بهترین برندهای تولید کننده محصولات گیمینگ

طبق آمارهای رسمی منتشرشده، اندازه بازار جهانی محصولات و لوازم جانبی بازی‌ها در سال ۲۰۲۳ به ۴٫۸ میلیارد دلار رسید. این آمار نشان از اهمیت جایگاه تجهیزات در انجام بازی دارد. امروزه بسیاری از گیمرها، چه مبتدی و چه حرفه‌ای، بدون وجود تجهیزات مناسب، بازی‌های ویدئویی را انجام نمی‌دهند. به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات گیمینگ، همواره بازار خود را خواهند داشت. کدام برندها محصولات باکیفیت‌تری در زمینه تجهیزات گیمینگ دارند؟ در این مطلب قصد داریم چند مورد از بهترین برندهای تولیدکننده محصولات گیمینگ را معرفی کنیم.

با بهترین برندهای تولیدکننده محصولات گیمینگ در جهان آشنا شوید

هدف اصلی برندهایی که اقدام به تولید محصولات جانبی گیمینگ می‌کنند، این است که انجام بازی‌ها را ساده‌تر و البته لذت‌بخش‌تر کنند. این موضوع در کنار افزایش تعداد بازی‌ها و گیمرها، باعث شده تا جذابیت این بازار برای بسیاری از کمپانی‌ها افزایش پیدا کند. چرا که گیمرها خواستار تجربه واقعی‌تر و همه‌جانبه‌تر از بازی‌های مورد علاقه خود دارند. اغلب کمپانی‌های تولیدکننده لوازم جانبی گیمینگ با استفاده از فناوری‌های روز دنیا به دنبال تولید باکیفیت‌ترین محصولات هستند. آشنایی با این برندها برای گیمرها ضروری است؛ چرا که به آنها کمک می‌کند تا با انتخاب باکیفیت‌ترین محصولات جانبی گیمینگ، تجربه هیجان‌انگیزتری از بازی‌ها را داشته باشند. در ادامه چند مورد از بهترین برندهای تولیدکننده محصولات گیمینگ در جهان را معرفی خواهیم کرد.

۱٫ برند Alienware

یکی از بهترین و معروف‌ترین برندهای تولیدکننده لوازم جانبی بازی است که در آمریکا قرار دارد. این کمپانی در سال ۱۹۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد. ازجمله مهم‌ترین محصولات کمپانی Alienware، می‌توان به کیبورد، ماوس، نمایشگر، لپ‌تاپ، کامپیوتر رومیزی و هدست اشاره کرد. همه این محصولات در راستای ارائه تجربه بی‌نظیر و جذاب بازی‌های مختلف طراحی شده‌اند. لوازم و محصولات این برند به دلیل طراحی زیبا، کارایی و عملکرد مناسب، ویژگی‌های نوین و پیشرفته و … محبوبیت زیادی دارد.

ازجمله ویژگی‌های مهم محصولات گیمینگ برند Alienware، می‌توان به قابلیت تنظیم آنهاست. در واقع گیمرها می‌توانند تنظیمات بازی را براساس ترجیحات و نیازهای خود، شخصی‌سازی کنند. اگر از آن دسته گیمرهایی هستید که عملکرد برای شما در اولویت قرار دارد، سراغ محصولات این برند بروید.

مطالعه کنید: بهترین بازی‌ های دورهمی خانوادگی چیست

۲٫ محصولات Razer Inc

این برند به دلیل تولید محصولات کاربردی و البته خلاقانه معروف شده است. ازجمله محصولات برند آمریکایی Razer Inc که در سال ۲۰۰۵ تأسیس شده است، می‌توان به کیبورد، هدست، ماوس و … اشاره کرد. ویژگی بارز محصولات رازر، طراحی زیبا در کنار مقاوت بالای آنهاست. همچنین اغلب محصولات این برند، دارای نورپردازی زیبای RGB هستند. کلیدهای قابل‌تنظیم و جلوه‌های بصری از دیگر ویژگی‌های محصولات این برند به حساب می‌آیند. محصولات این برند به خصوص برای گیمرهایی مناسب است که برای ارائه عملکرد بهینه در طول گیم‌پلی رقابتی به تجهیزات کاربردی نیاز دارند. اغلب گیمرهای حرفه‌ای که به دنبال انتخاب محصولات جانبی گیمینگ با بهترین عملکرد و قابلیت اطمینان بالا هستند، سراغ برند Razar Inc می‌روند.

