خبر مهم برای مسافران نوروز / چادر زدن در این استان ممنوع شد

به گزارش باملین به نقل از فارس، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بر لزوم اعلام قیمت استاندارد اقامتگاه و ارائه خدمات به گردشگران در استان تاکید کرد و گفت: هرگونه کمپینگ ممنوع خواهد بود.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیلات گردشگری مختص نوروز نیست، یادآور شد: ستاد خدمات گردشگری باید دائما فعال باشد; چرا با هر تعطیلات یک روزه شاهد حضور مسافران در استان مازندران خواهیم بود.

استان مازندران در تمام ایام سال میزبان گردشگران از دور و نزدیک است اما در ایام نوروز و تابستان جمعیت بیشتری دارد. به منظور ارائه خدمات به گردشگران ستاد خدمات گردشگری در استان فعال می شود و مسئولان کمیسیون های مختلف به بررسی چالش ها و تقویت خدمات در رابطه با نحوه ارائه خدمات به مسافران می پردازند.

بحث قیمت خدمات گردشگری، راه اندازی نانوایی ها و غیره، جلوگیری از کمبود کالا، مسائلی مانند چادر خوابی و از همه مهمتر گردشگری نوروزی با طعم ماه مبارک رمضان از جمله موضوعات مهمی است که در ستاد گردشگران مطرح شد. خدماتی، در این خصوص حسین ایزدی، مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: اولین جلسه ستاد خدمات گردشگری و تشکیل سیزده کمیته مطابق با نیاز خود استان برگزار شد. و مصادف با ماه مبارک رمضان باشد.

مازندران توریست

وی افزود: با توجه به همجواری استان مازندران با مرکز این استان اولین مقصد نوروزی و سایر مسافران تعطیلات هستند و راهکار لازم را در طرح پیش بینی تعداد زیادی از گردشگران در این ایام در مازندران داشتیم. .

بازگشایی ۲۴ ساعته مساجد مازندران در نوروز ۱۴۰۳٫

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه موضوع مهم بازگشایی ۲۴ ساعته مساجد استان است، افزود: از جمله برنامه های ساماندهی سرویس های بهداشتی رستوران های بین راهی است. مساجد مهم هستند

ایزدی با اشاره به حضور تیم بازرسی در محل اقامت گردشگران گفت: در بحث کنترل بازار مقرر شد با توجه به حضور مسافران، نانوایی ها به صورت کشیک فعال شوند.

رستوران دار

وی ادامه داد: در بحث فعالیت موسسات طی جلسه ای مقرر شد برنامه ریزی های لازم در رابطه با فعالیت موسسات دارای مجوز خدمت رسانی به مسافران انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از قرار گرفتن المان های متناسب با عید نوروز و رمضان در ورودی و خروجی شهرها خبر داد و اظهار داشت: همچنین باید در خصوص برنامه های فرهنگی ویژه مناسب پیش بینی های لازم انجام شود. این ایام و ارائه خدمات از موکب های مذهبی.

ایزدی با تاکید بر لزوم اعلام قیمت استاندارد برای اقامت و ارائه خدمات به گردشگران خاطرنشان کرد: هر نوع خوابیدن در چادر ممنوع خواهد بود.

مرکز خدمات گردشگری مختص نوروز نیست

وی با بیان اینکه ستاد تسهیلات گردشگری مختص نوروز نیست، یادآور شد: ستاد خدمات گردشگری باید دائما فعال باشد; چرا با هر تعطیلات یک روزه شاهد حضور مسافران در استان مازندران خواهیم بود.

فعالیت بازارهای صنایع دستی

مدیرکل میراث، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: برنامه ریزی های لازم در خصوص بازارچه های صنایع دستی و امتیاز موزه ها در ایام نوروز در دستور کار قرار دارد.