داروهای گیاهی ضد درد – معجزه‌ی گیاهی برای درمان درد

چکیده : با بهترین داروهای گیاهی ضد درد آشنا شوید و هنگام درد بدن، آرامش را به بدن خود برگردانید.

 

داروهای گیاهی ضد درد

داروی گیاهی برای درد باید با توجه به عضویی که درد دارد انتخاب شود. برای درمان هم تنها کافی است که شما صبور باشید و به صورت پیوسته و مداوم از داروی گیاهی استفاده کنید. متاسفانه برخی از افراد انتظار دارند که با مصرف یک مرتبه داروی گیاهی نتیجه ببینند.

در صورتی که داروی گیاهی به مرور زمان نتیجه خود را شخص می‌کند و این نتیجه قطعاً نسبت به داروهای شیمیایی بدون عوارض بوده و کاملاً طبیعی مشکل شما یعنی درد عضلات و بدن را از بین می‌برد. به همین خاطر، مجموعه سلام عطار به بررسی گیاهان دارویی معروف خواهد پرداخت تا شما برای تسکین درد عضلات و بدن خود از آن‌ها استفاده کنید.

سیر سیاه

اولین داروی گیاهی که می‌توان نام برد، سیر سیاه است که در دسته‌بندی انواع داروهای گیاهی برای درد مورد استقبال قرار می‌گیرد. این گیاه خاصیت ضد التهابی قوی دارد و به راحتی می‌تواند ورم مفاصل و دردهای ماهیچه‌ای را از بین ببرد.

سیر به عنوان یک گیاه علفی بهترین گزینه برای رفع گرفتگی عضلات است که در طب سنتی مصرف آن توصیه شده است.

توجه داشته باشید که در برخی از شرایط درد بدن و عضلات شاید به خاطر افزایش وزن باشد که سیر سیاه به دلیل اینکه برای لاغری مفید است، می‌تواند به شما کمک کند تا وزن سالم خود را به دست آورید؛ همچنین به عنوان کاهنده التهاب یک گزینه عالی و مفید به حساب می‌آید.

برای عملکرد بهتر، لازم است تا سیر سیاه با کیفیت خریداری کنید. برای خرید سیر سیاه فله ای میتوانید از سایت سلام عطار اقدام به خرید کنید.

روغن چهل گیاه

روغن چهل گیاه که به آن عصاره طلایی هم می‌گویند، یکی از بهترین انواع داروی گیاهی برای درد است. شما اگر بتوانید روغن ۴۰ گیاه اصل را پیدا کنید، می‌توانید از آن انتظار تسکین درد عضلات و بدن را داشته باشید؛ چرا که متاسفانه نوع تقلبی آن به راحتی در بازار به فروش می‌رسد.

این روغن خواص متعددی دارد، اما خواص روغن چهل گیاه برای درد عضلات و مفاصل بسیار است و یکی از بهترین داروهای گیاهی به شمار می‌آید و خصوصاً برای درمان درد کمر و زانو این روغن معجزه می‌کند.

مهم‌ترین عصاره در این روغن عصاره رزماری بوده و سپس دارچین، هندوانه ابوجهل، میخک، شاه‌تره، فلوس، باریجه، زنجبیل و فلفل قرمز هم از دیگر ترکیبات این روغن هستند.

البته روغن هسته انگور و اسطخودوس راهم نمی‌توان نادیده گرفت. شما بهتر است قبل از خواب از این روغن استفاده کنید و ماساژ آن را ۵ دقیقه ادامه دهید و سپس با یک دستمال قسمت مورد نظر را بپوشانید و تا صبح به همین حالت نگه دارید.

زردچوبه

زردچوبه در بین انواع داروی گیاهی برای درد به خاطر خاصیت ضد التهابی خود معروف شده است. طبق تحقیقات به دست آمده مشخص شده است که زردچوبه روشی مطمئن برای مقابله با آرتروز است.

شما برای تسکین درد عضلات و بدن خود بهتر است از عصاره زردچوبه استفاده کنید. برای دردهایی همچون درد زانو خمیر زردچوبه را در محل مورد نظر قرار دهید تا درد کاهش یابد.

یکی از ترکیبات اصلی زردچوبه کورکومین نام دارد که این ماده برای به عنوان کاهنده درد شناخته می‌شود.

زنجبیل

زنجبیل هم به خاطر خاصیت ضدالتهابی خود بیشتر معروف شده است. این داروی گیاهی بهترین گزینه برای درمان آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت می‌تواند باشد.

بخواهیم صادقانه با شما صحبت کنیم، نباید انتظار داشته باشید که زنجبیل به سرعت درد عضلات و بدن شما را درمان کند ولی به مرور قطعاً معجزه می‌کند.

