خوانندگان معروف دنیا علیه هوش مصنوعی دست به کار شدند

به گزارش باملین به نقل از زومیت، ثریا، گروهی متشکل از ۲۰۰ نوازنده، خواننده و ترانه سرا با امضای نامه ای سرگشاده از شرکت های فناوری و توسعه دهندگان خواسته اند که خلاقیت انسان در موسیقی را با هوش مصنوعی تضعیف نکنند.

بیلی آیلیش، چاپل ران، الویس کاستلو، گرتا ون فلیت، ایجین درگنز، جان بن جووی، برادران جوناس، کیتی پری، مک دیمارکو، میراندا لمبرت، نیکی میناژ و شریل کرو از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

در نامه اعتراضی هنرمندان علیه هوش مصنوعی آمده است: «در صورت استفاده غیرمسئولانه، هوش مصنوعی تهدیدی جدی برای توانایی ما در حفاظت از حریم خصوصی، هویت، موسیقی و معیشت ما خواهد بود». برخی از شرکت های بزرگ از کار ما برای آموزش مدل های هوش مصنوعی بدون اجازه استفاده می کنند. این برای بسیاری از نوازندگان، هنرمندان و ترانه سرایان که سعی در امرار معاش دارند، فاجعه بار خواهد بود.»

به لطف پیشرفت در هوش مصنوعی، اکنون امکان ایجاد تقلبی عمیق و باورپذیر از هنرمندان محبوب وجود دارد و این فناوری همچنان در حال پیشرفت است. برخی از شرکت ها، از جمله Adobe و Stability AI، در حال کار بر روی ابزارهای ایجاد موسیقی با هوش مصنوعی هستند و از موسیقی مجاز و بدون حق امتیاز برای آموزش مدل های خود استفاده می کنند.

نوازندگان همیشه از پیشرفت تکنولوژی آسیب دیده اند. اول، اشتراک گذاری فایل، دانلود رایگان موسیقی را آسان کرد، و اگرچه صنعت استریم به عنوان پاسخی برای این مشکل ظاهر شد، اما برای هنرمندان رضایت بخش نبود.

به نظر می رسد شرکت های فناوری به اعتراضات هنرمندان گوش نمی دهند. هنوز هم می توانید از ChatGPT بخواهید که متنی به سبک مارگارت اتوود بنویسد، و اگرچه نتیجه همیشه خوب نیست، اما نشان می دهد که این مدل زبان عالی، The Handmaid's Tale را خوانده است و می تواند نسخه اصلاح شده، هرچند ضعیف تری ارائه دهد.

از آنجایی که قوانین کپی رایت لزوماً برای مقابله با هوش مصنوعی به اندازه کافی قوی نیستند، هرگونه شکایت علیه ابزارهای مبتنی بر این فناوری بعید است که موفقیت آمیز باشد.