قیمت تور زمینی وان ترکیه / ۲ شب اقامت در وان چقدر هزینه دارد؟ + جدول

به گزارش باملین، یکی از پرطرفدارترین و ارزان ترین سفرهای برون مرزی برای ایرانیان، سفر به شهر وان ترکیه است. به خصوص در سال های اخیر به دلیل گرانی این شهر در بین گردشگران بسیار محبوب شده است و در هر نقطه از شهر صدای آشنای هموطنان خود را خواهید شنید. پس اگر قصد سفر ارزان به خارج از کشور را دارید، این شهر می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد.

برای شهرهای نزدیک به مرز ترکیه سفر به وان سفر داخلی محسوب می شود و خریدهای سالانه یا فصلی خود را از این شهر انجام می دهند. وان یک شهر ایده آل برای یک سفر ۳-۴ روزه با خرید آنلاین بلیط هواپیما یا سفر زمینی است.

شهر ۳۴۰۰ ساله وان دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی بسیاری است زیرا وان از هزاره اول قبل از میلاد یک شهر بزرگ بود و در قرن نهم قبل از میلاد توشپا پایتخت امپراتوری اورارتو نامیده شد و بعدها مرکز امپراتوری اورارتو شد. ارمنی ها شناخته شده بودند و تحقیقات باستان شناسان نشان می دهد که قدمت این منطقه بر اساس تاریخ سکونت بشر به ۵۰۰۰ سال قبل می رسد.

زمان وان

آب و هوای شهر وان کوهستانی است به طوری که از اواخر بهار تا اوایل پاییز هوای مساعد با بارندگی کم در این شهر حاکم است. در زمستان هوای این شهر سرد و برفی است اما از طرفی تابستان های گرم و خشکی دارد. محدوده دمایی شهر وان از -۴ تا ۲۹ درجه سانتیگراد است. بهترین زمان برای سفر به وان بستگی به هدف شما دارد، اما در کل هر فصلی برای سفر به وان خوب است. اگر هوای سرد برایتان مهم نیست، می توانید در این روزها به حمام بروید.

دیدنی های شهر وان

دریاچه وان

دریاچه وان بزرگترین دریاچه طبیعی ترکیه و دومین دریاچه بزرگ خاورمیانه است که زیبایی بی نظیری دارد. به حدی که این دریاچه به نماد شهر تبدیل شده است. دریاچه ای مثلثی شکل با آب شور که برای شرب و کشاورزی مناسب نیست و فقط یک نوع ماهی در این آب زندگی می کند. شما می توانید در دریاچه وان شنا، قایق و ماهیگیری کنید. فاصله این دریاچه تا مرکز شهر حدود ۱۰ کیلومتر است و در فصول بهار و تابستان پر آب است و هوای مطبوعی دارد.

جزیره آکدامار

دومین جزیره بزرگ دریاچه وان جزیره آکدامار نام دارد که در سه کیلومتری ساحل قرار دارد و این جزیره مناظر زیبایی با کلیسای ارمنی و چشمه جوشان دارد. دسترسی به این جزیره با قایق امکان پذیر است.

کلیسای آکدامار یا کلیسای ارمنی صلیب مقدس

یکی از مهم ترین بناهای باستانی ترکیه، کلیسای آکدامار است که در ۴۱ کیلومتری شهر وان در جزیره آکدامار قرار دارد و قدمت آن به قرن دهم می رسد. این کلیسا ارزش فرهنگی و باستان شناسی زیادی دارد و همچنین فضای آرامش بخشی در این کلیسا وجود دارد. نمای زیبای کلیسا برای هر گردشگری جذاب به نظر می رسد و بر دیوارهای آن نقاشی هایی وجود دارد که با وجود حمله مغول و پدیده های طبیعی آسیبی ندیده است. این کلیسا در سال ۲۰۰۵ بازسازی شد و هر روز میزبان گردشگران زیادی از سراسر جهان است.

آبشار مرادی

آبشار مرادی در ۸۸ کیلومتری شمال شهر وان در میان طبیعت بکر واقع شده است و برای دیدن این آبشار باید از یک پل معلق طنابی عبور کرد. آبشار مرادیه حدود ۶ متر ارتفاع و ۸۰ متر عرض دارد. اطراف این آبشار سرسبز است و طبیعت شگفت انگیز با صدای دلنشین آب شما را ساعتی از هیاهوی شهر دور می کند.

از دیگر مکان های گردشگری شهر وان می توان به این مکان ها اشاره کرد. شهر احلات، موزه وان، کتیبه حشایار شاه در وان، پارک وان کورتولوش، پارک آبی چاگداش وان، قلعه وان و…

هزینه سفر زمینی به وان

از آنجایی که شهر وان فاصله کمی با ایران دارد، سفر به وان با اتوبوس آسان است.

هزینه تور وانت اتوبوس vip از تهران را در جدول زیر بخوانید;

هزینه تور اتوبوس vip از تهران (زمستان ۱۴۰۲)
هتل رتبه بندی ستاره ای قیمت ۲ شب اقامت در هتل قیمت ۳ شب اقامت در هتل
توپراک ۱ ستاره ۲,۷۵۰,۰۰۰ ۳,۲۵۰,۰۰۰
یک کت و شلوار واقعی ۳ ستاره ۳,۱۵۰,۰۰۰ ۳,۸۰۰,۰۰۰
دمیت پارک ۳ ستاره ۳,۰۰۰,۰۰۰ ۳,۷۰۰,۰۰۰
پرا وایت ۳ ستاره ۳,۳۰۰,۰۰۰ ۴,۱۰۰,۰۰۰
دیانا
۳ ستاره
۳,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۱۵۰,۰۰۰
لوکس من ۴ ستاره ۳,۴۰۰,۰۰۰ ۴,۱۵۰,۰۰۰
نیلز ۴ ستاره ۳,۴۵۰,۰۰۰ ۴,۳۰۰,۰۰۰
انجمن ۵ ستاره ۵,۹۵۰,۰۰۰ ۸,۱۰۰,۰۰۰
دنیای نخبگان
۵ ستاره
۶,۹۰۰,۰۰۰ ۹,۴۵۰,۰۰۰