به گزارش اختاز آنلاین به نقل از خبرآنلاین، گوگل پاییز سال گذشته اعلام کرد که اپلیکیشن «گوگل پادکست» را در سال ۲۰۲۴ تعطیل می کند و «یوتیوب موزیک» را به خانه جدید پادکست ها تبدیل می کند.
برنامه پادکست جدیدترین محصولی است که چرخه Google را پشت سر گذاشته است. این شرکت همیشه یک سرویس جدید را با تبلیغات زیاد در مورد اینکه چگونه با ماموریت شرکت برای سازماندهی و در دسترس قرار دادن اطلاعات جهان مطابقت دارد، معرفی می کند، سپس به سرعت چند ویژگی جدید اضافه می کند و ظاهراً بلافاصله آن را فراموش می کند و در نهایت رقیبی را در دیگری ایجاد می کند. بخشی از شرکت است و شروع به کاهش ارزش او می کند و به رقیب جدید توجه می کند. سپس در نهایت آن برنامه را برای همیشه می بندد. گورستان گوگل مملو از برنامه هایی مانند Reader، Duo، Inbox، Elo، Wallet و برنامه های بی شمار دیگری است که چرخه گوگل را پشت سر گذاشته اند.
به گزارش ایسنا، گوگل می گوید که تنها به شرایط بازار پاسخ می دهد و یوتیوب مکان بسیار محبوب تری برای یافتن پادکست ها نسبت به پادکست های گوگل است. مطمئناً شواهدی برای تأیید این ادعا وجود دارد. گوگل در اعلام تعطیلی خود در ماه سپتامبر به دادههای شرکت تحقیقاتی ادیسون استناد کرد که حدود ۲۳ درصد از شنوندگان پادکست ایالات متحده میگویند YouTube پلتفرم اصلی آنها برای گوش دادن به پادکستها است، در مقایسه با همین رقم برای Google Podcasts که چهار درصد است.
به منظور افزایش رقابت «یوتیوب موزیک» با اسپاتیفای، اپل موزیک و آمازون موزیک، گوگل به تدریج کاربران را از محصولات قدیمی به سمت این سرویس هدایت می کند. در سال ۲۰۲۰، YouTube Music استراتژی مهاجرت مشابهی را برای انتقال شنوندگان موسیقی از Google Play Music قبل از تعطیل شدن آن در اواخر همان سال اجرا کرد.