۳٫ برند Logitech

اگر بخواهیم یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال باکیفیت‌ترین برندهای حوزه محصولات جانبی گیمینگ را معرفی کنیم، لاجیتک بهترین گزینه است. این برند در سال ۱۹۸۱ تأسیس شده است و با ارائه محصولات باکیفیت، جایگاه ویژه‌ای بین علاقه‌مندان به صنعت گیم دارد. هدف اصلی برند Logitech، ارائه تجربه بهتر و راحت‌تر از بازی‌های مختلف است. اصلی‌ترین محصولات این برند، عبارتند از کیبورد، ماوس، هدست. این برند محصولات مرتبط دیگری هم با صنعت گیم تولید می‌کند. یکی از ویژگی‌های این برند، ارائه محصولات گیمینگ با قیمت مقرون بصرفه است. به همین دلیل هم نسبت به بسیاری از برندهای دیگر، فروش بیشتری دارد. البته این مقرون بصرفه بودن محصولات، باعث نشده تا از کیفیت آنها کاسته شود. محصولات لاجیتک با استفاده از فناوری‌های روز دنیا تولید می‌شوند تا در اختیار گیمرها قرار بگیرند. از دیگر ویژگی‌های مهم محصولات لاجیتک، می‌توان به قابلیت تنظیم و شخصی‌سازی آنها اشاره کرد.

۴٫ برند Turtle Beach

از دیگر برندهای تولیدکننده محصولات گیمینگ است که به دلیل تولید هدست‌های باکیفیت مخصوص بازی، شهرت زیادی دارد. این هدست‌ها به دلیل تنظیمات صوتی، صدای فراگیر، حذف نویز و کیفیت ساخت بالا، مورد استقبال اغلب گیمرها قرار می‌گیرند. این هدست‌ها با وجود طراحی زیبا، مقاومت بسیار مناسبی هم دارند. همچنین طراحی آنها ارگونومیک است. به این ترتیب استفاده طولانی مدت از آنها، باعث خستگی شما نخواهد شد. محصولات برند Turtle Beach بین طیف‌های گیمرهای حرفه‌ای تا مبتدی شناخته‌ شده هستند.

۵٫ برند Mad Catz

این برند هم در تولید محصولاتی، مثل ماوس، هدست، کیبورد و سایر لوازم جانبی باکیفیت در دنیای گیم شناخته شده است. لوازم جانبی گیمینگ برند Mad Catz به دلیل طراحی ارگونومیک و ویژگی‌های قابل تنظیم شخصی‌سازی، محبوبیت زیادی بین گیمرها دارند. این محصولات در هر سطحی قابل دسترس هستند و به دلیل قیمت اقتصادی، مورد استقبال اغلب طیف گیمرها قرار می‌گیرند. گیمرهای حرفه‌ای که به دنبال کارایی بالا هستند به سراغ محصولات مد کتز می‌روند.

۶٫ برند Cooler Master

اصلی‌ترین هدف برند کول مستر، ارائه محصولات باکیفیت و بادوام است. تمامی محصولات برند Cooler Master با استفاده از بهترین متریال و با عملکرد مناسب طراحی شده‌اند. ازجمله محصولات این برند، می‌توان به هدست، کیبورد، ماوس و … اشاره کرد. از ویژگی‌های بارز محصولات برند Cooler Master می‌توان به طراحی ارگونومیک آنها اشاره کرد. همچنین از نظر تنظیمات، دارای قابلیت‌های شخصی‌سازی هستند. به همین دلیل به گیمر این امکان را می‌دهند تا ترجیحات و نیازهای خود را برای تجربه بهتر بازی پیاده‌سازی کند. با توجه به طراحی و استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در محصولات این برند، قیمت آنها بسیار مناسب است. کولر مستر در طراحی محصولات خود، نوآوری و خلاقیت را چاشنی کار کرده است.

۷٫ برند Corsair

برند آمریکایی Corsair که در اواسط دهه نود میلادی پا به عرصه گیم گذاشت، طیف وسیعی از تجهیزات و لوازم مخصوص گیم را تولید می‌کند. ازجمله این محصولات، می‌توان به ماوس، هدست، کیبورد و … اشاره کرد. مهم‌ترین ویژگی این محصولات، پاسخگویی دقیق و با کمترین درصد خطا است. همچنین طراحی آنها دارای نورپردازی RGB است که جذابیت دوچندانی به محصولات می‌بخشد. گیمرهای حرفه‌ای که به دنبال کارایی بالای محصولات برای تجربه بهتر بازی هستند به دنبال محصولات برند Corsair می‌گردند. محصولات این برند با کیفیت بالای خود، بسیار قابل اعتماد هستند.

