چرا سود سهام عدالت من واریز نشده؟ + روش پیگیری سهام عدالت

چرا سود سهام عدالت من واریز نشده؟ آخرین بار سود سهام عدالت برای تمام افراد مشمول واریز شد که نزدیک به ۷۰۰ هزار تومان بود. اما در همین زمان چندین هزار نفر از مشمولان دریافت سود سهام عدالت، سود خود را دریافت نکردند و نمی دانند که چطور باید این موضوع را پیگیری کنند. در این مطلب از باملین روش پیگیری سهام عدالت را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید زمان و جزئیات واریز سود سهام عدالت را بفهمید.

 

 

روش پیگیری سهام عدالت

سهامداران سهام عدالت که سود را دریافت نکرده اند برای پیگیری سود سهام عدالت باید نسبت به درج و ثبت شماره شبای معتبر بانکی در سامانه سجام به آدرس https://www.sejam.ir یا در سایت سهام عدالت به نشانی https://sahamedalat.ir اقدام کنند تا سود سهام عدالت برای این دسته از مشمولان واریز شود..

چرا سود سهام عدالت واریز نشده است؟

سود سهم عدالت به حساب همه واریز شده است مگر آنانی که فوت کردند یا حساب بانکی‌شان مشکل داشته باشد. واریز نشدن سود سهام عدالت بدلیل مشکل شماره حساب بانکی است.

مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در پاسخ به سوال چرا سود سهام عدالت امروز واریز نشد گفت: شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت مهم ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آنها واریز نشود. کسانی که سال‌های گذشته سود دریافت کردند و الان برای آنان سود واریز نشده است، کسانی هستند که به احتمال زیاد شماره حسابشان مشکل دارد که باید به بانک مراجعه کنند و مشکل حساب خود را برطرف کنند و اگر لازم به ایجاد حساب جدید بود باید حتماً شماره شبا را در سامانه سجام و یا سهام عدالت به آدرس  sahamedalat.ir وارد کنند، البته این افراد سود خود را با مرحله بعد دریافت خواهند کرد.

سود سهام عدالت من واریز نشده چیکار کنم؟ (چرا سهام عدالت واریز نشد)

سهامدارانی که تاکنون پیامک واریز سود خود را دریافت نکرده‌اند، می‌توانند جهت پیگیری عدم واریز سود سهام عدالت با کد ملی با مراجعه به درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه به نشانی ddn.csdiran.ir و یا تارنمای سهام عدالت به نشانی sahamedalat.ir و یا تماس با مرکز تماس ۱۵۶۹ داخلی یک از وضعیت واریزی سود سهام عدالت خود مطلع شوند و پیگیری واریز سود سهام عدالت را انجام دهند.

چرا سود سهام عدالت کمتر واریز شده است؟

برخی اعلام کرده اند که مبلغ سود سهام عدالت کمتر از حد اعلام شده برای آن ها واریز شده است. دلیل واریزی کمتر چیست؟ اگر سهامداران اقدام به فروش سهام خود کرده باشند،  از رقم سود سهام عدالت واریزی کسر خواهد شد.

سود سهام عدالت از آنچه که گفته شده بود کمتر واریز شده است و یا اصلا واریزی انجام نشده است. دلیل چیست؟

  1.  تفاوت در میزان سبد سهام عدالتی است که در اختیار هر فرد است. بنابراین بر مبنای سبدی که در اختیار شماست، سود واریز می‌شود و این یکی از دلایل تفاوت و یا تصور اینکه سود کمتر واریز شده است، می‌باشد.
  2.  فروش بخشی از سهام عدالت است. برخی از آن‌هایی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند به هر حال در زمانی که امکان فروش سهام عدالت مهیا بوده است احتمالا سهام خود را فروخته اند. به همین دلیل به نسبت سهام در اختیار سود واریز شده است.دلیل اینکه اصلا سودی واریز نشده است هم این است که یا احتمالا شما سهام عدالت خود را فروخته اید یا اینکه شماره شبای شما مشکل دارد.

که اگر فردی سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده باشد می‌تواند برای پیگیری دلیل عدم واریز سود با مرکز ذینفعان بازار سرمایه به شماره ۱۵۶۹ تماس بگیرد.

 

چرا سود بیشتر از میزان اعلام شده واریز شده است؟

کسانی که به‌دلیل مشکلات حساب بانکی در سال ۹۸ سود دریافت نکرده بودند همزمان با سود سال ۹۹ سود سال ۹۸ آنان نیز واریز شده است.

بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت نتوانسته بودند که سود سهام سال ۱۳۹۸ خود را دریافت کنند، اما ۳۰۷ هزار نفر شماره شبای معتبر خود را در روزهای گذشته اصلاح کردند، به طوری که سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به صورت یکجا به حساب آنها واریز شد.

 

از کجا بفهمم سود سهام عدالت واریز شده است؟

باید گردش حساب بانکی معرفی شده به سامانه سجام را بررسی نمایید. پیگیری سهام عدالت را از سایت سهام عدالت جویا شوید.