یخچال فریزرها هم توربو دارد!

یخچال فریزرها از جمله لوازم برقی خانگی هستند که عملکرد آنها بر سلامت افراد خانواده تاثیر بسیار زیادی دارد. نگهداری مواد غذایی در یخچال فریزر و و فراهم آوردن شرایط نگهداری مطلوب، از ویژگیهایی است که بر طول عمر و در نهایت سلامت مواد غذایی تاثیر بسیار زیادی دارد.  به همین منظور برندهای تولید کننده یخچال و فریزرها از تکنولوژی های مختلفی به منظور افزایش کیفیت نگهداری مواد غذایی بهره خواهند گرفت. تکنولوژی هایی که هر کدام به نحوی به افزایش کارایی و در نهایت سلامت مواد غذایی تاثیر خواهند گذاشت.

نحوه تولید، پخش و گردش هوا یکی از فاکتورهای بسیار مهم کیفیت نگهداری مواد غذایی در بخش داخلی یخچال فریزرها است.  یکی از فناوری های که در یخچال فریزرها برای افزایش کارایی و سلامت مواد غذایی استفاده خواهد شد، سیستم توربو (Turbo) است. سیستم توربو به منظور افزایش روند تولید سرما در یخچال فریزرها مورد استفاده قرار خواهد گرفت. یکی از اولین برندهایی که در یخچال و فریزرها از سیستم توربو بهره گرفت، برند مابه است. چنانچه تمایل به داشتن این محصول آمریکایی دارید، باملین، خرید یخچال فریزر مابه از باراد هوم را پیشنهاد می نماید.

 کارایی و اهمیت بالای این قابلیت موجب شده تا برای حالت توربو یک عدد دکمه اختصاصی در اطراف پنل تعبیه شود. با فشردن دکمه، حالت توربو برای یخچال فریزر فعال خواهد شد. بر روی نمایشگر نیز آیکون اختصاصی به نمایش در خواهد آمد که نشان از فعال شدن حالت توربو می باشد.

اما مسئله ای که موجب تمایز یخچال فریزرهای مابه نسبت  به سایر برندهای دیگر خواهد شد این است که مابه بر خلاف سایر برندها برای بخش فریزر و بخش یخچال اقدام به پیاده سازی سیستم توربو نموده است. این مسئله به کاربران این امکان را می دهد تا بسته به شرایط و نیاز برای هریک از بخش فریزر و یا یخچال از این قابلیت استفاده نمایند.  در بخش یخچال می توان از این قابلیت برای خنک کنندگی بیشتر و در بخش فریزر نیز برای انجماد سریع تر بهره گرفت. علاوه بر این با فعال کردن حالت توربو، رطوبت داخلی خصوصاً در بخش یخچال در کمترین زمان از بین خواهد رفت.

با غعال شدن حالت توربو، موتور یخچال فریزر بلادرنگ روشن و با توان و سرعت بیشتری اقدام به تولید هوای خنک و سرما در بخش داخلی یخچال خواهد کرد. این مسئله موجب خواهد شد تا دمای بخش داخلی یخچال در کمترین زمان ممکن بیش از پیش خنک شود.

 حالت توربو و تاثیر آن بر سلامت و کیفیت مواد غذایی

برخی مواد غذایی که از بیرون خریداری می شوند، برای بهبود شرایط نگهداری، مستلزم دمای پایین تری برای نگهداری هستند. این مسئله بر سلامت و طول عمر مواد غذایی تاثیر بسیار زیادی خواهد گذاشت. با فعال کردن حالت توربو می توان در کمترین زمان ممکن دمای بخش یخچال و یا فریزر را به شرایط دلخواه و مورد نیاز رساندو. از این رو می توان پی برد که حالت توربو علاوه بر سلامت مواد غذایی، بر هزینه های نگهداری مواد غذایی نیز تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

اگر از دسته افرادی هستید که به طور مکرر اقدام به نظافت بخش داخلی یخچال خواهید کرد، حالت توربو می تواند برای شما کارایی بسیار زیادی داشته باشد. به خاموش کردن یخچال دمای بخش داخلی با دمای محیط عملاً یکسان خواهد بود. پس از منتقل کردن مواد غذایی به درون یخچال لازم است شرایط نگهداری و دمای یخچال به سرعت کاهش پیدا کند. در این مواقع حالت توربو گره گشا خواهد بود و با فعال کردن آن در کمترین زمان ممکن، دمای بخش داخلی یخچال و یا فریزر کاهش پیدا کرده و شرایط مطلوب برای نگهداری مجدد مواد غذایی فراهم خواهد شد.

از طرفی دیگر برخی مواد غذایی همچون دسر و یا کیک ها برای آماده شدن نیاز به سرما شدید برای مدت زمان بسیار کمی دارند. مجدداً حالت توربو می تواند به کمک شما آمده و سرمای زیادی را در کمترین زمان در اختیارتان قرار خواهد داد. در بخش فریزر نیز ممکن است برای نگهداری و جلوگیری از بین رفتن مواد غذایی همچون گوشت ها بارها از این قابلیت استفاده نمایید.

اما باید این مسئله را مد نظر قرار داد که با تولید یکباره هوای سرد، لازم است موتور یخچال مدت زمان بیشتری را به کار و تولید هوا اختصاص دهد که به صورت خودکار موجب افزایش مصرف انرژی نیز خواهد شد. اما مزیت حالت توربو بسیار بیشتر بوده و ارزش مصرف انرژی بالای آن را به طبع خواهد داشت. شایان ذکر است که از این قابلیت نباید به صورت مداوم استفاده کرد. پس از رسیدن بخش یخچال و یا فریزر به دمای مورد نظر شما، لازم است به منظور حفظ سلامت یخچال و کاهش مصرف انرژی و صدای تولید شده، آن را غیر فعال نمایید.