قیمت اشتراک پولی اینستاگرام تغییر کرد

به گزارش باملین به نقل از ایسنا، شرکت متا پلتفرم پیشنهاد کاهش هزینه اشتراک ماهانه فیس‌بوک و اینستاگرام را از ۹.۹۹ یورو به ۵.۹۹ یورو برای رفع نگرانی‌های قانون‌گذاران ضدتراست و حامیان حریم خصوصی ارائه کرده است.

این اقدام در بحبوحه انتقادات فزاینده فعالان حریم خصوصی و گروه‌های مصرف‌کننده درباره سرویس اشتراک بدون آگهی متا که در نوامبر در اروپا راه‌اندازی شد و منتقدان می‌گویند کاربران را ملزم به پرداخت هزینه‌ای برای اطمینان از حریم خصوصی خود می‌کند، صورت می‌گیرد.

راه اندازی این سرویس پولی توسط متا با هدف پیروی از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا است که توانایی این شرکت را برای شخصی سازی تبلیغات برای کاربران بدون رضایت آنها محدود می کند و به منبع اصلی درآمد آن آسیب می رساند.

این شرکت گفت که مدل پولی به دنبال ایجاد تعادل بین الزامات متناقض بین قوانین حریم خصوصی اتحادیه اروپا و مفاد جدید قانون بازارهای دیجیتال است.

یکی از مدیران ارشد شرکت متا با اعلام نصف شدن قیمت اشتراک این خدمات، گفت: این کمترین قیمت معقولی است که باید برای خدماتی با این کیفیت پرداخت شود. عدم قطعیت نظارتی در حال حاضر وجود دارد و باید به سرعت برطرف شود.

متا در اوایل سال جاری پیشنهادی برای کاهش قیمت اشتراک به تنظیم‌کننده‌های اروپایی ارائه کرد و اکنون در حال مذاکره با مقامات حفاظت از داده‌ها، به‌ویژه تنظیم‌کننده ایرلند، در این مورد است. کاربرانی که به ردیابی شدن برای اهداف تبلیغاتی رضایت می‌دهند، یک سرویس رایگان دریافت می‌کنند که از درآمد تبلیغات تامین می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت هایی که قانون بازارهای دیجیتال را نقض کنند مشمول جریمه هایی تا ۱۰ درصد از گردش مالی سالانه می شوند.