کمبود این ویتامین سبب پیری سریع‌تر می‌شود

دانشمندان بر این باورند که کمبود ویتامین D ممکن است از نظر بیولوژیکی باعث پیری سریع‌تر شود.

طبق اطلاعات آنلاین، دانشمندان بر این باورند که کمبود ویتامین D ممکن است از نظر بیولوژیکی باعث پیری سریع‌تر شود.

وقتی کسی به شما می گوید که از سن خود بزرگتر به نظر می رسید، احساس خوبی ندارید. طبق یک مطالعه دانشگاه ایالتی کلرادو، مصرف منظم ویتامین D می تواند به افراد کمک کند جوان تر از سن خود به نظر برسند. محققان این دانشگاه می گویند این مشکل ممکن است به تاثیر این ویتامین بر روی ژن های بدن مربوط باشد.

تحقیق در مورد اپی ژنتیک (چگونه رفتار یا محیط شما می تواند بر ژن های شما تأثیر بگذارد) در این دانشگاه به سرپرستی روندا پاتریک، زیست شناس سلولی و یکی از بنیانگذاران تفکر تناسب اندام مبتنی بر سن، نشان می دهد که مصرف مداوم این ویتامین تأثیر قوی بر روی ژن ها

کمبود ویتامین D از نظر بیولوژیکی می تواند باعث پیری سریعتر شود. به گفته پاتریک، چگونگی تأثیر این ویتامین بر ژن ها به کروموزوم ها بستگی دارد. کروموزوم ها توسط عناصری به نام تلومر از آسیب DNA محافظت می شوند.

به عنوان مثال، چگونه بند کفش توسط نوک های پلاستیکی در انتها از سایش محافظت می شود… دو مطالعه اپیدمیولوژیک روی دوقلوها نشان داد که آنهایی که کمترین سطح ویتامین D را داشتند، کوتاه ترین تلومرها را نیز داشتند و تلومرها تا پنج سالگی کوتاه می شوند. پاتریک می گوید، از نظر بیولوژیکی مهم است. تلومرهای کوتاهتر با پیری و بیماری مزمن مرتبط است.