برای جلوگیری از بخار کردن شیشه و آیینه حمام این کارها را انجام دهید! | ترفندهای کاربردی برای رفع بخار شیشه و آینه حمام

برای جلوگیری از بخار گرفتن آیینه و شیشه حمام باید چه کار کنیم؟ احتمالا شما هم با این مشکل روبرو شده اید که آیینه حمامتان به قدری بخار گرفته که پس از مدتی کثیفی روی آن باقی می ماند و پاک نمی شود. علاوه بر آیینه ها، شیشه های حمام هم با این مشکل روبرو هستند و خیلی سریع بخار میگیرند. شما راه های مختلفی برای ضد بخار کردن شیشه و آیینه حمام دارید که در این مطلب از باملین قصد معرفی آنها را داریم.

 

 

ضد بخار کردن شیشه حمام

 

استفاده از الکل می‌تواند فضای حمام و دستشویی را تمیز کند؛ زیرا به از بین بردن آلودگی و چربی‌ها کمک کرده و باکتری‌ها و قارچ‌ها را از بین می‌برد.  توانایی الکل در حل کردن کف، رسوبات معدنی و لکه‌های آب سخت باعث می‌شود که یک ماده عالی برای تمیز کردن این مکان‌ها باشد.

مولکول‌های الکل پیوندهای نگهدارنده این مواد کثیف در آینه را می‌شکنند و به راحتی آن‌ها را از بین خواهند برد. علاوه بر این خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌هایی که روی سطوح حمام جمع می‌شوند را تمیز می‌کنند.

همانطور که می‌دانید با مالیدن الکل، این ماده به سرعت تبخیر می‌شود؛ بنابراین بقایای ناشی از خشک شدن و رگه‌ها را به حداقل می‌رساند.

 

استفاده از الکل برای ضد بخار کردن شیشه و آینه حمام

الکل مالشی برای ضد بخار کردن شیشه و آینه حمام

ابتدا شیشه و آینه حمام را با یک پارچه میکروفیبر خشک کنید. بهتر است بدانید آبکشی درب‌های دوش بعد از هر بار استفاده باعث می‌شود لکه‌های آب و کف صابون روی آن نماند. الکل یک راه کاربردی برای تمیز کردن درب‌های شیشه ای دوش حمام و آینه‌ها است و چند روش برای استفاده از آن وجود دارد.

الکل را با نسبت برابر آب رقیق کرده و در یک بطری اسپری بریزید و سپس با یک دستمال میکروفیبر تمیز کنید.

علاوه بر این می‌توانید آب، سرکه یا صابون ظرفشویی را ترکیب کرده و یک محلول تمیزکننده ملایم‌تر بسازید.

پس برای شروع کار یک محلول با ترکیب ۵۰ درصد الکل و ۵۰ درصد آب بسازید. یا ½ فنجان آمونیاک، ½ قاشق چایخوری مایع ظرفشویی و یک پیمانه الکل به آب اضافه کنید و این محلول را در بطری‌های اسپری بریزید.

محلول را اسپری کرده و سپس با یک اسفنج شیشه و آینه را تمیز کنید و سپس به سرعت با با یک پارچه میکروفایبر خشک جداگانه، این سطوح را کاملاً خشک کنید.

نکات مهم در هنگام استفاده از الکل مالشی

  • در حالی که الکل یک محلول تمیز کننده مفید است، به دلیل ماهیت قابل اشتعالش، ممکن است خطرناک باشد.
  • همیشه از الکل در مکان‌هایی با تهویه مناسب استفاده کنید تا باعث تحریک و مشکلات تنفسی شما نشود.
  • الکل بسیار قابل اشتعال است، بنابراین آن را از شعله‌ها، منابع حرارتی و جرقه دور نگه دارید و نزدیک آن سیگار نکشید.

آب لیمو برای ضد بخار کردن شیشه و آینه حمام

آب لیمو برای ضد بخار کردن شیشه و آینه حمام

استفاده از آب لیمو در تمیز کردن شیشه و آینه حمام بسیار توصیه می‌شود و یک روش موثر برای از بین بردن کثیفی و رسوبات سخت بدون مواد شیمیایی خشن است.

برای استفاده از این روش آب لیموی تازه را در یک بطری اسپری ریخته و آن را با آب مساوی رقیق کنید. تمام قسمت‌های آینه و شیشه را اسپری کنید. چند دقیقه صبر کنید و به آن زمان دهید تا هرگونه کثیفی را از بین ببرد.

با یک اسفنج مرطوب و با حرکات دایره ای سطح را تمیز کنید. سطوح را بشویید و  آن را با یک پارچه میکروفیبر یا اسکاج خشک کنید.

روغن درخت چای برای ضد بخار کردن شیشه و آینه حمام

روغن درخت چای برای ضد بخار کردن شیشه و آینه حمام

روغن درخت چای یک روش موثر برای تمیز نگه داشتن درب‌های شیشه‌ای حمام است که نه تنها کثیفی را از بین می‌برد، بلکه دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد قارچی است.

یک قاشق چایخوری روغن درخت چای را در یک سطل آب بریزید و پارچه نخی یا اسفنج را درون محلول فرو ببرید. تمام قسمت‌های شیشه و آینه را تمیز کنید. سپس سطوح را با آب تازه بشویید و با حوله خشک کنید.

تمیز بودن آینه و  درب‌های شیشه ای دوش حمام، نه تنها برای ظاهر بهتر، بلکه برای حفظ کیفیت آن اهمیت دارد.

تمیز کردن و مراقبت همیشگی از درب شیشه ای حمام می‌تواند به ماندگاری بیشتر و ظاهر زیباتر آن کمک کند و مانع از به وجود آمدن کپک می‌شود که برای سلامتی خطرناک است.