درمان لخته خون در پا با دستگاه DVT

درمان لخته خون عمقی یا DVT  (Deep vein thrombosis) متشکل از چندین رویکرد می‌باشد که هدف اصلی آن جلوگیری از گسترش لخته خون و همچنین کاهش خطر آمبولی ریه(Pulmonary embolism) است.

در راستای این موضوع بهره‌گیری از روش‌هایی مانند مصرف داروهای ضد انعقادی مثل هپارین و وارفارین توسط پزشک تجویز می‌شود. علاوبر دارو، بهره‌گری از جوراب‌های فشاری با پمپ DVT جهت کاهش ورم پا به ویژه در بیماران فاقد توانایی حرکت و خانوم‌های بارداری منجر به بهبود گردش خون می‌شود.

 

در موارد حساس و پیچیده‌تر، ممکن است نیاز به بهره‌گیری از روش‌هایی همانند ترومبولیز یا جراحی‌های مختلف باشد. با آنهوما همراه باشید تا برترین و موثرترین روش‌ها جهت درمان لخته خون یا DVT  را به شما معرفی کنیم.

Dvt ( دی وی تی ) چیست؟

فرآیند لخته شدن خون در ورید یا رگ‌های اصلی را اصطلاحا ترومبوز وریدی عمقی (Deep vein thrombosis) یا به اختصار DVT (دی وی تی) می‌گویند. زمانی که توده‌ای از خون بنابردلایلی همچون تجمع و عدم حل شدن لخته‌ها در یک ناحیه تجمع پیدا کند و از حالت مایع خود به جامد تبدیل شود، منجر به ایجاد لخته در بدن فرد خواهد شد.

درمان DVT چیست؟

درمان عارضه DVT شامل چندین مرحله است که هدف آنها جلوگیری از بزرگ شدن لخته، پیشگیری از لخته‌های جدید و کاهش خطر عوارض جدی است. روش‌های درمانی متداول جهت درمانDVT  به شرح زیر می‌باشد:

 

کاهش ورم پا در بارداری

طول درمان dvt

مدت زمان درمان لخته خون در پا یا ترمبوز ورید عمقی به عوامل گسترده و مختلفی بستگی دارد. عواملی همچون شدت بیماری، محل لخته تشکیل شده لخته، نحوه پاسخگویی فرد به روش درمانی و وضعیت سلامتی وی می‌تواند در طول درمان DVT تاثیرگذار باشند. به طور کلی، درمان DVT می‌تواند شامل مراحل و طول درمان‌های مختلفی باشد که بسته به میزان پیشرفت این عارضه در فرد توسط پزشک معالج انتخاب می‌شود.

داروهای رقیق‌کننده خون (آنتی‌کوآگولانت‌ها)

درمان با داروهای رقیق‌کننده خون معمولاً از اولین روزهای تشخیص DVT شروع می‌شود. این داروها ممکن است به صورت تزریقی (مانند هپارین) یا خوراکی (مانند وارفارین یا داروهای ضدانعقاد جدیدتر) مصرف شوند. معمولاً، دوره درمان با هپارین یا داروهای مشابه به مدت چند روز تا چند هفته ادامه دارد، و سپس درمان با داروهای خوراکی برای مدت طولانی‌تر ادامه می‌یابد.

  • هپارین: معمولاً به مدت چند روز تا یک هفته به صورت تزریقی تجویز می‌شود.

داروهای خوراکی (مانند وارفارین): معمولاً به مدت ۳ تا ۶ ماه تجویز می‌شوند، اما در برخی موارد ممکن است طول درمان طولانی‌تر باشد.

بهره‌گیری از پمپ DVT به همراه جوراب‌های فشاری

بهره‌گیری از پمپ DVT به همراه جوراب‌های فشاری در کاهش مدت زمان درمان لخته خون یا طول درمان DVT تاثیر بسیار زیادی دارد. پمپ کاپرشن‌تراپی یا پمپ DVT  دستگاهی بوده که با دارا بودن جوراب و پمپ فشار مناسب، به تسریع و بهبود گردش خون کمک کرده و منجر به کاهش تورم پاها و بهبود ترمبوز وریدی عمقی در افراد خواهد شد.

محصول DVT

پمپ فشار DVT که یکی از روش‌های درمان dvt در منزل می‌باشد، تاثیر بسیار بالایی در بهبود و تسریع رود درمان ترمبوز ورید عمقی در تمامی افراد اعم از سالمندان، بیماران فاقد توانایی حرکت، در حوزه زیبایی داشته، علاوبرآن این دستگاه نقش اساسی در کاهش وردم پا در دوران بارداری در منزل دارد.

درمان dvt در منزل امروزه به کمک پمپ کامپرشن‌تراپی به کمک جوراب‌های فشاری به یک روش رایج و متداول در حوزه درمان DVT در منزل شناخته می‌شود.

 

ورم پا در بارداری چه زمانی خطرناک است ؟

 

نحوه عملکرد و کار با پمپ DVT

روش استفاده از پمپ DVT برای بهبود و کاهش ورم پا ناشی از ورید عمقی، یک روش غیر تهاجمی بوده که توسط شرکت فراهوش الکترومکانیک آرسام با برند آنهوما طراحی و تولید شده. شیوه عملکرد این دستگاه بدین صورت بوده که، دو جوراب به دور پاهای فرد بسته شده، سپس این دو جوراب به یک دستگاه به‌صورت اتوماتیک و با ریتم خاصی باد می‌شوند و در نهایت با اعمال فشار برروی عضلات و رگ‌های خون در کاهش تجمع مایعات در بافت‌ها و بالا رفتن سرعت انتقال خون از سمت پا به سوی قلب نقش بسیار اساسی تولید می‌کنند.

سخن پایانی

در پایان، جهت مدیریت و درمان مؤثر DVT (ترومبوز ورید عمقی)، ترکیبی از درمان‌های دارویی و اقدامات تکمیلی ضروری همانند بهره‌گیری از پمپ کامپرشن‌تراپی تاثیر بسیار زیادی دارد. در همین راستا، آنهوما در کنار شما بوده تا به کمک دستگاه DVT در خانه به شما کمک کند تا در بازه زمانی بسیار کوتاه بتوانید از تشدید ترومبوز ورید عمقی جلوگیری کرده و به بهبود آن بپردازید. شما می‌توانید جهت خرید و اطلاع از قیمت دستگاه DVT با کارشناسان آنهوما در تماس باشید.

آدرس سایت : https://www.Anhuma.com

شماره تماس: ۰۹۳۸۰۸۴۹۴۱۴ , ۰۹۱۷۸۳۷۸۰۷۸ , ۰۹۱۷۹۱۵۶۴۰۹