دستگاه آر اف واژینال مادام اکس: جوانی ات را دوباره بساز

دستگاه مادام اکس با بهره‌برداری از فناوری رادیوفرکانسی به منظور درمان مشکلات ناحیه واژینال طراحی شده است. این دستگاه دارای دو نوع پروب برای اهداف درمانی بخش داخلی و خارجی واژن می‌باشد. در نتیجه توانایی درمان آسیب‌های شایع زنان و همچنین زیبایی و جوانسازی واژن را دارد. اساس کار دستگاه به این صورت است که امواج آر اف توسط پروب دستگاه به بافت مورد نظر تابیده می‌شود. این امواج به لایه درم نفوذ کرده و سلول‌های پوستی را به کلاژن‌سازی تحریک می‌کند. در نتیجه با پشت سر گذاشتن چند جلسه درمانی مراجعین شاهد نتایج مثبت و ایده‌آل خواهند بود. درمان با دستگاه آر اف واژینال مادام اکس یک روش کاملا غیر تهاجمی به شمار می‌آید. از همین رو می‌توان آن را گزینه‌ای بدون عوارض جانبی جدی و دوره نقاهت طولانی و سخت دانست.

دوره نقاهت درمان با دستگاه مادام اکس

گفته شد RF مادام اکس یک روش کاملا غیر تهاجمی به شمار می‌آید و دوره نقاهت خاصی ندارد. با این حال اغلب مراجعین نگرانی‌هایی در این راستا دارند. به خصوص در زنان شاغل، بچه‌دار، ورزشکار و … این موضوع اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند. از همین رو با قاطعیت می‌توان گفت RF درمانی واژینال توسط دستگاه مادام اکس روشی کاملا بدون دوره نقاهت است. به عبارتی دیگر بیماران بعد از آر اف واژینال بدون هیچ محدودیتی می‌توانند به فعالیت‌های روزانه خود بپردازند. این فعالیت‌ها شامل حضور در محل کار، ورزش، نشست و خاست بدون محدودیت و … می‌باشند.

از دیگر جذابیت‌های دستگاه مادام اکس https://www.alolaser.com/product/madamx/ این است که بیمار حین جلسه درمانی و حتی پس از آن هیچگونه احساس درد، سوزش، احساس برق گرفتگی و عوارضی جانبی دیگر را نخواهد داشت. این در حالیست که در روش درمان جراحی چنین نیست. به عبارتی بیمار باید دوره نقاهت طولانی را به همراه درد و یکسری احساسات ناخوش‌آیند پشت سر بگذارد.

مراقبت‌های قبل درمان با دستگاه مادام اکس

یکی از بزرگترین امتیازهایی که دستگاه RF واژینال مادام اکس دارد، عدم نیاز به مراقبت‌های قبل از جلسه درمانی است. به طوری که پزشک می‌تواند بعد از ویزیت بیمار، جلسه آر اف تراپی را شروع کند. به عبارتی دیگر درمان با آر اف هیچ گونه نیازی به انجام آزمایش‌های قبلی و آماده کردن بیمار ندارد. منظور از آماده کردن بیمار اعمال بیهوشی، بیحسی و … می‌باشد. بنابراین می‌توان متوجه شد که این روش به صورت کاملا سرپایی و بدون درد صورت می‌گیرد. ناگفته نماند در صورت مشاهده بیماری‌های خاص، لازم است ابتدا مشکل بیمار حل شده و سپس درمان RF انجام گردد. از جمله این مشکلات می‌توان به عفونت‌های فعال واژینال اشاره کرد. همچنین اعمال آر اف تراپی در زنان باردار نیز توصیه نمی‌شود.

مراقبت‌های بعد درمان با دستگاه مادام اکس

همانطورکه گفته شد، درمان با دستگاه مادام اکس روشی غیر تهاجمی بوده و با عارضه جانبی قابل توجهی همراه نیست. از همین رو مراجعین بعد از اتمام جلسه درمانی نیازی به مراقبت‌های بعد درمان نخواهند داشت. این درحالیست که استفاده از جراحی دوره نقاهت طولانی داشته و از طرفی هزینه‌های درمانی بالایی نیز دارد. در روش لیزر نیز بدلیل ایجاد سوختگی‌های سطحی حین درمان، تا چند وقت فعالیت‌های عادی فرد به هم می‌خورد. در صورتیکه به کمک آر اف می‌توان به بهترین شکل بدون پرداخت هزینه زیادی یا دوره نقاهت طولانی شاهد بهبودی عضلانی کف لگن بود. همچنین مشکلاتی نظیر بی‌اختیاری ادرار، شلی واژن و غیره نیز درمان خواهند شد.

