فواید رزماری برای رشد ابرو چیست؟ | با رزماری ابروهای پرپشتی داشته باشید!

گیاه رزماری یکی از مفید ترین گیاهان در رشد ابرو و موها است. ابرو تاثیر زیادی در زیبایی زنان دارد و هنگامی که فقط یک تار مو از آن ریزش پیدا می کند متوجه اهمیت همان یک تار مو خواهید شد. پرپشت شدن ابروها این اختیار را به شما می دهد تا فرم ها و مدل های مختلف ابرو را برای خود به اجرا دراورید. در این مطلب از باملین به شما میگوییم که فواید رزماری چیست و باید چطور از رزماری استفاده کنید تا ابروهای پرپشتی داشته باشید.

فواید رزماری

اسم روغن رزماری را حتما شنیده‌اید. گیاهی که در منطقه مدیترانه می‌روید و خواص زیادی دارد و در اغلب لوازم آرایشی و مراقبتی پوست و مو از آن استفاده می‌شود.

محققان ثابت کرده‌اند که این گیاه ضدالتهاب و ضد میکروب است و آنتی اکسیدان زیادی دارد.

مدتی است که طرفداران مد به سمت داشتن ابروهای پهن و پهن‌تر پیش می‌روند! برخلاف سالیان گذشته و دور که ابرو هرچقدر باریکتر بود جذابیت شما هم بیشتر می‌شد! این چرخش مد همیشگی است و اگر شما هم یک زمانی ابروهایتان را نازک برداشته و حالا بعضی از قسمت‌های آن دیگر مویی ندارد بهتر است از راه‌های تقویتی استفاده کنید.

روغن رزماری یکی از بهترین گزینه‌ها برای مراقبت از مو و ابروهای شماست که به رشد آنها هم کمک شایانی می‌کند. نتایج یک تحقیق در سال ۲۰۱۵ نشانه داده است مردانی که دچار آلوپسی آندروژنتیک (ریزش موی ارثی) بوده‌اند با استفاده از روغن رزماری موهایشان رشد چشمگیری پیدا کرده است! حتی در مقایسه با کسانی که از داروی رشد موی ماینوکسیدیل استفاده می‌کرده‌اند رزماری کاربردی مشابه نشان داده است!

رزماری به افزایش گردش خون در سطح پوست می‌پردازد و همین مساله در تقویت موی سر و ابرو و رشد آنها خیلی موثر است.

نحوه استفاده از روغن رزماری برای موی سر و ابرو:

اگر می‌خواهید از روغن رزماری استفاده کنید در ابتدا بعد از اینکه از حمام آمدید، هفته‌ای یک تا دو بار آن را به کف سر یا ابروهایتان بمالید و به مرور به صورت دلخواه این مقدار را افزایش بدهید. اگر نگران چربی ناشی از آن هستید و می‌خواهید آن را بشویید حداقل ۱۵ دقیقه اجازه بدهید روی سطح پوست یا ابروی شما بماند و بعد آن را آبکشی کنید.