به گزارش باملین به نقل از زومیت، اینستاگرام بخش اصلی تجارت متا است. اکنون مشخص شده است که در سال ۲۰۲۱، این اپلیکیشن ۳۲٫۴ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی ایجاد خواهد کرد که ۲۷ درصد از کل درآمد متا است.
یوتیوب در سال ۲۰۲۱ حدود ۲۸٫۸ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشت. تحلیلگران کل درآمد YouTube را در آن سال، از جمله خدمات اشتراک موسیقی و تلویزیون، ۳۵٫۴ میلیارد دلار تخمین زدند.
یوتیوب ۵۵ درصد از هر دلار تبلیغاتی را که تولید می کند به صاحبان محتوایی که ویدیوها را در وب سایت آپلود می کنند، پرداخت می کند. برخلاف یوتیوب، اینستاگرام و اکثر شبکه های اجتماعی دیگر هزینه کمتری به ازای هر کاربر دارند.
ارقام درآمد اینستاگرام از اسناد آرشیو شده متا بدست می آید که این هفته در دادگاه فاش شد. اسناد نشان می دهد که اینستاگرام تحت متا خیلی سریع رشد کرده است. در سال ۲۰۱۲ متا یک میلیارد دلار برای خرید اینستاگرام پرداخت کرد. اکنون، آدام ماسرییکی از مدیران سابق محصولات فیس بوک، اینستاگرام را اداره می کند.
در بخشی از این فایلها میخوانیم: «درآمد تبلیغات اینستاگرام ۱۱٫۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸، ۱۷٫۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹، ۲۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰، ۳۲٫۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ و ۱۶٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ است.
تحلیلگران می گویند یوتیوب ۴۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد و اینستاگرام نیز احتمالاً ارزشی مشابه دارد. جهش رشد اینستاگرام همچنان ادامه دارد و اکنون تقریبا یک سوم کل درآمد متا را تشکیل می دهد. اگر این نسبت را به ارزش فعلی متا ۱٫۳۴ تریلیون دلاری اعمال کنیم، به ۴۴۰ میلیارد دلار می رسیم که اعداد محاسبه شده را تایید می کند.