین دلیل معمولاً به مسافرانی که به همراه اعضای خانواده یا دوستان خود قصد سفر چند روزه و نسبتاً طولانی به کشوری مانند ترکیه را دارند، برای مثال اجاره آپارتمان در استانبول توصیه می شود. اجاره چنین آپارتمان هایی باید قبل از سفر انجام شود و با داشتن ارز مسافرتی می توانید به راحتی علاوه بر تامین و تعویض بخشی از این هزینه ها، سایر هزینه های مربوط به محل اقامت خود را نیز پرداخت کنید.

اجاره آپارتمان یا خانه مبله مزایای زیادی نسبت به رزرو اتاق هتل دارد که دلایل اصلی آن عبارتند از:

  • امنیت بالا به دلیل نظارت دقیق ارگان های دولتی مربوطه
  • مقرون به صرفه بودن برای سفرهای نسبتا طولانی مدت با اعضای خانواده یا دوستان
  • حریم خصوصی بیشتر و فضای ویژه
  • وجود کلیه امکانات و تجهیزات مورد نیاز مانند ماشین لباسشویی، ظروف آشپزخانه، گاز، فر، سشوار، اتو و ….
  • امکان آشپزی در منزل با توجه به قیمت یک وعده غذایی در رستوران هتل و یا انواع غذاهای لذیذ در سطح شهر (خرید غذاهای اولیه و آشپزی در منزل بسیار مقرون به صرفه تر است)
  • استفاده انحصاری از استخر و حیاط
  • پراکندگی چنین خانه هایی در نقاط مختلف شهر و انبوه انتخاب ها
  • دسترسی آسان به وسایل نقلیه عمومی و سایر اماکن و مراکز مهم شهر با اجاره خانه در مرکز شهر
  • دارای یک اتاق نشیمن برای جمع های خانوادگی یا دوستانه و اتاق های خواب مجزا است
  • مراقبت و نظافت منظم منزل توسط پرسنل مجرب در ساعات و روزهای خاصی از هفته
  • برای دریافت امکاناتی مانند بالش و پتو اضافی نیازی به پرداخت هزینه اضافی ندارید

بهترین راه برای خرید بلیط هواپیما در سفرهای خارجی

معمولا زمانی که می خواهید با هواپیما به شهر یا کشور دیگری سفر کنید، بلیط خود را از آژانس های مسافرتی یا برخی وب سایت ها خریداری می کنید. نکته مهم در این زمینه تفاوت قیمت ایرلاین ها، آژانس ها یا سایت های مختلف مثلا خرید بلیط هواپیما تهران به استانبول است. در چنین شرایطی بلیط هواپیما خود را از چه کسانی می خرید و دلیل این تصمیم شما چیست؟

توصیه ما به شما این است که از سایت هایی دیدن کنید که علاوه بر ارائه چندین گزینه برای انتخاب بلیط هواپیما، گزینه هایی برای مقایسه قیمت ها و بررسی ویژگی های هر ایرلاین و پرواز دارند. این شماره به شما کمک می کند تا با خیال راحت و با اطمینان بیشتری پرواز مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را با قیمت مناسب تهیه کنید.

خرید ارز توریستی برای سفر به ترکیه

کاربردی ترین وب سایت سفر توصیه می شود

همانطور که می دانید تجربه سفر هر فردی متفاوت است و زمانی که بتوانید خدمات مورد نیاز خود را از یک آژانس مسافرتی یا وب سایت مسافرتی با قیمت مناسب دریافت کنید، قطعا آن را به دیگران توصیه خواهید کرد. در همین راستا وب سایت www.GoToSafar.com به دلیل تنوع و کیفیت خدمات آنلاین مسافرتی توسط بسیاری از مسافران توصیه می شود.

یکی از دلایل اصلی این محبوبیت ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته و مشاوره رایگان به مسافران، ارائه گزینه های متعدد برای انتخاب و مقایسه، معرفی راه حل های جایگزین مطابق با شرایط هر مسافر و رعایت تعهدات و خدمات ما است. علاوه بر امکان خرید بلیط هواپیما داخلی و خارجی می توانید برای اجاره خودرو در ترکیه، رزرو هتل در تمامی کشورها، اجاره منزل مبله در ترکیه، دریافت بیمه مسافرتی و … به این وبسایت مراجعه کنید.

این مطلب یک گزارش تبلیغاتی است و توسط گروه تحریریه اختازآنلاین تهیه نشده است.