در ادامه صحبت های فوق می‌توان گفت، درمان با دستگاه مادام اکس هیچ نیازی به مراقبت‌های بعد درمان ندارد. به طوری که بیمار می‌تواند بعد از جلسه درمانی به فعالیت‌های روزمره خود پرداخته و حتی سرکار حاضر شود. البته در مورد آر اف واژینال معمولا توصیه می‌شود بیماران تا ۷۲ ساعت رابطه زناشویی نداشته باشند. البته این محدودیت صرفا برای رسیدن به نتیجه بهتر به منظور کلاژن‌سازی بیشتر بوده و در حالت کلی هیچگونه اتفاق ناخوش‌آیندی در انتظار بیمار نخواهد بود. همچنین بهتر است ۱۰-۷ روز از رفتن به سونا و جکوزی داغ بپرهیزند تا به بهترین نتایج درمانی دست یابند. رفتن سراغ فعالیت‌های ورزشی سنگین مانند بدنسازی، طناب‌زنی، پیلاتس و … نیز بلامانع است. به علاوه بدون هیچ احساس ناخوش‌آیند بیمار می‌تواند بشیند، پیاده‌روی کند و فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرد. البته گاها بیماران از افزایش ترشحات واژن بعد از جلسه آر اف تراپی ابراز نگرانی می‌کنند. در حالیکه این موضوع یک نتیجه کاملا مثبت بوده و نشان‌دهنده پاسخ بافت واژن به درمان RF است. هر چند در برخی موارد که تحریکات واژینال زیاد بوده و بیمار احساس سوزش و خارش می‌کند، می‌توان از پمادهای تجویز شده با صلاح‌دید پزشک متخصص مانند لکورکس و واژیهیل استفاده کرد.

پروب‌های دستگاه FR واژینال مادام اکس

پیش از پرداختن به موضوع اصلی این مقاله لازم دانستیم نگاهی به پروب‌های دستگاه FR واژینال مادام اکس داشته باشیم. این دستگاه در حالت کلی از دو هندپیس با اهداف درمانی مختلف تشکیل شده است:

۱. هندپیس خارجی یا اکسترنال

هندپیس خارجی دستگاه RF مادام اکس برای درمان نواحی بیرونی واژن و بیشتر با هدف جوانسازی آن طراحی شده است. این هندپیس دارای روکش سیلیکونی بوده و با طراحی ارگونومیک خود امکان استفاده آسان برای اپراتور را فراهم می‌سازد.

۲. هندپیس داخلی یا اینترنال

هندپیس اینترنال برای درمان مشکلات بافت داخلی واژن طراحی شده است. این هندپیس از جنس استیل ۳۱۶ بوده و حالتی استوانه‌ای دارد که برای درمان وارد ناحیه واژینال می‌گردد. همچنین این هندپیس از سه یا چهار حلقه بر روی خود برخوردار است که امواج رادیوفرکانسی را ساطع می‌کنند. آنچه دستگاه آر اف مادام اکس را از دیگر هم‌نوعان خود متمایز می‌کند، همین هندپیس داخلی آن است. علاوه بر اینکه این هندپیس از جنس استیل طراحی شده و کاملا عاری از حساسیت و عوارض جانبی حین درمان است، دارای قابلیت ۳۶۰ درجه نیز می‌باشد. به این معنا که توانایی ساطع کردن امواج RF را در تمامی جهات در آنِ واحد دارد. در ادامه به صورت دقیق‌تر به بررسی این ویژگی پرداخته‌ایم.

