نکات مهم برای تثبیت رنگ مو | بایدها و نبایدها پس از رنگ کردن مو که باید رعایت کنید!

چطور موهای رنگ شده را تثبت کنیم؟ بعد از رنگ زدن موها چه نکاتی را رعایت کنیم؟ یکی از مشکلاتی که بعضی از افراد با آن روبرو هستند، نگه داری از موهای رنگ شده است. اگر به درستی از موهای رنگ شده مراقبت کنیم مدت زمان ماندگاری رنگ هم بیشتر می شود. به عنوان مثال یکی از مسائل تاثیر گذار در ماندگاری رنگ مو، حمام پس از رنگ زدن مو است. در این مطلب از باملین نکات مهم برای تثبیت رنگ مو را بیان می کنیم تا با بایدها و نبایدها پس از رنگ کردن مو آشنا شوید.

 

 

نکات مهم برای تثبیت رنگ مو

  • ۳ روز موهایتان را نشویید

این توصیه را تمام آرایشگران گرامی به شما خواهند داشت. وقتی موهایتان را رنگ می‌کنید ۳ روز به آن فرصت بدهید تا ثابت بشود و در این مدت به هیچ عنوان موهایتان را نشویید. اگر نمی‌توانید ۳ روز حمام نرفتن را تحمل کنید سرتان را به وسیله کلاه‌های نایلونی مخصوص حمام بپوشانید و بدنتان را بشویید. اجازه بدهید کوتیکولهای مو فرصت بسته شدن پیدا کنند و رنگ مو کاملا تثبیت بشود.

  • با آب داغ موها را شستشو ندهید

آب داغ رنگدانه‌ها را از بین می‌برد. تمام کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که موی رنگ شده را با آب سرد بشویید ولی شستشو با آب سرد مشکل به نظر می‌رسد! شما می‌توانید موهایتان را با آب ولرم یا کمی گرم بشویید اما به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید.

  • شامپو و ماسک موی بدون سولفات بزنید

سولفات رنگدانه‌های مو را از بین می‌برد و موها را خشن و زبر خواهد کرد. تمام شامپوهای معمولی از سولفات تشکیل شده‌اند. اگر کیفیت موهایتان و رنگ آنها برایتان مهم است از شامپو، نرم کننده و ماسک مویی که روی آن قید شده است فاقد سولفات می‌باشد استفاده کنید. به این وسیله هم رنگ موهایتان حفظ خواهد شد و هم کیفیت آنها پایین نخواهد آمد!

  • هر روز موهایتان را نشویید

اگر از افرادی هستید که عادت به شستشوی هر روزه‌ی موهایتان دارید باید این کار را ترک کنید. هرچه فاصله بین شستن موهایتان بیشتر شود رنگ موی شما بیشتر حفظ خواهد شد. این مساله نه فقط برای رنگ مو دارای اهمیت است که اگر شما موهایی از جنس چرب دارید بهتر است هر ۳-۴ روز یک بار آنها را بشویید تا چربی موهایتان کنترل شود.

  • از وسایل حرارتی کمتر استفاده کنید

استفاده از سشوار، بابلیس، اتوی مو خیلی رایج است و این مساله نگرانی‌های زیادی را به بار خواهد آورد! رنگ موی شما با استفاده از این وسایل تغییر خواهد کرد و همینطور حرارت بالای آنها موجبات آسیب جدی به موهایتان را فراهم خواهد کرد. حتی اگر به دلایل مختلفی مجبور هستید از این وسایل زیاد استفاده کنید حتما از اسپری‌های دوفاز مخصوص که آبرسانی ویژه دارند بهره بگیرید.

  • از نور مستقیم خورشید دور باشید!

نور مستقیم خورشید می‌تواند کوتیکول‌های مو را تضعیف کند و رنگدانه‌ها را از بین ببرد. حتما هنگام خروج از منزل از سرم‌ها و کرم‌موهای مخصوص استفاده کنید تا اشعه ماورابنفش خورشید به آنها آسیب نزند.

  • ماسک مو و آبرسان را فراموش نکنید

وقتی تصمیم می‌گیرید موهایتان را رنگ کنید باید مسئولیت پذیر باشید و رسیدگی به آنها را هم در مرکز توجهتان قرار بدهید. حتما از ماسک‌های مغذی و آبرسان و نرم کننده‌ها استفاده کنید. حتی اگر دوست ندارید برای این کار هزینه کنید از ماسک‌های موی خانگی استفاده کنید ولی عملیات آبرسانی به مو را جدی بگیرید.

  • فیلتر روی دوش حمام بگذارید

مواد معلق در آب مثل کلر، آهن، آهک به رنگدانه‌های مو آسیب وارد می‌کند. برای اینکه از این ضرر دور بمانید روی سر دوشتان فیلتر مخصوص نصب کنید تا موهایتان از تغییر رنگ و زبر و خشن شدن دور بماند.