چگونه سفری کامل یک‌روزه به مشهد داشته باشیم؟

سفر‌کردن علاوه‌بر آن‌که روحیه‌تان را عوض کرده و شما را از حس‌و‌حال نامطلوب می‌رهاند، دنیایی از تجربه را نیز به شما هدیه می‌کند. در هر سفر، کوله‌باری از تجارب جدید را به دست می‌آورید که به‌نوبه خود، ستودنی است. با‌این‌حال، بسیاری از افراد نداشتن وقت کافی را بهانه کرده و خود را از لذت سفر محروم می‌کنند. اگرچه روش‌هایی نظیر سفر با بلیط قطار رشت مشهد وقت‌گیر هستند، اما سفر با هواپیما به شما کمک می‌کند تا سفرهای یک‌روزه جذابی را ترتیب دهید. یک نمونه از این سفرها را با هم مرور خواهیم کرد. در این مقاله، سفر یک‌روزه به مشهد را برنامه‌ریزی می‌کنیم.

صفر تا صد سفر یک‌روزه به مشهد

اگر شاغل هستید و فرصت چندانی برای سفرهای طولانی ندارید، می‌توانید روحیه‌تان را با سفرهای یک‌روزه، شاد و شاداب نگه دارید. این سفرهای یک‌روزه تجربه‌های بی‌نظیری را به شما هدیه خواهند کرد که تا همیشه در ذهنتان ماندگار خواهند بود. برای آن‌که در عرض یک روز به مشهد سفر کرده و خاطره‌های فراموش‌نشدنی را خلق کنید، به آنچه در این مقاله گفته می‌شود، توجه کنید.

خرید بلیط هواپیما

نخستین نکته‌ای که باید به آن اشاره کنیم این است که تهیه بلیط برای این سفر یک‌روزه کمی گران‌قیمت است. بااین‌حال، عدم نیاز به رزرو اقامتگاه، هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد. اگرچه بلیط قطار رشت مشهد ارزان‌تر است، اما می‌بایست ساعت‌های طولانی در مسیر باشید و عملاً سفر یک‌روزه به این شکل غیرممکن خواهد بود. مسافت هوایی رشت تا مشهد تقریباً ۱۲۳۲ کیلومتر است که با هواپیما ظرف مدت‌زمان ۱ ساعت و نیم می‌توانید آن را طی کنید. از هر مبدأ دیگر به شهر مشهد نیز سفرتان حداکثر ۲ ساعت و نیم خواهد بود. برای آن‌که سفری یک‌روزه داشته باشید، باید زودترین زمان ممکن را برای پرواز انتخاب نمایید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید بلیط را برای ساعت ۶ صبح خریداری کنید که نهایتاً تا قبل از ساعت ۹ به مشهد برسید. به‌ همین ‌راحتی روزتان را در شهر مشهد آغاز می‌کنید.

صرف صبحانه

پس‌از آنکه به مشهد رسیدید، خوب است خودتان را به یک صبحانه خوشمزه مهمان کنید تا خستگی راه نیز از تنتان بیرون برود. برای این منظور، حتماً مکانی نزدیک به حرم را انتخاب کنید تا در زمان کوتاهی بتوانید خودتان را به حرم برسانید. اگر می‌خواهید یک صبحانه لوکس و مجلل صرف کنید، رستوران «ضیافت» در هتل «قصر طلایی» را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران بزرگ‌ترین بوفه صبحانه شهر مشهد را دارد و ۱۸ نوع صبحانه گرم و ۱۰۰ نوع صبحانه سرد را سرو می‌کند. سایر هتل‌های نزدیک هرم نیز معمولاً رستوران‌هایی دارند که می‌توانید صبحانه خود را در آن‌جا صرف کنید. حتی کافی‌شاپ‌ها و بیکری‌های باکیفیتی نیز در همان نزدیکی هستند که برای صبحانه پیشنهاد می‌شوند.

