پای انار؛ بهترین دسر برای مهمونی و مجالس! + طرز تهیه

پای انار یکی از خوشمزه ترین دسرهایی است که می توانید برای مجالس و مهمانی های خود درست کنید. معمولا پای سیب شهرت بیشتری در این زمینه دارد، اما پای انار می تواند یک دسر مقوی و خاص باشد که کمتر کسی طرز تهیه آن را بلد است. این دسر علاوه بر خوشمزه بودن رنگ فوق العاده جذاب و خاصی دارد که سفره شما را رنگین تر میکند. در این مطلب از باملین قصد داریم طرز تهیه پای انار را به شما آموزش دهیم.

 

 

مواد لازم جهت تهیه کراست پای انار:

 

مواد لازم جهت تهیه لایه زیرین پای انار:

 

مواد لازم جهت تهیه لایه بالایی پای انار:

 

مراحل تهیه پای انار

برای تهیه پای انار مراحل زیر را طی کنید:

 

مرحله اول: گرم کردن فر

پیش از آماده‌سازی کراست، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. این کار باعث می‌شود فر برای پخت کراست آماده باشد.

 

مرحله دوم: آماده کردن کراست پای انار

در یک کاسه، خرده‌های بیسکویت را با کره ذوب شده و نمک مخلوط کنید و خوب ورز دهید تا خمیر یکدستی حاصل شود. خمیر را کف و دیواره‌های یک قالب پای فشار دهید تا یک لایه نازک و یکدست ایجاد شود.

 

مرحله سوم: پخت لایه کراست پای انار

قالب را در فر از پیش گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد قرار دهید و به مدت ۱۲-۱۵ دقیقه بپزید تا طلایی شود. سپس قالب را از فر خارج کرده و روی توری سیمی قرار دهید تا کاملاً خنک شود.

 

مرحله چهارم: آماده کردن لایه زیرین پای انار

ابتدا در یک ماهیتابه کوچک، شکر و ژلاتین را با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند. سپس آبلیمو، پوست لیموترش رنده شده و آب انار را اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا شکر حل شود. بعد از ۵ دقیقه، ماهیتابه را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید مخلوط به مدت ۱۵ دقیقه در دمای اتاق خنک شود. بعد از خنک شدن، دانه‌های انار را به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید.

 

مرحله پنجم: اضافه کردن لایه زیرین به کراست پای انار

حالا باید مخلوط لایه زیرین را در کراست پای انار بریزید و برای ۴۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت شود.

 

مرحله ششم: آماده کردن لایه بالایی پای انار

ابتدا ژلاتین را در یک کاسه کوچک شیشه‌ای ریخته و به آن ¼ پیمانه آب انار اضافه کنید. اجازه دهید ۵ دقیقه بماند تا ژلاتین نرم شود. در این مدت، خامه و شکر را در یک کاسه دیگر با همزن برقی بزنید تا کاملا یکدست شوند.

 

مرحله هفتم: ترکیب مواد لایه بالایی

پس از نرم شدن ژلاتین، آن را به مدت ۲۰ ثانیه در مایکروفر قرار دهید تا کاملاً ذوب شود. سپس، مخلوط آب انار و ژلاتین ذوب شده را کم کم به خامه زده شده اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

 

مرحله هشتم: اضافه کردن لایه پایانی به پای انار

در آخرین مرحله، پای انار را از یخچال خارج کنید و خامه زده شده را روی لایه زیرین آن بریزید. سپس، با پوست لیمو و دانه‌های انار تزیین کنید. پای انار را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملاً سفت شود. پای انار شما آماده است، نوش جانتان!