سفره هفت‌سین بالای دیوار!

به گزارش باملین، در آخرین ماه سال سفره هفت سین و لوازم آن بیش از هر عبارت مرتبط با نوروز بایرام بر روی دیوار جست و جو شد و کاربران استان های هرمزگان، بوشهر و کرمان بیشترین استقبال را داشتند. مشتریان برای تبلیغات نوروزی. .

به نظر شما کدام “گناه” روی دیوار بیشتر از دیگران دنبال می شود؟ کاربران دیوار بیشتر دنبال کفش یا لباس عید بودند؟ سفر داخلی را ترجیح می دهید یا خارج از کشور؟ کدام مقاصد گردشگری خارجی برای نوروز بیشتر مورد توجه است؟ آیا می خواهید آجیل یا شیرینی بیشتری بخرید؟ کدام جشنواره های تخفیف سال نو برای کاربران دیوار جذاب تر است؟ رونق ترین بازار نوروزی کجای ایران است؟

بازار نوروز کجا رونق بیشتری دارد؟

در میان کاربران دیوار در استان‌های مختلف ایران، ساکنان استان‌های خراسان رضوی در آخرین ماه سال نسبت به سایر استان‌ها آگهی‌های نوروزی بیشتری درج می‌کنند. پس از آنها در رتبه های دوم و سوم مصرف کنندگان استان های قم و خراسان جنوبی قرار دارند.

عمده مشتریان این بازار عمدتاً از جنوب کشور هستند. بیشترین میانگین تماس در هر آگهی متعلق به هرمزگان، بوشهر و کرمان است. کاربران دیوار در این استان ها به طور متوسط ​​۲۳ بار به تبلیغات نوروزی استان خود لینک داده اند و همگی در بالای پلتفرم اول قرار دارند. پس از آنها تهرانی ها (با ۲۲ تماس) و ساکنان استان فارس (با ۲۱ تماس) در مکان های بعدی قرار دارند.

«عید» یا «نوروز»؟

معمولاً وقتی از سال نو صحبت می کنیم، در گفتگو می گوییم «بایرام». «نوروز» بیشتر رسمی است و به نظر نمی رسد زیاد حرف بزند. آمار دیوار نیز همین را نشان می دهد. در میان جست و جوی کاربران بر روی دیوار برای جشن سال نو، کلمه عید بسیار بیشتر از عید نوروز و سال نو تکرار می شود. ۸۸ درصد از این جستجوها برای کلمه «عید» و تنها ۱۱ درصد برای کلمه «نوروز» بوده است. سهم ترکیب «عید نوروز» تنها ۱ درصد است. طبیعتاً وقتی در زبان روزمره راحتتر می گوییم بایرام، ترکیبات مربوط به سال نو را نیز با همان «بایرام» بیشتر می کنیم.

سفره هفت سین روی دیوار!

«هفت سین» در راس مجلس!

در اسفند ماه، مصرف کنندگان بیش از هر چیز به دنبال کارد و چنگال هفت سین بودند. از خود «میز» گرفته تا کباب پز و آینه. هفت سین و لوازم آن ۶۵ درصد از جستجوهای نوروزی را تشکیل می دهند. در رتبه های دوم و سوم «پوشاک و کفش» و «سفر و اقامت» قرار دارند.

سفره هفت سین روی دیوار!

در بین اقلام سفره هفت سین البته «ماهی قرمز» بیشترین سهم را دارد. ۷۵ درصد جستجوهای مربوط به سفره هفت سین برای یافتن ماهی قرمز در دیوار است. به عبارت دیگر، ماهی قرمز بیشترین سهم را در بین تمام عبارات جستجو برای جشن سال نو دارد. ۲۰ درصد جستجوهای هفت سین هم سهم سبزه است. این بدان معناست که سایر موارد این جدول تنها ۵ درصد از این جستجوها را دارند. البته ممکن است یک دلیل این باشد که تهیه بقیه مایحتاج هفت سین آسانتر است. ماهی های فقیر معمولاً عمر کوتاهی دارند و تا سال بعد رشد نمی کنند. محوطه سازی چمن احتمالا نیازمند زمان و حوصله است که همه ندارند.

سال نو، لباس نو

عید به عید معروف است. روی دیوار کاربران زیادی لباس و کفش عید را جستجو کرده اند. اما جالب است که سهم تقاضای لباس بسیار بیشتر از کفش است. ۹۵ درصد جستجوها مربوط به لباس بوده و تنها ۵ درصد از آنها برای یافتن کفش مورد نظر روی دیوار بوده است. بیش از ۷۰ درصد جستجوها مربوط به لباس و کفش کودکان بود که بزرگسالان سهم کمتری از این جستجوها را به خود اختصاص دادند.

برای تعطیلات نوروز کجا برویم؟

مقصد کاربران دیور در ۳۷ درصد از جستجوهای تور نوروزی کیش است که در بالای جدول قرار دارد. در رده های بعدی مشهد (با ۲۸ درصد) و قشم (با ۸ درصد) قرار دارند. در بین سفرهای خارجی، شهرهای استانبول، آنتالیا و وان، هر سه در ترکیه، مجموعاً ۱۷ درصد از این جستجوها را دارند. به عبارت دیگر ترکیه محبوب ترین مقصد سفرهای خارجی نوروزی در بین کاربران دیواری است.

سفره هفت سین روی دیوار!

لطفا دهان خود را شیرین کنید!

معمولا از مهمانان سال نو با آجیل، شیرینی و میوه پذیرایی می شود. البته کم نیستند کاربرانی که در کنار کلمه عید یا شب عید نزدیک عید روی دیوار این غذاها را جستجو می کنند. پرطرفدارترین غذا برای پذیرایی سال نو شیرینی ها با سهم بالای ۵۰ درصد هستند. آجیل در رتبه بعدی و با فاصله کم (با سهم ۴۶ درصدی) قرار دارد و میوه ها کمترین درخواست را دارند. فقط ۴ درصد خب خیلی ها دوست دارند میوه تازه بخرند و وقتی می خرند خوب هم می ریزند!

جشنواره های محبوب!

مشاغل و خدمات مختلف در مناسبت های مختلف تخفیف های خود را در قالب «جشنواره» ارائه می کنند. طبیعتاً بسیاری از افرادی که برای سال نو آماده می شوند به دنبال این جشنواره های دیواری هستند تا از این تخفیف ها استفاده کنند. جشنواره هایی که کاربران دیوار برای سال جدید جستجو می کنند، بیشتر مربوط به خدمات زیبایی و زیبایی است. از جشنواره های «گوزدی» تا «زابولکارسکی». بیشترین جستجوی جشنواره ها «ژل و بوتاکس» با سهم ۳۹ درصدی از کل جشنواره های جستجو شده و پس از آن «لیزر» است.

سفره هفت سین روی دیوار!

سال نو مبارک!

چیزی تا آغاز سال جدید باقی نمانده است. یک سال دیگر با تمام فشارها و مشکلاتش گذشت. اما شور و شوق سال نو کاربران دیوار نشان می دهد که امید به تجدید و شروع دوباره در دل هموطنان ما خاموش نشده است. گویی این مردم خاطره همه بدبختی های سال گذشته را در چهارشنبه آخر سال در آتش می گذارند و با هزاران امید به استقبال نوروز می روند. نوروزی که همه ساکنان این دیار را از هر قوم و نژاد و مسلک و سنت به هم پیوند می دهد. دیوار به همراه این مردم شگفت انگیز امیدوار است که روزی “جدید” در انتظار همه ما ایرانیان باشد.