زیباترین آبشار دنا را باید دید

باملینا _ خدمات توریستی: آبشار بهرام بیگی در ۵۰ کیلومتری غرب مرکز شهرستان دانا قرار دارد.

آبشار بهرام بیگی از ارتفاع حدود ۳۵ متری با آب بسیار خنک و مطبوع به دره های پیچ در پیچ پوشیده از درختان کهنسال چنار و گردو و پوشش گیاهی متنوع در دامنه های خود به دشت های پایین دست می ریزد.

یکی از نقاط مرکزی شهرستان دانا روستای بهرام بیگی نام دارد. این روستا در استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد و همه ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

این روستا آب و هوای بسیار مساعدی دارد به طوری که در فصل پاییز و زمستان هوا نسبتا سرد و در فصل بهار و تابستان دمای هوا بسیار مناسب و نرمال است. لازم به ذکر است این روستا یکی از قسمت هایی است که از قدیم الایام به ییلاق معروف بوده است.

آبشار بهرام بیگی; زیباترین آبشار دانا

یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان دانا واقع در روستای بهرام بیگی آبشار بهرام بیگی است. این آبشار دارای آب بسیار خنک و شفافی است که از ارتفاع ۳۵ کیلومتری سرازیر می شود.

در همین حال، آب این آبشار از دره های وسیعی می گذرد که توسط درختان سبز پنهان شده اند. آب این آبشار به عنوان آب برای مصارف خانگی و همچنین برای کشت در مزارع کشاورزی استفاده می شود.

زیباترین آبشار دنا را باید دید

برکه ای در پایین این آبشار پدیدار شده است که می توان از آن به عنوان مکانی برای نشستن و تفریح ​​در اطراف آن استفاده کرد.

لازم به ذکر است که این آبشار فاصله چندانی با روستای بهرام بیگی ندارد و اختلاف آنها تنها یک کیلومتر است. توصیه می کنیم در سفر به این روستا حتما از آبشار دیدن کنید.

در تمام فصول آب و هوای خوب و مساعدی وجود دارد. اما برای رسیدن به این منطقه باید از قسمتی از جاده بالا رفت، بنابراین در فصل زمستان به دلیل وجود کولاک و برف سنگین، سفر برایتان کمی سخت می شود.

اگر قصد این سفر را دارید بهتر است آن را به بهار و تابستان موکول کنید و سفر خوبی داشته باشید. برای این منظور توصیه می کنیم وسایل سبک و کاربردی را به همراه داشته باشید و از حمل وسایل ناکارآمد و سنگین خودداری کنید.

اگر می خواهید با خودرو یا وسیله نقلیه شخصی خود سفر کنید، باید از محل سکونت خود به سمت استان کهگیلویه و بویار احمر از جاده های مختلف موجود حرکت کنید.

در بقیه مسیر باید تابلوهای جاده های شهر دانا را دنبال کنید و روستای بهرام بیگی واقع در سیشرد را بیابید.

برای روستای بهرام بیگی

روستای بهرام بیگی خانه های مسکونی جالبی دارد به طوری که بیشتر آنها یک طبقه هستند و برخلاف شهرهای بزرگی مانند تهران، این روستا آپارتمان چند طبقه ندارد.

خانه ها با همسایگان خود دارای بالکن و فضای سبز مشترک هستند که ساکنان این واحدها دور هم جمع می شوند و به تفریح ​​می پردازند.

زیباترین آبشار دنا را باید دید

اکثر خانه‌های این روستا از خشت و گل ساخته شده‌اند و سبکی قدیمی در پشت خود دارند که گردشگران را از دیدن چنین خانه‌هایی به وجد می‌آورد.

مردم این روستا نیز مانند همه روستاهای ایران آداب و رسوم و فرهنگ خاص خود را دارند و همه این فرهنگ ها برای ما ارزشمند و ستودنی است. مردم این روستا به زبان خودشان یعنی لری صحبت می کنند که بسیار مهربان و دوست داشتنی است.

از نمونه آداب و رسوم این منطقه می توان به برگزاری اعیاد سنتی، عزاداری در ماه های محرم و صفر، برگزاری مسابقات و بازی های مختلف مانند تیراندازی و گارنا، نواختن آلات سنتی در مراسم مختلف و رقص های محلی اشاره کرد. در جشن ها ذکر شده است.

مردم این روستا از قدیم الایام به طرق مختلف امرار معاش می کردند.

به عنوان مثال در این منطقه باغ ها و زمین های زراعی زیادی وجود دارد که مردم این روستا در آن به کشت، دامداری و نگهداری کندو و تامین مخارج زندگی خود می پردازند.

شهرستان دنا در شمال استان کوگیلویه و بویراحمد واقع شده و نام آن از رشته کوه دنا، مرتفع ترین چین خوردگی رشته کوه زاگرس گرفته شده است.

این شهر که در دامنه رشته کوه دنا قرار دارد، آب و هوای کوهستانی دارد و بیشتر روزهای پاییز و زمستان پوشیده از برف است.

بهترین زمان برای سفر به شهرستان دنا در روزهای گرم سال است که برف ها آب می شوند و چشمه ها و رودخانه ها منطقه را سیراب می کنند و منظره ای سرسبز ایجاد می کنند.

شهر سیشت از توابع شهرستان دنا است که به شهر افسانه های شاهنامه معروف است و بسیاری از جاذبه های طبیعی شهرستان دنا در آن قرار دارد.

زیباترین آبشار دنا را باید دید