زیارت حرم مطهر امام‌رضا (ع)

پس‌از صرف صبحانه، فرصت این را دارید که با خیال راحت به زیارت حرم امام‌رضا علیه‌السلام بروید. از درب اصلی وارد حرم شوید و صحن‌ها را پشت‌سر بگذارید تا از ورودی یک صحن، به بارگاه ملکوتی امام‌رضا (ع) برسید. حال می‌توانید برای لحظاتی تمام بار زندگی را به کناری بگذارید و با قلبی آکنده از مهر، با امام خود راز‌و‌نیاز کنید. این زیارت، غبار روزهای پرمشغله و سخت را از وجودتان می‌شوید و می‌توانید با انرژی مضاعف به زندگی روزمره برگردید. در این سفر یک‌روزه، فرصت این را دارید که ۲-۳ ساعت را به زیارت اختصاص دهید.

صرف ناهار

برای آن‌که حداکثر استفاده را از زمان حضور خود در مشهد ببرید، صرف ناهار را به ساعات ۲-۳ ظهر موکول کنید. در این زمان می‌توانید به یکی از بهترین رستوران‌های اطراف حرم بروید و ناهاری خوش‌طعم و لذیذ میل کنید. رستوران‌های باکیفیت زیادی در اطراف حرم وجود دارند؛ برای مثال یکی از آن‌ها رستوران «معین درباری» است. این رستوران بیش از ۱ قرن قدمت دارد و انواع غذاهای ایرانی و دریایی را سرو می‌کند. از دیگر رستوران‌های معروف این ناحیه می‌توان رستوران «بابا قدرت» را نام برد. این رستوران چندین چای‌خانه نیز دارد که می‌تواند برای رفع خستگی مناسب باشند. توجه داشته باشید که هتل‌های اطراف حرم نیز رستوران‌های باکیفیت و مجللی دارند که می‌توانید غذا را آن‌جا میل کنید.

گشت‌وگذار در بازار

تا این‌جای سفر، ساعت تقریباً ۵ عصر است و تقریباً ۴-۵ ساعت تا زمان برگشت، فرصت دارید. برای آن‌که از این فرصت نهایت استفاده را ببرید، می‌توانید آن را به گشت‌وگذار در بازار و خرید سوغات مخصوص مشهد اختصاص دهید و یا یکی از جاذبه‌های نزدیک به حرم را تماشا کنید. البته اگر دوست داشته باشید، می‌توانید مجدداً حرم امام‌رضا را زیارت کنید. اگر قصد دارید در بازار چرخی بزنید، بازار رضا که جنب حرم واقع شده بهترین انتخاب است. البته بازارها و مراکز خرید متعددی در مشهد وجود دارند که می‌توانید به آن‌ها هم مراجعه کنید. برای بازدید از جاذبه‌های دیدنی نیز می‌توانید از مسجد گوهرشاد دیدن کنید یا با خانه تاریخی داروغه آشنا شوید. پارک کوه‌سنگی نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای گذراندن اوقاتی خوش در مشهد باشد.

با فلای تودی خودتان را برای سفر آماده کنید

پس‌از آن‌که زیارت کرده و سوغات مشهد را نیز خریداری کردید، سفر یک‌روزه شما به پایان می‌رسد و باید راهی دیار خودتان شوید. بلیط بازگشت را می‌توانید برای ساعت‌های انتهایی روز رزرو کنید تا فرصت بیشتری برای گشت‌وگذار در مشهد داشته باشید. هر زمان که فرصت کافی داشتید، می‌توانید با بلیط قطار رشت مشهد سفر کنید و چندین روز را به بازدید از این شهر زیبا اختصاص دهید. خوب است در این سفرها بلیط قطار و هواپیما را از سایت فلای تودی رزرو کنید. این وبسایت قیمت‌های اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه‌ای را ارائه می‌دهد و هزینه سفرتان را کاهش می‌دهد. همچنین مجموعه کاملی از خدمات گردشگری را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به هیچ مرجع دیگری نیاز نداشته باشید. همین‌حالا سری به اپلیکیشن یا سایت فلای تودی بزنید.