در فصل زمستان از چه مرطوب کننده‌ای استفاده کنیم؟ + ۵ پیشنهاد عالی!

خشکی پوست در فصل سرما یکی از اصلی ترین دغدغه هاست که احتمالا به سراغ شما هم آمده و به همین دلیل دنبال یک کرم مرطوب کننده و یا ژل آبرسان مخصوص فصل زمستان هستید. سطح پایین رطوبت و باد شدید زمستانی از جمله مهم ترین عوامل خشکی پوست در زمستان هستند که نه تنها پوست صورت، بلکه پوست سایر قسمت های بدن را نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. در این شرایط مطمئنا استفاده از بهترین کرم مرطوب کننده مخصوص زمستان می تواند تاثیر زیادی در سلامت پوست شما داشته باشد.

در ادامه این مطلب از باملین با بهترین کرم های مرطوب کننده برای رطوبت رسانی به پوست در فصول سرد سال آشنا می شوید.

۱ – کرم مرطوب کننده پریم سری Matex مدل Moist-24 حجم ۵۰ میلی لیتر (قیمت: ۴۲۰,۰۰۰ تومان)

کرم مرطوب کننده Matex پریم یک محصول روزانه مرطوب کننده و آبرسان است که به واسطه دارا بودن عصاره معجزه آسای گیاه Imperata Cylindrica پوست شما را به طرز معجزه آسایی آبرسانی می کند. این محصول همچنین به واسطه برخورداری گیاه ایمپراتا، روغن های ماکادمیا، هسته انبه، نارگیل، گل گاو زبان، شی باتر و آنتی اکسیدان ها، کوآنزیم Q10، اسید های چرب امگا ۳ و ۶ علاوه بر آبرسانی و مرطوب کردن پوست به جلوگیری از التهاب پوست و حفظ رطوبت به مدت ۲۴ ساعت کمک می کند. این محصول فاقد لانولین، پارابن و مواد حساسیت‌زا بوده، بافت سبکی دارد، سریع جذب پوست می شود و برای پوست های معمولی تا خشک مناسب است.


۲- ژل آبرسان نوتروژینا مدل Hydro Boost حجم ۳۰ میلی لیتر (قیمت: ۴۱۰,۰۰۰ تومان)

ژل آبرسان Hydro Boost نوتروژینا حاوی هیالورونیک اسید و کپسول ویتامین E بوده و به دلیل برخورداری از خواص آنتی اکسیدانی از پوست در برابر رادیکال های آزاد، حرارت و آلودگی هوا محافظت می کند. این محصول همچنین پوست را تقویت و تغذیه کرده و  به روشن و شفاف تر شدن آن کمک می کند. این ژل آبرسان هیچ گونه احساس چربی و سنگینی بر روی پوست ایجاد نکرده و از ایجاد چین و چروک و پیری پوست نیز جلوگیری می کند. این کرم برای انواع پوست مناسب است.


۳- کرم مرطوب کننده و التیام بخش آردن آتوپیا مدل Sensipro وزن ۱۵۰ گرم (قیمت: ۳۸۰,۰۰۰ تومان)

کرم مرطوب کننده و التیام بخش آردن آتوپیا بر پایه گلیسیرین دارویی تولید شده است و به واسطه برخورداری از گروهی از مرطوب‌کننده‌ها از نوع هومکتانت از طریق  جذب رطوبت به افزایش آن کمک می کند. از جمله دیگر ترکیبات موثر به کاررفته در این محصول می توان به اسکالن، روغن بادام شیرین، ژل آلوئه‌ورا، اسید هیالورونیک، روغن دانه‌ی آفتاب‌گردان، گلوکونات روی و سرامید اشاره کرد. اسکالن از چربی طبیعی تهیه می‌شود و استفاده موضعی از آن در مرطوب کردن و محافظت از پوست نقش موثری دارد. ترکیبات موثر به کاررفته در این محصول به ترمیم و بازسازی پوست، رطوبت‌رسانی، مهار کردن تکثیر باکتری، رفع سوزش، التهاب و خشکی، آبرسانی قوی و ایجاد اثر نرم‌کنندگی بر روی پوست شده و در پروسه تولید آن به حیوانات هیچ گونه آسیبی نرسیده است. این محصول با پوست های خشک سازگار است.

کرم مرطوب کننده


۴- کرم مرطوب کننده نیوآ حجم ۲۵۰ میلی لیتر (قیمت: ۳۰۰,۰۰۰ تومان)

کرم مرطوب کننده نیوآ یکی از پرطرفدار ترین کرم های مرطوب کننده موجود در بازار است که روند فرسایش پوست را به تعویق می‌اندازد و از آن در برابر تغییرات ناگهانی آب‌و‌هوا محافظت می‌کند. از جمله ترکیبات به کار رفته در این محصول می توان به پانتنول با خاصیت جلوگیری از پیری پوست، جلوگیری از خشکی پوست و جذب رطوبت، گلیسیرین با خاصیت نرم کنندگی و رطوبت رسانی به پوست و درمان التهابات پوست اشاره کرد. کرم نیوآ حاوی اوسرین و فاقد انواع نگهدارنده بوده منبع خوبی از لیپید های خود پوست است. این کرم برای پوست های خشک مناسب است.

کرم مرطوب کننده2


۵- کرم آبرسان سیمپل مدل Rich حجم ۱۲۵ میلی لیتر (قیمت: ۲۶۰,۰۰۰ تومان)

کرم آبرسان Rich سیمپل یک محصول بسیار سبک با جذب سریع است که به واسطه دارا بودن انواع ویتامین های B5 و E، آلانتوئین، گلیسیرین و بیزابولول خشکی پوست را از بین برده و قرمزی و التهابات آن را درمان می کند. در ترکیبات این محصول از الکل، پارابن، رایحه و مواد شیمیایی استفاده نشده است و برای انواع حساس ترین پوست ها مناسب است. این کرم آبرسان پوست را به مدت ۱۲ ساعت آبرسانی کرده و هیچ گونه احساس چربی بر روی پوست شما ایجاد نمی کند. این محصول برای پوست های نرمال تا خشک مناسب است.

کرم مرطوب کننده3