۸٫ برند HyperX

محصولات این برند برای بهبود تجربه بازی گیمرها طراحی شده‌اند. تمامی لوازم جانبی مورد نیاز برای یک بازی هیجان‌انگیز، توسط برند هایپرایکس تولید می‌شوند. محصولات این برند ویژگی‌های خاصی، مثل نورپردازی RGB، طراحی شیک و ارگونومیک، قابلیت تنظیم و … دارند. با توجه به کیفیت و طراحی مناسبی که محصولات برند هایپرایکس دارند، ارزش خرید آنها هم بسیار بالاست. این برند کار خود را از سال ۲۰۰۲ در آمریکا آغاز کرده است و امروزه محصولات آن محبوبیت ویژه‌ای بین گیمرهای سطوح مختلف دارند.

۹٫ برند Sennheiser

معروفیت و محبوبیت این برند بین گیمرها به دلیل تولید محصولات صوتی باکیفیت، مثل هدست است. هدست‌های تولید شده توسط این برند، کارایی بسیار بالایی در صنعت گیم دارند. این برند با تولید هدست‌هایی که دارای تنظیمات EQ و حذف نویز هستند به دنبال ارائه تجربه لذت‌بخش‌تری از بازی‌هاست. از ویژگی‌های دیگر محصولات برند Sennhiser، می‌توان به دوام و راحتی آنها اشاره کرد. طراحی این محصولات به گونه‌ای است که گیمرها از سطح مبتدی تا حرفه‌ای، مشکلی برای استفاده از آنها ندارند. دلیل آن هم تمرکز ویژه این برند روی کیفیت و نوآوری است.

۱۰٫ برند SteelSeries

این برند دانمارکی، فعالیت خود را از سال ۲۰۰۱ آغاز کرده است. پاسخگویی سریع به واکنش‌ها، طراحی ارگونومیک و دوام بالا ازجمله ویژگی‌های این برند به حساب می‌آیند. برند SteelSeries در تولید محصولاتی، مثل کیبورد، هدست، ماوس و … شهرت دارد. این محصولات دارای نورپردازی جذاب RGB هستند و کار گیمرها را برای تنظیم و شخصی‌سازی راحت‌تر می‌کنند. گیمرهایی که در کنار عملکرد بالا به دنبال طراحی سبک و ارگونومیک هستند به سراغ محصولات این برند می‌روند. برند SteelSeries در تولید محصولات نوآورانه و بادوام در صنعت گیم شهرت دارد.

۱۱٫ برند Anker

از معدود برندهای پیشرو در صنعت گیم که کیفیت بالای محصولات آن در بین گیمرها زبانزد است. اگر به دنبال تجربه فراگیر و همه‌جانبه بازی هستید، حتما از محصولات و لوازم جانبی گیمینگ Anker استفاده کنید. محصولات گیمینگ انکر، شامل هدست، ماوس، کیبورد و … می‌شوند. یکی از ویژگی‌های ممتاز محصولات انکر، طراحی زیبا و ارگونومیک آنهاست. همچنین همه این محصولات قابل تنظیم هستند تا گیمرها بیشترین شخصی‌سازی را با توجه به ترجیحات خود داشته باشند. با وجود کیفیت بالایی که محصولات برند Anker دارند، قیمت آنها هم بسیار مقرون بصرفه است.

۱۲٫ برند Redragon

این برند را به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران عرصه گیم در جهان می‌دانند. ریدراگون طیف وسیعی از محصولات گیمینگ را با قیمت مقرون بصرفه روانه بازار می‌کند. محصولات این برند در راحتی، دقت و عملکرد فوق‌العاده، زبانزد هستند. طراحان این برند در محصولات خود از نورپردازی RGB، دکمه‌های قابل‌تنظیم و … استفاده کرده‌اند. این برند معتبر چینی که اواسط دهه نود میلادی فعالیت خود را شروع کرد، خیلی سریع توانست خود را در میان سایر برندهای مطرح این حوزه معرفی کند. تمرکز اصلی برند Redragon بر تولید محصولات باکیفیت اقتصادی است.

