سامسونگ با دستاوردی جدید باز هم اپل را له کرد

به گزارش باملین به نقل از گجت نیوز، رقابت سامسونگ و اپل در این مرحله به سطح بی سابقه ای رسیده است. البته، با سخت‌تر شدن این رقابت، هم مصرف‌کنندگان و هم شرکت‌ها برنده می‌شوند، زیرا هیچ نتیجه‌ای جز پیشرفت حوزه گوشی‌های هوشمند وجود ندارد. اکنون در میان جدیدترین اخبار فناوری، می توان خبر پیشی گرفتن سامسونگ از اپل را برای گرفتن جایگاه بزرگترین فروشنده گوشی هوشمند مشاهده کرد. اخباری که احتمالاً مشاجره بین طرفداران این دو غول فناوری را دوباره شعله ور خواهد کرد.

باخت اپل به سامسونگ در سهم بازار

سامسونگ با یک دستاورد جدید بار دیگر اپل را شکست داد

پیش از این در سپتامبر ۲۰۲۳، اپل عنوان بهترین شرکت در زمینه فروش گوشی های هوشمند در سطح جهان را از آن خود کرد و به نظر می رسد در مناطق خاصی مانند اروپا بسیار موفق باشد. اکنون، طبق گزارش کره تایمز با استناد به آمار فوریه امسال، وضعیت تغییر کرده است. بر اساس این نشریه، سامسونگ با تصاحب ۲۰ درصد از بازار، عنوان بزرگترین فروشنده گوشی جهان را از اپل گرفت و سهم اپل از این بازار در این ماه ۱۸ درصد بود.

به طور خاص، اپل در مجموع ۱۷٫۴۱ میلیون دستگاه آیفون در این ماه فروخت که شامل آیفون ۱۵، آیفون ۱۵ پرو و ​​آیفون ۱۵ پرو مکس می شود. در همین حال، فروش سامسونگ به ۱۹٫۶۹ میلیون دستگاه رسید. لازم به ذکر است که فروش تقریبا ۲۰ میلیونی سامسونگ شامل تمامی گوشی های این شرکت می شود. حتی پایین ترین گوشی این شرکت که قیمت آن تنها ۸۰ دلار است.
البته همانطور که می بینید، سامسونگ و اپل بسته به شرایط هر دوره زمانی جای خود را عوض می کنند. به عنوان مثال، رشد فروش اپل در سپتامبر گذشته به دلیل عرضه آیفون ۱۵ بود. از سوی دیگر، دلیل اینکه سامسونگ توانست در ماه فوریه رتبه اول را از اپل بگیرد، عرضه پرچمداران سری گلکسی اس ۲۴ بود. کره تایمز گزارش می دهد که این شرکت کره ای تاکنون موفق به فروش ۶٫۵۳ میلیون دستگاه گلکسی اس ۲۴ شده است.

داده های ژانویه ۲۰۲۴ نشان می دهد که سامسونگ اخیراً سهم خود از بازار ایالات متحده را از ۲۰٪ به ۳۶٪ افزایش داده است، در حالی که اپل شاهد کاهش سهم خود از ۶۴٪ به ۴۸٪ بوده است. البته در اینجا باید به تفاوت مدل های کسب و کار این دو شرکت نیز توجه کرد. در حالی که اپل سری آیفون را فقط در یک چرخه خاص عرضه می کند، سامسونگ همیشه گوشی های مختلفی را در بازه های قیمتی متفاوت در طول سال عرضه می کند.

همچنین نباید نادیده گرفت که فروش کلی گوشی های هوشمند در سطح جهانی کاهش قابل توجهی داشته است و این کاهش به ویژه در چین قابل توجه است. در نهایت، کاربران گجت نیوز، نظر شما در مورد رقابت این دو شرکت بزرگ در حوزه موبایل چیست؟