راهنمای ثبت نام در سامانه حمایت + آموزش تصویری

سامانه حمایت برای اعتراض به یارانه ها یا مشخص کردن دهک بندی و کلیه امور مربوط به یارانه ها راه اندازی شده است که در این مطلب از باملین قصد داریم نحوه ثبت نام در این سامانه را ارائه دهیم.

۱٫ابتدا وارد سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir شوید.

۲٫ بعد از ورود اطلاعاتی را مشاهده می‌کنید. این اطلاعات شامل نکاتی هستند که شما را برای وارد شدن و ثبت نام در این سامانه راهنمایی می‌کنند. در انتهای صفحه روی گزینه «ورود به سامانه» کلیک نمایید.

۳٫ حالا پنجره ورودی سایت حمایت معیشتی برای شما در همان صفحه نشان داده خواهد شد.

۴٫ اطلاعات لازم در این بخش را به طور کامل و با دقت بالا تکمیل نمایید.

  • کادر اول: کد ملی سرپرست خانواده
  • بخش بعدی: شماره حساب واریز یارانه

**توجه داشته باشید که اگر در حال دریافت یارانه اصلی هستید، اما موفق به ثبت نام یارانه معیشتی نشده‌اید، شماره حساب یارانه‌ای خود را در این بخش وارد نمایید. اما اگر حتی یارانه شما هم از چند سال قبل قطع شده، شماره حسابی که در سال‌های قبل یارانه به آن واریز می شد را قرار دهید. زمانی که اطلاعات را تکمیل کردید شما در وضعیت «خانواده تک نفره» یا «خانواده چند نفره» قرار می‌گیرید.

**در صورتی که تنها یک عضو مستقل هستید و کسی دیگر از اعضای خانواده باشما زندگی نمی‌کند و به طور کلی سرپرستی با خودتان باشد، باید تیک مربوط به گزینه خانواده تک نفره را بزنید.

۵٫ حالا برای ثبت نام سامانه حمایت معیشتی، تصویر امنیتی را قرار دهید و گزینه ورود را بزنید.

۶٫ حالا به مرحله بعدی ثبت نام خواهید رسید. در این مرحله باید رضایت نامه‌ای را جهت دسترسی به اطلاعات دارایی و مالی خانواده‌تان تکمیل کنید.

توجه داشته باشید که پر کردن فرم رضایت نامه در این بخش شرط لازم برای ثبت نام شما در طرح یارانه معیشتی است. اگر مشکلی برای ارائه دسترسی به اطلاعات مالی و دارایی خود و خانواده ندارید، اطلاعات رضایت نامه را تکمیل نموده و آن را ثبت نمایید.

۷٫ ثبت نام شما در سایت حمایت معیشتی با موفقیت انجام می گیرد. حالا اطلاعات دارایی و مالی خود و خانواده‌تان بررسی می‌شود و در صورتی که پس از پردازش این اطلاعات واجد شرایط دریافت یارانه معیشتی شناخته شوید، این یارانه به شما تعلق خواهد گرفت.