به گزارش باملین به نقل از ایسنا، بر اساس مصوبه شماره ۲۳۷-۵ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، مشترکان تلفن همراه در صورت استفاده از این سرویس بدون خرید بسته اینترنت و یا پس از پایان روز به تعرفه توجه کنند. بسته اینترنت آنها. اینترنت آنها به صورت رایگان محاسبه می شود. لذا ارائه دهندگان خدمات اینترنت همراه موظفند پایان مدت اعتبار بسته یا استفاده از اینترنت با تعرفه باز را در قالب پیامک قبل از پایان اعتبار (اعتبار حجمی یا اعتبار زمانی) به مشترکین اطلاع دهند. . «بستههای اینترنتی یا اگر مشترکین بدون داشتن بسته محرک از آن استفاده کنند. مشترکین جهت اطلاع رسانی
بر اساس شرایط مجوز اپراتور، ارائه دهندگان اینترنت همراه موظفند جزئیات مصرف اینترنت مشترکان را در حساب کاربری نمایش دهند. به منظور جلوگیری از اعمال نرخ عادی اینترنت برای مشترکان و جلوگیری از آسیب به کاربران تلفن همراه، طرح «کنترل رایگان استفاده از اینترنت» توسط دو اپراتور تلفن همراه تدوین و در اختیار تمامی مشترکین قرار گرفت.
با استفاده از این طرح، مشترکین می توانند دسترسی به اینترنت خود را با نرخ عادی مسدود کنند تا پس از اتمام بسته اینترنت مشترکان، دسترسی به اینترنت آنها قطع شود. مشترکین توجه داشته باشند که در صورت فعال شدن این طرح همزمان با انقضای بسته اینترنت و عدم رزرو بسته جدید، اینترنت گوشی آنها به طور کامل قطع خواهد شد.
در همین راستا اخیراً مدیرکل حمایت از حقوق نظارتی مصرف کنندگان از ارائه امکان مسدود کردن استفاده از اینترنت رایگان برای مشترکین اپراتور رایتل مطلع.
پیمان کاراداغی – مدیرکل دفتر حمایت از حقوق تنظیمی مصرف کنندگان – در این زمینه اظهار داشت: مشترکان اپراتور سوم همراه می توانند با شماره گیری کد دستوری #۲۰۰*۶، استفاده رایگان از اینترنت را مسدود کنند.
وی توضیح داد: پیش از این امکان کنترل استفاده رایگان از اینترنت برای اپراتورهای ایرانسل و همراه اول ایجاد شده بود. مشترکین اپراتور همراه اول با شماره گیری کد دستوری ۱۰۰*#۱۱۳ و مشترکین اپراتور همراه دوم با شماره گیری کد دستوری ۳*۲*۳*۵۵۵* می توانند استفاده رایگان از اینترنت تلفن همراه خود را غیرفعال کنند.
مدیرکل رگولاتوری حمایت از حقوق مصرف کنندگان تاکید کرد: با توجه به هزینه بالای استفاده از اینترنت رایگان، بهتر است مشترکان تلفن همراه با شماره گیری کدهای دستوری مرتبط با هر کدام، استفاده از اینترنت رایگان را برای خطوط تلفن همراه خود غیرفعال کنند. اپراتور.
با توجه به هزینه بالای اینترنت معمولی، به تمامی کاربران توصیه می شود بسته های اینترنت همراه را با توجه به میزان مصرف خود استفاده کنند. در صورت نارضایتی مشترکین از سرویس دریافتی می توانند از طریق تماس با پشتیبانی و یا ثبت شکایت در وب سایت اپراتور شکایت خود را اعلام کنند. در صورت عدم رسیدگی اپراتور به شکایت کلی و یا عدم احقاق حق کاربران در این مرحله می توانند با شماره تلفن ۱۹۵ شکایت کنند و یا مشکل را در سایت www.195.cra.ir درج کنند.