اگر جزو افراد ورزشکاری هستید که بعد از ورزش احساس بدن درد دارید، حتماً از زنجبیل استفاده کنید؛ چراکه روز بعد درد بدن شما کاملاً بهبود خواهد یافت.

زنجبیل سطح پروستاگلاندین را پایین می‌آورد و به همین خاطر است که می‌تواند التهاب موجود در مفاصل را درمان کند. در مقایسه با آسپرین، تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که زنجبیل اثربخش‌تر است.

گل همیشه بهار

گل همیشه بهار که به آن آرنیکا هم می‌گویند یک داروی گیاهی برای درد فوق‌العاده است. این گیاه با این‌که سمی است ولی به شکل پماد اگر از آن استفاده کنید، می‌تواند مسکن قوی برای درد عضلات و بدن باشد.

برای رفع التهاب مفاصل و دردهای مفصلی این گیاه حقیقتاً معجزه می‌کند. گیاه گل همیشه بهار از جمله گیاهانی است که سریعاً به تسکین درد می‌پردازد. این گیاه، گیاه مورد علاقه ورزشکاران برای تسکیل درد ناشی از ورزش است.

کلیه دردهای موضعی بدن را شما به سادگی با این گیاه می‌توانید درمان کنید. البته روی زخم باز نباید مستقیماً گیاه را قرار دهید.

رزماری

رزماری هم یکی دیگر از گیاهان بی‌نظیر برای تسکین درد است. نکته‌ای که وجود دارد، این گیاه جزء مسکن‌های قوی نیست و به صورت خفیف می‌تواند درد را درمان کند.

طبق تحقیقات به دست آمده، ۲ مرتبه در روز اگر از روغن رزماری به مدت ۲۰ دقیقه روی محل درد استفاده کنید، با کاهش درد قابل قبولی بعد به مرور زمان روبرو خواهید شد.

روغن این گیاه در مقایسه با استامینوفن نتیجه ایده آل‌تری را ارائه می‌دهد. به همین دلیل، برای درمان درد زانو و کمر بهتر است از روغن رزماری به جای داروهای شیمیایی نظیر استامینوفن استفاده کنید.

بابونه

بابونه یکی از گیاهانی است که خاصیت آرامش‌بخشی بسیار بالایی دارد. به همین دلیل یک تسکین دهنده درد عالی است. در دسته‌بندی انواع داروی گیاهی برای درد بابونه همیشه حرفی برای گفتن دارد.

بابونه با خواص ضدالتهابی خود برای درمان درد عضلات مناسب است. اگر به صورت موضعی از این گیاه استفاده کنید، درد ماهیچه و مفاصل را به راحتی درمان خواهید کرد.

نعناع فلفلی

نعناع فلفلی هم می‌تواند گزینه خوبی برای تسکین درد باشد. معمولاً برای مصرف موضعی این گیاه توصیه مناسبی است. در محل درد روغن نعناع فلفلی را کمی ماساژ دهید تا بتوانید درد را تسکین دهید. نکته‌ای که وجود دارد این است که به هیچ عنوان نباید روغن این گیاه را روی پوست ترک خورده قرار داد.

کارواکرول، منتول و لیمونن ترکیباتی هستند که در نعناع فلفلی سبب تسکین درد عضلات و بدن می‌شوند.

سخن پایانی

داروی گیاهی برای درد دارای انواع مختلفی است ولی برای اینکه خارج از حوصله کاربر نباشد، به صورت مختصر و مفید به بررسی مهم‌ترین‌ها پرداختیم.

امروزه متأسفانه مردم برای اینکه به سرعت درد خود را رفع کنند از انواع داروهای شیمیایی استفاده می‌کنند. داروهای شیمیایی شاید اثربخشی سریعی داشته باشند ولی عوارض بیشتری هم دارند. در صورتی که داروهای گیاهی درد شما را به مرور کاهش داده و بدون عوارض هستند.

سؤالاتی که ممکن است پیش بیاید…

  1. مزیت داروهای گیاهی نسبت به داروهای شیمیایی در چیست؟

داروهای گیاهی بدون عوارض هستند و درد را به صورت طبیعی درمان می‌کنند.

  1. ورزشکاران برای کاهش درد ناشی از تمرین بیشتر از کدام داروهای گیاهی استفاده می‌کنند؟

گل همیشه بهار و زنجبیل داروهای گیاهی مورد استفاده ورزشکاران هستند.

  1. نحوه استفاده از گیاه رزماری برای تسکین دردهای موضعی به چه شکل است؟

در طی روز ۲ مرتبه و به مدت ۲۰ دقیقه روغن رزماری را باید در محل درد ماساژ دهید تا با نتیجه دلخواه روبرو شوید.