آغاز اعزام‌های عتبات در نوروز و ماه رمضان

به گزارش باملین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج و زیارت، ثبت نام در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان از روز هشتم اسفندماه آغاز و از متقاضیان ورود به سامانه استقبال شد. اعزام ها از چهارشنبه ۲۳ مارس ۱۴۰۳ آغاز شد و تا ۹ آوریل ۱۴۰۳ ادامه یافت.

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت درباره اقدامات انجام شده در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: شرکت های پیمانکار بسته های زیارتی را بر اساس دستورالعمل و همچنین درخواست متقاضیان و شرایط موجود آماده کرده اند. آنها را در سیستم آپلود کرد.

حمیدرضا محمدی افزود: متقاضیان می توانند به سامانه عتبات به نشانی atabatorg.haj.ir یا ۲۷۰۰ دفتر زیارتی سراسر کشور مراجعه و زمان عزیمت را در نظر بگیرند. باقی

معاون سازمان حج و زیارت سازمان حج و زیارت درباره آخرین برنامه های نوروزی و ماه مبارک رمضان گفت: تاکنون حدود ۳۳ هزار ظرفیت ایجاد شده و ۲۵ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام کرده اند.

به گفته محمدی نسبت به سال گذشته شاهد افزایش جشن های نوروزی خواهیم بود که این نیز از درخواست های کاندیداها نشات می گیرد.

وی درباره ماموریت های زمینی و هوایی گفت: ۴۰ درصد سفرهای نوروزی و ماه مبارک رمضان هوایی و ۶۰ درصد زمینی است زائران در ایام زیارت به شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، سامرا و کاظمین مشرف می شوند.

محمدی با بیان اینکه در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان به طور میانگین ۲ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام می شوند، گفت: در این ایام ۳۶ شرکت بهره بردار زیر نظر سازمان حج و زیارت ظرفیتی را ایجاد کرده اند که شامل ۸۳۵ کاروان می شود. نوروز مبارک رمضان آماده شده است

معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت تاکید کرد: ناظران ما در شهرهای کربلا، نجف و قاضیمین حضور دارند و بر ارائه خدماتی مانند حمل و نقل، اسکان و آذوقه نظارت می کنند تا بهترین خدمات ارائه شود.

وی درباره بسته های زیارتی نیز افزود: بسته های مختلفی برای زائران گران قیمت در نظر گرفته شده است که بیشتر آنها بسته های هفت شبه است اما بسته های ۳ شب، ۵ شب، ۸ شب و حتی ۲۳ شب نیز در نظر گرفته شده است. زائرانی که قصد روزه گرفتن در ایام زیارت مقدس را دارند می توانند در پکیج تور ۲۳ روزه ثبت نام کنند.

معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به ایستگاه های پروازی گفت: یازده ایستگاه پروازی شامل؛ اردبیل، اصفهان، تهران، تبریز، مشهد، شیراز، کرمان، کرج، رشت، ساری و یزد در این دوره ماموریت فعال هستند.

محمدی به متقاضیان تاکید کرد: اگر قصد زیارت عتبات عالیات را دارند حتما از طریق دفاتر زیارتی مجاز سازمان حج و زیارت مراجعه کنند تا از دریافت خدمات اسکان، غذا، درمان و… مطمئن شوند.

وی همچنین به متقاضیان توصیه کرد گذرنامه با مدت اعتبار حداقل ۶ ماه داشته باشند و در زمان ورود به عراق از گیت گذرنامه پس از انجام تشریفات گذرنامه توجه و از مهر ورود به کشور مقصد اطمینان حاصل کنند. در گذرنامه نوشته شده است به دلیل عدم الصاق مهر ورود به کشور عراق در گذرنامه ورود غیرقانونی محسوب می شود لذا زائران به این موضوع توجه کنند.