با این روش پرده های سفید رو مثل روز اول برق بنداز | بهترین روش شستشوی پرده ها برای خانه تکانی عید

با نزدیک شدن به عید نوروز احتمالا شما هم به فکر خانه تکانی افتاده اید و دوست دارید در این خانه تکانی، پرده های سفید را مثل روز اول سفید و درخشان کنید. پرده ها با توجه به اینکه در نزدیکترین معرض آلودگی قرار گرفته اند، آلودگی های زیادی را به خود جذب می کنند و همین موضوع باعث کثیفی آنها می شود که گاهی اوقات به این راحتی ها تمیز نمی شود. در این مطلب از باملین قصد اریم بهترین روش شستشوی پرده های منزل را به شما آموزش دهیم.

 

 

نحوه شستشوی پرده ها برای خانه تکانی عید

چه کار باید کرد که پرده‌های سفید به خوبی تمیز بشوند و گرد و خاک یا چربی‌ها کاملا از آنها زدوده شود و با روی سپید و براقشان به استقبال بهار رفت؟!

  • اول از همه درنظر داشته باشد که جنس بعضی پرده‌ها به صورتی است که حتما باید توسط خشکشویی شسته شوند و اگر آنها را به زور در ماشین لباسشویی بیندازید کیفیت آنها از بین برود و هزینه یک پرده کامل روی دستتان بماند! پس حتما از این جهت که پرده قابلیت شستشو در منزل دارد یا خیر مطمئن باشید!
  • در ابتدا پرده را با پودر یا مایع لباسشویی نشویید! این کار باعث مقاوم شدن آلودگی‌های قدیمی روی پرده می‌شود.
  • برای بار اول پرده‌ها را به مدت ۱۵ دقیقه در ماشین لباسشویی با آب خالی و یک قاشق غذاخوری نمک بشویید. این کار باعث می‌شود جرم‌های سنگین‌ سریع‌تر از بین بروند.
  • برای بار دوم پرده‌ها را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و این بار با ۲ قاشق غذاخوری پودر صابون و یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و مایع لباسشویی شستشو بدهید. زمان را هم روی ۴۵ دقیقه تنظیم کنید، نه بیشتر و نه کمتر! بعد از این مدت پرده‌ها بسیار تمیز و براق خواهند شد و درخشش آنها همانی خواهد شد که دلتان می‌خواهد!
  • اگر روی قسمتی از پرده لکه‌ای وجود دارد حتما قبل از شستشوی اولیه، آن را به مایع و اسپری لکه بر یا مایع سفید کننده آغشته کنید و بعد از طی ۱۵ دقیقه آن را بشویید. اگر قبل از لکه‌گیری اقدام به شستشو کنید لکه مقاوم خواهد ماند و دیگر از بین نمی‌رود.
  • اگر ماشین لباسشویی ندارید یا برای این کار می‌خواهید از شستشوی دستی استفاده کنید فرقی در مراحل کار ندارد. تمام این راه‌ها را به همین شیوه که گفته شد انجام بدهید. فقط از پودر شستشوی دستی استفاده کنید. ضمن اینکه زمان شستشو دیگر به خودتان و تواناییتان ربط دارد و قطعا نیازی نیست ۴۵ دقیقه به پرده‌ها چنگ بزنید و خودتان را اذیت کنید.
  • اگر می‌خواهید اتو کردن پرده‌ها را حذف کنید بلافاصله بعد از شستشو آنها را نصب کنید یا روی بند رخت به صورتی آویزان کنید که چروک نشوند.