سقوط آزاد آیفون در چین!

به گزارش باملین به نقل از ایسنا، آمارهای دولتی نشان می دهد برندهای خارجی در ماه گذشته تنها حدود ۲٫۴ میلیون گوشی هوشمند عرضه کرده اند. بخش عمده این فروش مربوط به اپل است که تنها بازیگر خارجی با سهم بازار قابل توجهی است. کاهش فروش فوریه دومین کاهش ماهانه متوالی بود.

طبق گزارش آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین، این شرکت در ماه ژانویه در مجموع ۵٫۵ میلیون گوشی فروخت که حدود ۳۹ درصد کمتر از سال قبل است.

سهام اپل در سال جاری تاکنون حدود ۱۲ درصد کاهش یافته است و اپل از همتایان خود در فناوری فاصله گرفته است.

پس از رونمایی از جدیدترین نسل آیفون در ماه سپتامبر، اپل شاهد رقابت پرفروش ترین محصول خود در بزرگترین بازار گوشی های هوشمند جهان بود. بازگشت هواوی به عنوان یک رقیب قدرتمند در بخش گوشی های رده بالا، سهم اپل را ربوده است و کاهش فروش آیفون باعث شد تا این شرکت آمریکایی در ژانویه تخفیف های بی سابقه ای ارائه دهد.

نیکول پنگ، تحلیلگر Channelize می گوید: کانال های خرده فروشی اپل در چین هنوز محموله های سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ را تکمیل نکرده اند، که ممکن است کاهش ماه های اخیر را توضیح دهد. اما این نشانه ای از کاهش فروش در ماه های آینده برای اپل در چین است، به خصوص که همتایان چینی این شرکت به شدت روی مدل های مجهز به هوش مصنوعی مانور می دهند.

فروش کلی در بازار گوشی های هوشمند چین در ماه فوریه نزدیک به یک سوم کاهش یافت که نشان دهنده عدم تمایل مصرف کنندگان به خرج کردن محصولات مورد علاقه خود است.

به گفته بلومبرگ، تحلیلگران همچنان رشد فروش را تا سال ۲۰۲۴ پیش بینی می کنند، اما انتظار دارند فروش آیفون همچنان رو به وخامت باشد. تحلیلگران Jefferies Bank در یادداشتی در هفته جاری کاهش بیش از ۲۰ درصدی در بازار آیفون در سال جاری را پیش بینی کردند.