محصولات الاغ چه خواصی دارد؟ + جدول قیمت

به گزارش باملین چند سالی است که از خواص محصولات مختلف الاغ زیاد می شنویم. در این مطلب قصد داریم به بررسی خواص محصولات این حیوان مانند شیر، پنیر، ماسک پوست و … بپردازیم و قیمت آنها را بیان کنیم.

الاغ، موجودی چهارپا و درازگوش در طول تاریخ همواره کمک‌رسان انسان بوده و است. این جانور جدا از فایده فیزیکی خود که همانا حمل بار و انسان است، فواید دیگری نیز دارد! از این جان‌دار دوست‌داشتنی محصولات بسیار زیادی استخراج می‌شود. جالب است بدانید که در شرق آسیا به گوشت این زبان‌بسته هم رحم نکرده و گوشت خر حزو غذاهای پرطرفدار ایشان است. در کشور ما جدا از گوشت که مصرفی ندارد، محصولاتی نظیر شیر، پشکل و روغن الاغ به فروش می‌رسد. فروشگاه‌های بسیاری زیادی برای این امر وجود دارند اما نمی‎‌توان به همه‌شان اطمینان کرد. در این مقاله قصد داریم تا پس از معرفی محصولات این جانور زیبا، به فروشگاهی مطمئن برای خرید و فروش محصولات الاغ اشاره کنیم. همراه ما باشید.

شیر الاغ

یکی از مهم‌ترین محصولات در بازارهای فروش محصولات الاغ شیر آن است. طبق بررسی های مجله گردشگری خورشید شیر الاغ فواید بسیار زیادی دارد. برای مثال مطالعات نشان داده شیر الاغ برای کودکان بسیار مفید بوده و با PH بدن آن‌ها سازگاری دارد. در واقع PH شیر مادر و شیر الاغ تقریباً یکی‌ست. در این جا به نکته‌ای جالب اشاره می‌کنم؛ در افسانه‌ها آمده است که کلئوپاترا، ملکه معروف مصر، از شیر الاغ برای استحمام استفاده می‌کرد! در سال‌های اخیر دانشمندان دریافته‌اند که در شیر الاغ موادر وجود دارد که باعث جوان‌سازی و زیبایی پوست می‌شود؛ از این رو در بسیاری از لوازم آرایشی از شیر الاغ استفاده می‎‌شود.

شیر الاغ یکی از مفیدترین نوشیدنی‌های طبیعی‌ست. این مایع مواد مغذی بسیاری دارد و در عین حال، درصد چربی کم‌تری نسبت به شیر گاو دارد. این شیر موجب افزایش متابولیسم شده و به لاغری کمک می‌کند. از دیگر فواید شیر الاغ می‌توان به سم زدایی از کبد اشاره کرد. از این رو برای افرادی که از مشکلاتت کبدی رنج می‌برند می‌تواند بسیار شفابخش باشد.

از دیگر نکات مهم شیر این حیوان چهار گوش وجود امگا۳ در آن است. این ماده خاصیتی ضدالتهابی داشته و می‌تواند باعث عمل‌کرد بهتر مغزتان بشود. این شیر در کنار خواص دیگرش باعث افزایش سطح ایمنی بدن هم می‌گردد. کلسیم موجود در این شیر شما را از شر چوکی‌های استخوان دوران پیری نجات می‌دهد. با توجه به تمامی تفاسیر فوی می‌توان شیر الاغ را یکی از بهترین محصولات بازار فروش شیر الاغ دانست.

عنبرنسارا

به پشکل الاغ ماده عنبرنسارا گفته می‌شود. در طب سنتی ما از عنبرنسارا برای مقاصد پزشکی بسیاری استفاده می‌کردند. برای مثال در آن دوره بهترین روش رهایی از سینوزیت استشمام دود عنبرنسارا بود. به عقیده طب سنتی دود حاصل از عنبرنسارا آنتی‌باکتری بوده و می‌تواند مجاری بینی را پاک‌سازی کند. در این شیوه عنبرنسارا را در اسفندی ریخته و آن را دود می‌کردند. از دیگر فراید درمانی عنبرنسارا بنا به اعتقاد حکیمان علم طب سنتی درمان عفونت واژن و زخم رحم است. این درمان به سبب ویژگی‌های ضدقارچ و آنتی‌باکتریایی عنبرنسارا به وقوع می‌پیوست. به هر حال، عنبرنسارا یکی از گزینه‌های مهم خرید و فروش محصولات الاغ است.

روغن الاغ

از دیگر محصولات مهم الاغ، می‌توان به روغن آن اشاره کرد. روغن الاغ که به روغن حمار نیز معروف است کم‌یاب بوده و یافتنش بسیار دشوار است. گرفتن روغن الاغ مراحل عجیبی دارد! ابتدا پوست الاغ مرده را می‌کنند، سپس گوشت را به مدت ۴۸ ساعت در شیر الاغ می‌خوابانند و سپس روغن مذکور را می‌گیرند. این روغن فواید بسیاری دارد که از ایشان می‌توان به درمان دردهای عضلانی، آرتروز، ترمیم محل سوختگی و… اشاره کرد.

پنیر الاغ :

از هر ۲۵ الی ۵۰ لیتر شیر الاغ می توان ۱ کیلوگرم پنیر تولید کرد .که قیمت میانگین آن بین ۵ الی ۱۰ میلیون تومان می باشد.

قیمت انواع محصولات تهیه شده از الاغ

نام محصول مقدار قیمت / تومان
شیر الاغ طبیعی یک کیلوگرم ۶۷۵,۰۰۰
شیرالاغ تازه و بهداشتی  هفت هوم بطری های شیشه ای یک لیتری ۴۲۰,۰۰۰
شیر الاغ طبیعی ۲لیتر ۱,۳۵۰,۰۰۰
روغن الاغ خوراکی صددرصد خالص یک کیلوگرم ۸۹۵,۰۰۰
کرم سفید کننده شیر الاغ وکالی ۱۱۵ گرم ۷۲,۰۰۰
صابون شیر الاغ اصلی ۱۰۰ گرم ۳۷,۰۰۰
ماسک پوست صورت  شیر الاغ راکو ۳۰ گرم ۱۰,۰۰۰
فوم شستشوی صورت شیر الاغ تاچ می ۱۰۰ میل ۸۵,۰۰۰
پماد الاغ (موثر در گرفتگی عضلات و تسکین دهنده) ۱۰۰ گرم ۲۹,۰۰۰
عنبرنسارا الاغ ماده یک کیلو گرم ۹۵,۰۰۰