عجیب ترین قلعه در ایران که کسی از آن خبر ندارد! + عکس

به گزارش باملین، قلعه سندرق یکی از دیدنی های سندرق در استان هرمزگان، بخش میناب است. این بنای تاریخی در بخش شمالی شهر سندرق قرار دارد. تاریخ دقیق ساخت این بنای تاریخی مشخص نیست و به دلیل فرسایش بخشی از بنا در فصول تخریب

عجیب ترین قلعه ایران که هیچکس از آن خبر ندارد!  + عکس

قلعه تاریخی سیندراک را به شما معرفی می کنیم

این قلعه در شهر سندرک شهرستان میناب واقع شده است، این بنای تاریخی مربوط به دوره قاجاریه است.

قلعه تاریخی سندرک یکی از مهمترین آثار تاریخی به جا مانده از گذشته است و امروزه به یکی از جاذبه های گردشگری ایران و جهان تبدیل شده است.

این جاذبه گردشگری که معماری منحصر به فردی دارد از دوره خاصی از تاریخ به یادگار مانده و این بنا برای محافظت از ساکنان در برابر دشمنان ساخته شده است.

جالب است بدانید که متأسفانه این اثر گرانبهای مردمی به عنوان اثر ملی ثبت نشده است.

بهترین زمان برای بازدید از قلعه سندرک

بازدید از قلعه محدودیت زمانی ندارد و در هر زمانی از روز می توانید از آن دیدن کنید، اما بهتر است در طول روز از آن دیدن کنید و هوا روشن است و بهترین فصل سال سه ماه زمستان و اوایل بهار.

عجیب ترین قلعه ایران که هیچکس از آن خبر ندارد!  + عکس

معماری قلعه تاریخی سیندراک

قلعه ها را معمولاً بر روی تپه می سازند تا اشراف بتوانند اطراف ساختمان را احاطه کنند.

این قلعه در قسمت شمالی شهر سندرک و در مجاورت رودخانه فصلی و در قسمت شرقی ساختمان باغ مرکبات واقع شده است.

در ساخت قلعه از مصالح خشت، گل و سنگ استفاده شده است و این قلعه دارای ۵ برج با ارتفاع های مختلف از ۵ تا ۳۰ متر است که برای رصد استفاده می شده است.

مساحت این قلعه به بیش از ۱۰۰۰ متر مربع می رسد و دارای دیوارهایی به جا مانده از دوران قدیم است که متاسفانه بر اثر فرسایش تخریب شده و کاربری آن دفاعی و مسکونی بوده است.

راه دسترسی به قلعه اگر بخواهید بنا را ببینید در مسیر میناب به سندرک در داخل شهرک سندرک است. برای رفتن به آنجا از وسایل نقلیه عمومی که از میناب به سمت سندرک حرکت می کنند استفاده کنید یا از ماشین شخصی برای این سفر استفاده کنید. انجام دهید.