هوش مصنوعی می‌تواند هر ضربه ایستگاهی را به گل تبدیل کند!

به گزارش اختازآنلاین به نقل از همشهری آنلاین، تارنمای جامعه هوش مصنوعی ایران، ضربات کرنر می تواند به موقعیت های گلزنی بی نظیری تبدیل شود، اما داشتن یک برنامه موثر برای اجرای آن مستلزم ترکیبی از هوش انسانی و آنالیز بازی است تا الگوهای تیم حریف شناسایی شود. بلافاصله واکنش نشان دهید

حالا به لطف هوش مصنوعی یک دستیار هوشمند به کمک مربیان آمده است. محققان گوگل با همکاری باشگاه لیورپول یک سیستم هوش مصنوعی به نام TacticAI توسعه داده اند که می تواند مربیان را در مورد تاکتیک های مربوط به ضربات کرنر راهنمایی کند.

این سیستم با استفاده از هوش مصنوعی پیش‌بینی‌کننده و مولد، بینش‌های تاکتیکی را به ویژه در ضربات کرنر به متخصصان ارائه می‌کند. این سیستم با استفاده از رویکرد یادگیری عمیق هندسی، علیرغم محدودیت های داشتن داده های با کیفیت بالا، به نتایج سطح بالایی دست یافته است.

تحقیق و ارزیابی این سیستم با کمک کارشناسان باشگاه لیورپول انجام شد. جالب اینجاست که پیشنهادات این هوش مصنوعی در ۹۰ درصد مواقع در مقایسه با تاکتیک‌های معمول در محل توسط ارزیاب‌های خبره تأیید می‌شد.

TacticAI چیزی بیش از یک دستیار ضربه کرنر است. این سیستم نشان داد که چگونه تکنیک‌های هوش مصنوعی می‌توانند دنیای ورزش را برای بازیکنان، مربیان و هواداران متحول کنند.

ورزش هایی مانند فوتبال که دارای تعاملات چند عاملی در دنیای واقعی و با داده های چندوجهی است، زمینه ایده آلی برای توسعه هوش مصنوعی است. پیشرفت در هوش مصنوعی ورزشی در بسیاری از زمینه ها در داخل و خارج از زمین، از بازی های رایانه ای و روباتیک گرفته تا هماهنگی ترافیک، قابل استفاده است.

TacticAI یک سیستم هوش مصنوعی کامل است که با مدل‌های ترکیبی پیش‌بینی‌کننده و مولد خود، می‌تواند بازی‌های گذشته را تجزیه و تحلیل کند و به مربی پیشنهادهای سیستم بازی و مکان‌یابی عالی بدهد تا احتمال دستیابی به نتایج مطلوب را افزایش دهد.

این سیستم گام بزرگی در استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به مربیان فوتبال است و امیدواریم در آینده شاهد توسعه بیشتر این فناوری و کاربردهای گسترده آن در ورزش باشیم.