رنگ های ترند کابینت سال ۱۴۰۳ که باید استفاده کنید!

کابینت یکی از عوامل جذابیت و زیبایی دکوراسیون منزل است. مطمئنا هر چقدر مدل کابینت شما زیباتر و جدیدتر باشد، خانه شما هم زیباتر خواهد بود. اما علاوه بر استفاده از مدل های جدید در طراحی و دکوراسیون آشپزخانه، باید رنگ جذابی را برای کابینت های خود استفاده کنید. در این مطلب از باملین قصد داریم رنگ های ترند کابینت سال ۱۴۰۳ را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با استفاده از این رنگ ها، آشپزخانه زیباتری را طراحی کنید.

 

 

۱٫ رنگ سیاه و سفید برای کابینت آشپزخانه

ترکیب رنگ سیاه و سفید برای کابینت‌های آشپزخانه، دو رنگی هستند که همواره در کنار هم جذابیتی خاص داشته و هرگز از مد نمی‌افتند. اگر به رنگ سفید به تنهایی فکر می‌کنید باید به شما بگوییم که در سال ۲۰۲۴ منسوخ شده و اگر از آن استفاده کنید بهتر است اکسسوری‌های سیاه را به آن بیافزایید تا جذابیتش چند برابر شود. درباره رنگ سیاه به تنهایی نیز باید به شما هشدار دهیم که ممکن است لکه‌ها و کثیفی‌ها را نبینید و بهداشت آشپزخانه شما رعایت نشود. بنابراین رنگ سیاه و سفید را در کنار یکدیگر قرار دهید که دو رنگ کلاسیک هستند، با سبک‌های متفاوت مدرن، ترنزیشال و حتی فرانسوی هماهنگ‌اند و از همه مهمتر قابلیت‌های فراوانی برای ایده‌پردازی‌های جدید دارند.

۲٫ رنگ گریج برای کابینت آشپزخانه

رنگ گریج ترکیبی است از رنگ خاکستری، شیری و بژ؛ رنگی شیک که به راحتی خود را با انواع سبک‌ها و رنگ‌های دیگر تطبیق می‌دهد. از این رو کابینت‌ها با رنگ گریج هرگز از مد نمی‌افتند. ما می‌توانیم به جای تعویض کردن رنگ کابینت‌ها برای هر عید نوروز، رنگ عناصری دیگر از آشپزخانه را تغییر دهیم در حالی که مطمئنیم گریج قرار است به راحتی با رنگ ترند شده سال جدید هماهنگ شود. نکته جالب درباره کابینت‌ها به رنگ گریج این است که هم با فلز هماهنگ می‌شود و هم با چوب؛ این یعنی اگر برای سال بعد می‌خواستید سبک آشپزخانه‌تان را عوض کنید، به دردسر نخواهید افتاد.

۳٫ رنگ طوسی روشن برای کابینت آشپزخانه

ممکن است با دیدن رنگ کابینت‌های طوسی روشن، آن را با رنگ گریج اشتباه بگیرید. اما، فراموش نکنید که رنگ طوسی روشن، ته‌مایه‌های رنگ شیری را ندارد. رنگ طوسی روشن به عنوان رنگی خنثی برای کابینت آشپزخانه رنگی ایده‌آل است که هرگز از مد نمی‌افتد. اگر رنگ طوسی روشن کابینت‌هایتان را با لوازم آشپزخانه استیل یا مشکی هماهنگ کنید، فضایی به شدت مدرن خواهید داشت. اما اگر لوازم آشپزخانه‌تان را به سمت رنگ‌های گرم‌تر ببرید، حس‌وحالی کلاسیک‌تر یا ترنزیشال به آشپزخانه‌تان القا خواهد شد.

۴٫ رنگ سورمه‌ای برای کابینت آشپزخانه

اگر انتخاب شما رنگ‌های تیره برای کابینت آشپزخانه است، به سراغ رنگ سورمه‌ای بروید که هرگز از مد نمی‌افتد. این رنگ به قدری شیک و باکلاس است که شمایل کلی آشپزخانه‌تان را شبیه به آشپزخانه‌های سلطنتی می‌کند. از آن‌جایی که رنگ سورمه‌ای با رنگ‌هایی مثل طلایی همخوان است، می‌توانیم با قرار دادن اکسسوری‌های طلایی در کنار کابینت‌های سورمه‌ای جلوه‌ای کلاسیک و شیک به آشپزخانه ببخشیم. در حالی که اگر اکسسوری‌هایمان سفید، کرم، طوسی و غیره باشند، جلوه‌ای مدرن‌تر به خود خواهند گرفت. بنابراین امسال عید بهترین انتخاب برای شما تیره‌پسندها رنگ سورمه‌ای برای کابینت‌های آشپزخانه است.

۵٫ سبز سیج برای کابینت آشپزخانه

اگر دوست داشته باشید در عین اینکه رنگ کابینت‌های آشپزخانه‌تان هرگز از مد نیافتد، بسیار شیک و خاص باشد بهتر است به سراغ رنگ سبز سیج بروید. حتما جدیدا رنگ سبز سیج را زیاد دیده و شنیده‌اید. این رنگ زیبا یکی از رنگ‌هایی است که می‌توانند سطح استایل آشپزخانه شما را چندین پله بالاتر ببرد. درواقع، سبز سیج یک رنگ ارگانیک است که ما را با طبیعت پیوند می‌دهد. از آن‌جایی که رنگ‌های طبیعی در لوازم خانه و آشپزخانه هرگز از مد نمی‌افتند، رنگ سبز سیج هم یک رنگ بدون تاریخ انقضا برای کابینت‌های آشپزخانه است که امسال عید می‌تواند تبدیل به عضوی از خانواده شما شود.

۶٫ چوب طبیعی روشن برای کابینت آشپزخانه

چوب‌ها طیف رنگی متفاوتی دارند، اما همگی از دل رنگ قهوه‌ای بیرون می‌آیند. این در حالی است که می‌توانیم مطمئن باشیم رنگ قهوه‌ای و به طور کلی جنس چوب، برای کابینت‌های آشپزخانه یک ترند همیشگی هستند. حال اگر ما از رنگ‌های روشن چوب استفاده کنیم بیشتر به سمت سبک‌های مدرن رفته‌ایم و برای تغییر اکسسوری‌ها و لوازم آشپزخانه دستمان بازتر است. اما، اگر ترجیحمان کابینت‌هایی کلاسیک باشد، هیچ چیز به اندازه چوب‌های تیره نمی‌تواند جلوه‌ای شیک به آشپزخانه بدهد. از طرفی دیگر اگر سبک روستیک را برای آشپزخانه انتخاب کنیم نیز بهترین رنگ برای کابینت‌ها رنگ چوب‌های طبیعی است.

۷٫ سبز تیره برای کابینت آشپزخانه

در میان رنگ‌های مختلف کابینت آشپزخانه، سبز تیره یک رنگ کلاسیک است که پیوند عمیق ما را با طبیعت به آشپزخانه می‌آورد. رنگ سبز تیره سال‌ها است که پایه ثابت انتخاب تمامی طراحان دکوراسیون داخلی شده است. این رنگ می‌تواند در آشپزخانه ثبات بصری ایجاد کند. اگر فکر می‌کنید که ممکن است آشپزخانه‌تان دلگیر شود، به اکسسوری‌ها و لوازم آشپزخانه‌ای فکر کنید که رنگ روشنی دارد. ترکیب رنگ برنجی با سبز تیره آشپزخانه شما را تبدیل به یک کارت پستال زیبا می‌کند.