۱۳٫ برند Roccat

از معدود برندهای آلمانی است که در صنعت گیم فعالیت می‌کند. ویژگی اصلی محصولات برند Roccat بر سرعت عمل بالا و دقت عالی است. چیزهایی که گیمرها بیشتر از همه به آنها نیاز دارند. در تمامی محصولات این برند، ازجمله کیبورد، هدست، ماوس و … نورپردازی RGB کار شده است. همچنین برای تنظیم این محصولات از فناوری‌های لمسی استفاده شده که کار را برای گیمرها ساده‌تر می‌کند. محصولات برند Roccat ترکیبی از فناوری، کیفیت و نوآوری هستند. این برند آلمانی هم با وجود کیفیت بالای محصولات خود، قیمت مقرون بصرفه‌ای را هم ارائه می‌دهد که مورد استقبال اغلب گیمرها قرار می‌گیرد.

۱۴٫ برند Das Dragon

این برند آمریکایی در طراحی و تولید کیبوردهای مخصوص بازی شهرت دارد. کلیدهای مکانیکی با کارایی و عملکرد مناسب، ازجمله خواسته‌های گیمرهای مبتدی تا حرفه‌ای به حساب می‌آید. تجهیزات جانبی گیمینگ که توسط برند Das Dragon تولید می‌شوند با استفاده از فناوری RGB نورپردازی شده‌اند که جذابیت خاصی به این محصولات می‌بخشد. محصولات این برند دوام و مقاومت مناسبی هم دارند. به همین دلیل خیلی زود خراب نمی‌شوند. با وجود این که خلاقیت و کیفیت حرف اول و آخر را در این محصولات می‌زند، اما قیمت بسیار مناسبی هم دارند. شما می‌توانید آخرین خبرها از دنیای برندهای تولیدکننده محصولات گیمینگ را از پایگاه خبری دوات آنلاین پیگیری کنید.

۱۵٫ برند Sadas

یکی دیگر از برندهای چینی تولیدکننده محصولات گیمینگ در جهان است که هدف اصلی آن تولید محصول برای رفع نیازهای سطوح مختلف گیمرهاست. محصولاتی که Sadas تولید می‌کند، عبارتند از کیبورد، موس، هدست و … . در محصولات این برند هم از نورپردازی RGB استفاده شده است. همچنین دکمه‌های قابل‌تنظیم در این محصولات به کمک گیمرها می‌آیند. تمرکز اصلی برند Sadas تولید محصولات مقرون بصرفه در کنار کیفیت بالای آنهاست. به این ترتیب توانسته موفقیت خوبی در بازارهای جهانی کسب کند.

۱۶٫ برند Gamdias

کشور تایوان در تولید قطعات الکترونیکی شهره خاصی دارد. برند گامدیاس با تولید محصولات گیمینگ، نقش بسزایی در صنعت گیم دارد. این برند هم مثل سایر برندهای حوزه تجهیزات گیمینگ، هدست، ماوس و کیبورد تولید می‌کند. دوام و کیفیت محصولات گامدیاس، بین گیمرها معروف است. در طراحی و تولید محصولات گیمینگ این برند از بهترین فناوری‌ها و متریال استفاده شده است. با وجود کیفیت و کارایی بالا، این محصولات قیمت خوبی هم در مقایسه با بسیاری از برندهای دیگر دارند. همچنین لازم به ذکر است که در تولید محصولات این برند هم، نورپردازی RGB برای جذابیت بیشتر به کار گرفته شده است.

کلام پایانی

بهترین برندهای تولیدکننده محصولات گیمینگ را مورد بررسی قرار دادیم. همه این برندها به تولید تجهیزات مناسب گیمینگ، مثل هدست، کیبورد، ماوس و … می‌پردازند. هدف اصلی این برندها تولید محصولاتی است که کارایی و عملکرد مناسبی داشته باشند تا گیمرها بیشترین لذت را از بازی‌ها ببرند. بنابراین می‌توان گفت که کمپانی‌های ساخت گیم هم تا حد زیادی مدیون تجهیزات گیمینگ هستند. در صورتی که این تجهیزات وجود نداشته باشند، بسیاری از گیمرها علاقه و رغبت خود را به انجام بازی از دست خواهند داد. برندهای زیادی در این زمینه در بازار وجود دارند و از این نظر رقابت بسیار بالاست.

منابع

https://www.imarcgroup.com/gaming-peripherals-companies-brands