آر اف واژینال

مزایا پروب ۳۶۰ درجه FR واژینال مادام اکس در روند درمانی

همان طور که گفته شد دستگاه آر اف مادام اکس برای درمان بافت داخلی ناحیه واژینال دارای پروب خاصی است. این پروب بعد از اعمال تنظیمات لازم توسط اپراتور دستگاه وارد کانال واژن می‌شود. سپس شروع به ساطع کردن امواج RF می‌گردد. در نتیجه برخورد این امواج به بافت اطراف سبب افزایش دما شده و سلول‌ها را تحریک به کلاژن‌سازی می‌کند. بنابراین بیمار به مرور شاهد بهبودی و کاهش نارضایتی خود از مشکلات زنان اعم از بی‌اختیاری ادرار، درد حین رابطه، گشادی، عفونت و … خواهد بود. همانطورکه گفته شد آنچه مادام اکس را از دیگر دستگاه‌های RF واژینال متمایز می‌کند، پروب داخلی ۳۶۰ درجه آن می‌باشد. به این معناکه برخلاف دیگر دستگاه‌ها که پروب آن یکطرفه است، پروب مادام اکس بصورت ۳۶۰ درجه طراحی شده است.

برای درک بهتر این موضوع می‌توان گفت در دیگر دستگاه‌ها امواج فقط از یک طرف پروب ساطع می‌شود. بنابراین اپراتور باید در طول درمان آن را حرکت دهد تا تمام قسمت‌های واژن در معرض امواج رادیوفرکانسی قرار بگیرند. در حالیکه پروب مادام اکس بصورت ۳۶۰ درجه طراحی شده و سه تا چهار حلقه بر روی پروب خود دارد. در نتیجه تنها کاری که اپراتور باید انجام دهد این است که پروب را داخل واژن قرار دهد. سپس به صورت خودکار تمامی بافت‌های مورد نظر تحت امواج آر اف قرار خواهند گرفت. این در حالیست که در دیگر دستگاه‌ها اپراتور باید مدام به صورت دستی چرخش‌های ۹۰ درجه یا ۱۸۰ درجه را اعمال کند تا تمامی بخش‌ها دقیقا به یک اندازه در معرض امواج RF قرار بگیرند.

دستگاه مادام اکس

معایب عدم استفاده از پروب‌ ۳۶۰ در آر اف واژینال

برخورداری از پروب ۳۶۰ درجه در دستگاه مادام اکس آن را به نسل جدید دستگاه‌های آر اف تبدیل کرده است. حال سوالی که ایجاد می‌شود این است که عدم استفاده از پروب‌ ۳۶۰ در RF واژینال چه معایبی خواهد داشت؟ در پاسخ به این سوال می‌توان به دو نکته مهم اشاره کرد. اولا اینکه وقتی پروب به صورت دستی چرخانده می‌شود تابش امواج رادیوفرکانسی صورت یکسان و موثر نخواهد بود. یعنی نمی‌توان انتظار ساطع شدن امواج بصورت یکدست در تمام ۳۶۰ درجه کانال واژن را داشت. همچنین این کار نیاز به مهارت و دقت فوق‌العاده بالا داشته و پروسه درمانی را برای اپراتور فوق‌العاده سخت می‌کند. به عبارتی دیگر این نوع از درمان را می‌توان پروسه‌ای کاملا وابسته به اپراتور دانست.

مورد مهم دیگر نارضایتی اغلب بیماران از پروسه درمانی در پروب‌های دستی است. بطوریکه آمارها حاکی از آن هستند در بیمارانی که پروب‌هایی غیر ۳۶۰ درجه استفاده شده، میزان نارضایتی بالا بوده است. در حالیکه با دستگاه مادام اکس بیمار بصورت بسیار راحت و بدون هیچ مشکلی می‌تواند از بیماری خود رهایی یابد.

اکنون که با یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه آر اف واژینال مادام اکس آشنا شدید، در صورت تمایل به خرید آن می‌توانید از طریق شرکت الولیز اقدام کنید. ما به شما تضمین ارائه بهترین دستگاه موجود در بازار را می‌دهیم. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر مشاورین فروش ما در خدمت شما عزیزان خواهند بود.

خرید دستگاه آر اف دستگاه مادام اکس

از آنجایی که دستگاه مادام اکس فرصت درمان غیر تهاجمی و بدون دوره نقاهت را برای بیماران فراهم می‌کند، تجهیز کردن کلینیک‌های زیبایی به آن با استقبال بسیار زیاد مراجعین همراه است. از همین‌رو الولیزر بعنوان یکی از پیشگامان در عرضه دستگاه‌های پزشکی، فناوری RF را نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. جهت کسب اطلاعات در خصوص شرایط خرید و ویژگی‌های دقیق‌تر این دستگاه می‌توانید همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید.