نوار جستجو در گوگل اندروید تغییر کرد

اولین باری که نوار جستجوی پایین برنامه Google را دیدیم در سال ۲۰۲۱ بود، در حالی که نسخه مدرن تر آن در اواخر سال ۲۰۲۳ فعال شد. اکنون Google در حال آزمایش تغییر طراحی در نوار پایین Material 3 با نوار جستجوی یکپارچه است.

یکی از کاربران شبکه X با این تغییر در طراحی نوار پایین در جستجوی گوگل اندروید مواجه شد. برای شروع، این برنامه در نهایت از Material 3 با نشانگر تب قرصی استفاده می کند که در نسخه iOS معرفی شده بود اما به نظر می رسد پس از راه اندازی کوتاه مدت اندروید حذف شده است. (با این حال، اسکرین شات های برنامه Google آن را در لیست Play Store نشان می دهد.) این تغییر به تنهایی کمک زیادی به ایجاد انسجام بیشتر در این برنامه اصلی می کند.

    نوار جستجوی Google Android تغییر کرده است

    نوار جستجوی Google Android تغییر کرده است

بالای نوار پایین نوار جستجوی طولانی است که قبلاً فقط در بالای فید Discover ظاهر می شد. اکنون آن نوع ضخیم تر در صفحه نتایج جستجوی واقعی ناپدید می شود. در طراحی مجدد، برای ثبات در آنجا باقی می ماند، اگرچه هنوز هم به طرز عجیبی بزرگ به نظر می رسد. به طور معمول، نوار جستجوی ترکیبی و نوار پایینی از یک ظرف برگه استفاده می کنند.

یکی از شکایات این است که فضای بیشتری را اشغال می کند تا بتوان از آن برای نتایج استفاده کرد، اما نشان گوگل دیگر در بالای صفحه ظاهر نمی شود و فیلترهای جستجو بلافاصله به جای آن نمایش داده می شوند.

به جای رنگ پویا از رنگ آبی پیش فرض استفاده می شود. این رنگ در پس زمینه صفحه نتایج جستجو خودنمایی می کند.

در مقایسه با ظاهر فعلی، این طراحی مجدد نوار جستجوی پایینی مدرن تر به نظر می رسد، در حالی که برنامه Google اخیراً کمی قدیمی به نظر می رسد. امیدواریم شاهد توزیع گسترده تری باشیم.